ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان
سدان پرچم‌دار آئودی A ۸ سرانجام با قوای محرکه پلاگین هیبریدی وارد بازار شده است. این مدل ویژه که با نام ۶۰ TFSI e شناخته می‌شود نتیجه‌ی تلاش‌های احساس‌برانگیز ارباب حلقه‌هاست،
اقتصادی
شناسه خبر : 7369008
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲:۱۶
۲۹

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سدان پرچم‌دار آئودی A۸ سرانجام با قوای محرکه پلاگین هیبریدی وارد بازار شده است. این مدل ویژه که با نام ۶۰ TFSI e شناخته می‌شود نتیجه‌ی تلاش‌های احساس‌برانگیز ارباب حلقه‌هاست، تلاش‌هایی که کمی دیرتر به بار نشسته است. چهار سال است که ب ام و سری ۷ به‌صورت پلاگین هیبریدی در دسترس بوده و مرسدس S کلاس نیز سال‌های سال است خودش را در این بازار تثبیت نموده است؛ اما آیا A۸ می‌تواند خودش را به عنوان رقیبی قدرتمند نشان دهد؟

خودرویی که ما تست کردیم از نوع طویل یا L بود که فرمول مشابه رقبا را دنبال کرده است. باتری کوچک و ۱۴ کیلووات ساعتی A۸ یک پیشرانه الکتریکی را تغذیه کرده و در زمان رانندگی نرمال باعث بهبود پرفورمنس خودرو می‌شود. همچنین در حالت الکتریکی نیز می‌توان تنها با تکیه بر الکتریسیته خودرو را جلو برد.

این پیشرانه الکتریکی قدرت ۱۳۴ اسب بخاری دارد، اما منبع قدرت اصلی آئودی A۸ پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری است که در کل قدرت ۴۴۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

به عنوان نتیجه شاهد پرفورمنس فوق‌العاده‌ی A۸ هستیم. در دسترس بودن آنی گشتاور باعث شده سبقت گرفتن با این سدان لوکس کار راحتی باشد. خودرو بسیار آرام و راحت بوده و سکوت کامل پیشرانه الکتریکی به همراه متریال سرکوب کننده‌ی صدای عالی باعث شده‌اند خودرو در بزرگراه‌ها بسیار ریلکس باشد. حتی در سرعت‌های بالا خبری از صدا‌های لاستیک‌ها و باد نیست و پیشرانه ۶ سیلندر نرم نیز هر دقیقه آماده عمل به دستورات راننده است.

البته همکاری قوای محرکه پلاگین هیبریدی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک می‌توانست بهتر باشد. پیشرانه در زمان نیاز به‌صورت خودکار از خواب برمی‌خیزد و اینجا تا حدی متوجه وارد مدار شدن پیشرانه درون‌سوز خواهید شد.

گیربکس هم هر از گاهی تعویض‌های کندی داشته و این امر معمولاً زمانی دیده می‌شود که با رسیدن به یک تقاطع پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارید. اگرچه این یک انتقاد کوچک است، اما خب از خودروی سطح بالایی همچون A۸ L چنین چیزی را انتظار نداریم.

بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

آئودی مدعی است برد الکتریکی خودرو ۴۶ کیلومتر است که تقریباً مشابه رقبای اصلی خود یعنی مرسدس و ب ام و است. این شعاع حرکتی برای اکثر افرادی که مسیر‌های شهری کوتاه را طی می‌کنند کفایت می‌کند. A۸ پلاگین هیبریدی در سرعت‌های زیر ۲۰ کیلومتر در ساعت نیز صدایی مصنوعی تولید می‌کند تا عابران را از حضور خود آگاه سازد.

برخی تکنولوژی‌های جالب نیز برای بهره بردن حداکثری از باتری پیش بینی شده است. A۸ از سیستم ناوبری پیش‌بینی کننده استفاده می‌کند که به حفظ شارژ باتری در بخش‌های پرسرعت مسافرت کمک می‌کند و بنابراین باتری می‌تواند در سرعت‌های پایین خودرو را به پیش براند که از جمله این موقعیت‌ها می‌توان به تردد‌های شهری اشاره کرد. پدال گاز نیز در صورت عبور از محدودیت سرعت پیش‌بینی شده خواهد لرزید تا به بهبود راندمان خودرو کمک کند.

اگرچه باتری خودرو را می‌توان از طریق ترمز‌های احیا شونده دوباره شارژ کرد، اما این امر با عوارض جانبی کوچکی همراه شده است. عملکرد پدال گاز در A۸ پلاگین هیبریدی به نرمی نسخه‌های استاندارد نیست.

بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

همین داستان درباره کیفیت سواری نیز صدق می‌کند. واضح‌تر باید گفت آئودی یکی از راحت‌ترین خودرو‌های بازار است، اما پشت سر بهترین‌های این کلاس یعنی S کلاس و سری ۷ قرار می‌گیرد. سیستم تعلیق A۸ نمی‌تواند به خوبی سری ۷ از عهده کنترل حرکات شدید بدنه برآید و این امر خودش را در جاده‌های پردست‌انداز بیشتر نشان می‌دهد. مرسدس هم با نرمی بیشتری می‌تواند در جاده‌های خشن عمل کند.

مسیر تست ما ناهمواری‌های زیادی داشت و حتی دست‌انداز‌های کوچک نیز باعث می‌شدند لرزش‌هایی به کابین وارد شود. در چنین کلاس فشرده و رقابتی‌ای وجود نقص‌هایی هرچند اندک کاملاً به چشم می‌آید و با توجه به قیمت قابل‌توجه این خودرو، خریداران قطعاً خواهان بهترین‌ها خواهند بود.

احتمالاً از شنیدن اینکه آئودی هیجان‌انگیزترین سواری را ندارد هم سورپرایز نخواهید شد. فرمان بسیار کرخت بوده و این امر به همراه کنترل ضعیف حرکات بدنه باعث می‌شود شما فکر نشستن پشت فرمان را از ذهن بیرون کرده و به دنبال راننده شخصی باشید؛ و البته که کابین فضایی خیال‌انگیز برای گذران وقت است. بخش داخلی شاید کمی بیش از حد شبیه A۶ ارزان‌تر است، اما در کل یکی از بهترین فضا‌ها را دارد.

در کابین تکنولوژی‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سه صفحه‌نمایش، بسته ایمنی کامل و پکیج راننده ۲۹۹۵ پوندی و صفحات نمایش برای صندلی‌های عقب اشاره کرد. برای راحتی بیشتر می‌توان آفتاب‌گیر‌های برقی و سقف پانورامیک را نیز سفارش داد.

بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

فضای پای عقب فراتر از نیاز‌ها بوده و درست مشابه رقبای طویل آئودی است. کیفیت کابین نیز در حد انتظارات از چنین سدان‌هایی است؛ اما اگر می‌خواستیم چیزی را تغییر دهیم آن چیز حذف تمامی پلاستیک‌های مشکی براق روی داشبورد بود، زیرا با اندکی تماس یا گرد و غبار هم کثیف می‌شوند.

شما می‌توانید اکثر عملکرد‌های A۸ را از بیرون خودرو کنترل کنید. خریداران با استفاده از برنامه مای آئودی می‌توانند میزان باتری و شعاع حرکتی را کنترل کرده و فرایند شارژ را از راه دور انجام دهند.

همچنین می‌توان سیستم تهویه مطبوع و حتی صندلی‌های گرم شونده را به همراه فرمان، آینه‌ها و… کنترل کرد.

بررسی کشتی لوکس آئودی، A ۸ پلاگین هیبرید ۲۰۲۰+ تصاویر

قوای محرکه پلاگین هیبریدی باعث شده آئودی A۸ گزینه‌ای برای مالکانی باشد که به دنبال راننده شخصی هستند. البته این تازه‌وارد در برخی بخش‌ها پشت سر رقبای صاحب‌نام خود قرار می‌گیرد که از جمله این بخش‌ها می‌توان به کیفیت سواری اشاره کرد. این خودرو در کل عملکرد خوبی دارد، اما به پای سنگ محک‌های کلاس نمی‌رسد.

مشخصات آئودی A۸ L ۶۰ TFSI e کواترو اسپورت

قیمت: ۸۸۱۹۵ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی هیبریدی
قدرت/گشتاور: ۴۴۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد