ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

آفتاب
امروزه دوربین‌های مداربسته کاربرد وسیعی دارند. علاوه بر حوزه محافظتی در بسیاری از کسب و کار‌ها و مشاغل به عنوان یک وسیله نظارتی نیز از آن استفاده می‌شود. البته کاربرد این دوربین‌ها در سیستم‌های حفاظتی بسیار زیادتر است.
اقتصادی
شناسه خبر : 594274
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۰۶
۶
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به تنوع بالای برند دوربین مدار بسته در ایران ما در ادامه سعی داریم دو مورد از بهترین برند‌های موجود در بازار یعنی دوربین‌های هایک ویژن و داهوا را با هم مقایسه کنیم.

فراگیری دوربین مداربسته به عنوان جهشی در حوزه امنیت و مانیتورینگ تلقی می‌شود. دوربین‌های مدار بسته ابتدا در سال ۱۹۴۲ توسط شرکت زیمنس معرفی شد و برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ در اماکن عمومی آمریکا در انجام وظایف نظارتی و برای جلوگیری از جرایم استفاده شد. امروزه دوربین‌های مداربسته کاربرد وسیعی دارند. علاوه بر حوزه محافظتی در بسیاری از کسب و کار‌ها و مشاغل به عنوان یک وسیله نظارتی نیز از آن استفاده می‌شود. البته کاربرد این دوربین‌ها در سیستم‌های حفاظتی بسیار زیادتر است. مثلا از انواع دوربین‌های مدار بسته می‌توان به صورت نامحسوس به مانیتورینگ فضای مورد نظر پرداخت، دوربین‌های چشم ماهی یکی از انواع آن است که استتار بسیار مناسبی دارد. جلوگیری از ارتکاب جرم در فضا‌های عمومی، استفاده در کارخانه‌های صنعتی برای جلوگیری از خطرات جانی، کنترل ترافیک راه‌ها از مهم‌ترین کاربرد‌های دوربین‌های مدار بسته محسوب می‌شوند.

دوربین مدار بسته داهوا Dahua

شرکت داهوا در سال ۲۰۰۲ در کشور چین تاسیس شد و یکی از برند‌های مطرح دوربین مدار بسته در سراسر جهان محسوب می‌شود. این شرکت کار خود را با تولید دستگاه‌های DVR ۸ کاناله آغاز نمود و به مرور با تولید دوربین‌های تحت شبکه و سرور و دستگاه‌های ضبط تصاویر، دوربین مداربسته فیش آی یا چشم ماهی، اسپیددام، NVR و... فعالیت خود را گسترش داد. شرکت داهوا اکنون به عنوان یکی از معتبرترین سازندگان دوربین‌های مداربسته در بیش از ۹۰ کشور جهان نمایندگی و یا عاملیت پخش دارد. در سال ۲۰۱۶ درآمد کمپانی داهوا به ۲.۱ میلیارد دلار رسید که ۱.۹۳ میلیارد دلار از این مبلغ از فروش دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات نظارت تصویر بدست آمده است. تجهیزات رادیویی، سوئیچ‌ها و تجهیزات شبکه، تجهیزات پهپاد‌ها و دستگاه‌های اعلام سرقت از دیگر محصولات این شرکت بزرگ محسوب می‌شود. دوربین‌های مداربسته داهوا دارای گواهینامه ISO ۹۰۰۱ و همچنین گواهی‌های بین المللی UL، CE، FCC نیز می‌باشد. محصولات داهوا به طور گسترده در خرده فروشی ها، مدارس، هتل ها، بانک ها، بیمارستان ها، ساختمان‌های اداری، بزرگراه ها، عوارضی‌ها (کنترل ترافیک) استفاده می‌شود.

دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن Hikvision

برند هایک ویژن در سال ۲۰۰۱ در هانگژو چین توسط شرکت Zhejiang HIK Information Technology و Gong Hongjia تاسیس شد و به سرعت مسیر رشد و پیشرفت را در پیش گرفت. این برند یکی از پیشتازان تولید دوربین‌های مدار بسته در حوزه تخصصی سیستم‌های امنیتی محسوب می‌شود. هایک ویژن این روز‌ها با بیش از ۱۳۰۰۰ نیروی انسانی فعال و بیش از ۴۰۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه به یکی از پرقدرت‌ترین و بزرگترین شرکت‌های فعال در این حوزه تبدیل شده است. کیفیت و اعتبار هایک ویژن باعث شده محصولات خود را به بیش از ۱۰۰ کشور جهان اعم از آمریکا، برزیل، هلند، روسیه، ایتالیا و... نیز صادر نماید. درآمد شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۲۹.۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴,۶۲۴.۱ دلار رسید. هایک ویژن از سال ۱۳۹۳ در ایران شروع به فعالیت نموده است و شرکت پارس نمایندگی مستقیم و پخش محصولات هایک ویژن را در ایران بر عهده دارد.

دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن و داهوا

دوربین‌های تحت شبکه یا دوربین‌های IP اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه منتقل می‌کنند. امروزه در دنیا افراد تمایل زیادی به استفاده از دوربین‌های تحت شبکه بجای دوربین‌های آنالوگ و قدیمی دارند. این دوربین‌ها از امواج دیجیتال برای ارسال صدا و تصویر استفاده می‌کنند و این باعث کیفیت هرچه بالاتر تصاویر دریافتی خواهد شد. همچنین این نوع دوربین‌ها برخلاف دوربین‌های مدار بسته توربو که قابلیت انتقال اطلاعات و تصاویر را تنها از طریق کابل شبکه را دارا هستند، دارای یک کامپیوتر کوچک به عنوان پردازنده در خود دوربین هستند. کمپانی‌های هایک ویژن و داهوا از قدرتمند‌ترین کمپانی‌های جهان در زمینه تولید دوربین مدار بسته تحت شبکه محسوب می‌شوند. کیفیت بالاتر تصویر، امکان استفاده بهینه از کابل‌های ارتباطی، امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا، امکان ارسال همزمان تصویر و صدا در بستر شبکه از امکاناتی است که این دوربین‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

مقایسه دوربین‌های هایک ویژن و داهوا

همانطور که گفته شد برند داهوا و برند هایک ویژن از بهترین و پر قدرت‌ترین کمپانی‌های تولید کننده دوربین مداربسته در جهان محسوب می‌شوند. این دو برند انواع مدل‌های دام، صنعتی، مینیاتوری، مادون قرمز، دوربین‌های چرخشی و... را تولید می‌کنند.

ما در زیر جدول مقایسه از مشخصات مدل‌های مختلف این دو برند که در رنج قیمتی یکسانی قرار داشتند را آورده ایم:

برند داهوا مشخصات برنده هایک ویژن مشخصات

داهوا مدل DAHUA DH-HAC-B۱A۲۱P

برد دید در شب ۳۰ متر هایک ویژن مدل DS-۲CE۱۶D۰T-IR

برد دید در شب ۲۰ متر

رزولوشن ۲ مگاپیکسل رزولوشن ۲ مگاپیکسل
کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰
قیمت ۴۵۵۰۰۰ تومان قیمت ۴۵۵۰۰۰ تومان
داهوا مدل DH-HAC-HDW۱۲۰۰EMP-A

برد دید در شب ۶۰ متر دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-۲CE۵۶D۰T-IT۱

برد دید در شب ۲۰ متر

رزولوشن ۲ مگاپیکسل رزولوشن ۲ مگاپیکسل
کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰
قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

داهوا مدل HDW-۴۴۳۱EM-ASE

دید در تاریکی مطلق تا ۴۰ متر هایک ویژن Hikvison DS-۲CD۲۰۵۲-I

دید در تاریکی مطلق تا ۳۰ متر

کیفیت تصویر ۴ مگاپیکسل ۵ مگاپیکسلی
کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰
قیمت ۲۲۱۰۰۰۰ تومان ۲,۴۱۹,۰۰۰ تومان
داهوا مدل IP T۱B۲۰P-L

برد دید در شب ۳۰ متر هایک ویژن مدل DS-۲CD۱۰۲۳G۰-I

برد دید در شب ۳۰ متر

کیفیت تصویر ۲ مگاپیکسل کیفیت تصویر ۲ مگاپیکسل
کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ کیفیت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰،
۹۵۰,۰۰۰ تومان ۱,۰۷۵,۰۰۰ تومان

کلام آخر

دوربین‌های مداربسته با توجه به کاربرد وسیعی که دارند بسیار فراگیر شده اند. انواع دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های IP یا تحت شبکه یا دوربین‌های دو منظوره وجود دارند که با توجه به کارایی مورد نظر می‌توان به نصب آن‌ها اقدام نمود. در این میان دو برند دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن از اعتبار بالایی برخوردارند که با توجه به بودجه موردنظر و اطلاعات ارائه شده در جدول باید به انتخاب مدل مناسب پرداخت.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد