ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
اصرار بی‌دلیل وزیر ورزش به برگزاری مجامع/ پافشاری که می‌تواند به فاجعه ختم شود

اصرار بی‌دلیل وزیر ورزش به برگزاری مجامع/ پافشاری که می‌تواند به فاجعه ختم شود

خبرگزاری ایلنا
در شرایطی که کشور به دلیل شیوع بیماری مرگبار کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و دستگاه ها از هرگونه اجتماعات منع شده اند، اعلام و اصرار بر برگزاری مجامع برخی فدراسیون های ورزشی از سوی وزارت ورزش چندان قابل توجیه نیست.
اجتماعی
شناسه خبر : 878975
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱:۵۱
۱۰

در شرایطی که کشور به دلیل شیوع بیماری مرگبار کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و دستگاه ها از هرگونه اجتماعات منع شده اند، اعلام و اصرار بر برگزاری مجامع برخی فدراسیون های ورزشی از سوی وزارت ورزش چندان قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظرف روزهای گذشته با توصیه مسئولان وزارت بهداشت برپایی اجتماعات و گردهمایی هایی که احتمال شیوع و انتقال بیماری کرونا را افزایش می دهد، ممنوع شده است و در این میان حتی برگزاری آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه و حتی مراسم اعتکاف در استان های کشور لغو شد.

با این حال تصمیم وزارت ورزش و جوانان در برگزاری مجمع انتخاباتی چند فدراسیون ورزشی از جمله فوتبال، دوومیدانی و جانبازان و معلولین در نیمه دوم اسفند ماه و کشاندن اعضای مجمع از سراسر استان ها به تهران نمی‌تواند تصمیمی منطقی و عقلایی باشد.

وزیر ورزش به عنوان رئیس مجامع فدراسیون های ورزشی در حالی بر برپایی مجامع این فدراسیون ها تا قبل از پایان سال پافشاری می‌کند که لحظه به لحظه بر شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور افزوده می‌شود و در این شرایط بحرانی گردهمایی اعضای مجمع و روسای هیات‌های ورزشی در تهران چندان اتفاق قابل توجیهی نباشد و حتی با شرایط پیشرفت بیماری به فاجعه ای جبران ناپذیر منتهی شود .

در این میان شاید برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال باتوجه به تاکید فیفا، بلاتکلیفی مدیریت فدراسیون و حساسیت‌های موجود و دیدارهای حساس انتخابی جام جهانی تاحدی اجتناب ناپذیر به نظر برسد ولی برگزاری مجمع فدراسیون‌هایی نظیر دو ومیدانی و جانبازان و معلولان که بصورت سرپرست فعالیت خود را دنبال می کنند، چندان ضروری به نظر نمی رسد.

حضور بیش از 100 نفر از اعضای مجمع دو فدراسیون دوومیدانی و جانبازان و معلولین از سراسر کشور به پایتخت و شرکت در فضای انتخابات آنهم در فضای کرونایی کشور قطعا اتفاق پذیرفتنی نیست و نمی‌تواند توجیه محکمی داشته باشد.

در حال حاضر برنامه‌های فدراسیون دوومیدانی با روال سابق و با بهترین شرایط جهت برگزاری اردوهای آماده‌سازی المپیکی‌ها و شانس‌های کسب المپیک در حال پیگیری است. ظاهرا "ایرج عرب"سرپرست فدراسیون سعی دارد تمامی تصمیم گیری‌های فنی در غالب سازمان تیم های ملی انجام شود تا در آستانه المپیک 2020 توکیو کمترین مشکلی در روند آماده سازی ملی پوشان متوجه نفرات برگزیده نباشد.

علاوه بر این احسان حدادی نایب قهرمان المپیک 2012 لندن در رشته پرتاب دیسک صرفا برای حضور در انتخابات، ایران را برای برگزاری اردوهای برون مرزی ترک نکرده و روند آماده سازی خود را در جزیره کیش دنبال می کند.

فدراسیون جانبازان و معلولان هم بواسطه تجربه موفق سال‌ها حضور در عرصه‌های آسیایی و المپیک برنامه‌های خود را طبق برنامه و تقویم تدوین شده پیش می برد و تعویق انتخابات این دو فدراسیون خللی در برنامه ریزی ها و روند آمادگی نفرات اعزامی ایجاد نخواهد کرد.

در شرایطی که حتی برگزاری المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع بیماری کرونا در شرق آسیا در هاله ای از ابهام قرار دارد، به تعویق افتادن مجمع دو فدراسیون ورزشی و المپیکی چندان نمی تواند فعالیت این دو مجموعه را دستخوش تغییر کند و با برگزار نشدن مجمع انتخاباتی این دو مجموعه روال شش ماه گذشته همچنان ادامه خواهد یافت تا در فرصت مناسب و با فروکش کردن بیماری کرونا این مجامع در فرصتی مناسب و ایمن برای اعضای مجمع برگزار شود.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد