ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
قرنطینه خودخواسته مردم تولید محتوا می‌طلبد/ درخواست برای تجهیز

قرنطینه خودخواسته مردم تولید محتوا می‌طلبد/ درخواست برای تجهیز

خبرگزاری مهر
انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران طی بیانیه‌ای درخواست کرد که با توجه به قرنطینه خودخواسته مردم و نیاز به تولید محتوای تصویری، مسئولان امکانات لازم را مهیا کنند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 0
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹:۰۷
۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آیفیک، انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران «آیفیک» با انتشار بیانیه ای از لزوم کار در زمان شیوع ویروس کرونا گفت و درخواست کرد که مسئولان امکانات و لوازم مورد نیاز مادی و معنوی را فراهم کنند.

این نامه که خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و عبدالعلی علی عسگری رئیس صدا و سیما نوشته شده است به این شرح است:

«با گسترش ویروس کرونا پزشکان و پرستاران فرشتگان نجات جان هموطنانمان شده اند و در خط مقدم، در حال مبارزه با هر گزندی به جسم بیماران هستند که همینجا مراتب قدردانی و سپاس خود را از این قشر فداکار اعلام می کنیم.

اما در گوشه ای دیگر همکاران ما در صنعت تصویر کشور بدون آنکه نامی از آنها برده شود بیش از پیش در حال مبارزه با تبعات روحی و روانی گسترش این بیماری خطرناکند.

قرنطینه خودخواسته مردم در منازلشان نیاز بیش از پیش آنها به روحیه شاد و پر امید و سرگرمی گروههای مختلف سنی را ملموس نموده است.تولید بی وقفه محتوای تصویری در شبکه های مختلف تلویزیونی، نمایش خانگی، سامانه های vod و فضای مجازی، فعالیت شبانه روزی هنرمندان، عوامل فنی و اجرایی را می طلبد که کار آنها هنری جمعی است.

شاید مشاغل دیگری که در این روزها مجبور به ارائه خدمات به مردم هستند، با استفاده از لباس یا تجهیزات پیشگیری، اندکی خود را از خطر دور نگه دارند. اما بعنوان مثال چگونه میتوان بازیگران عزیزی که همین روزهای پر خطر مشغول بازی در فیلم یا سریالی هستند را مجهز به این تجهیزات نمود؟

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما نیک میدانند که در همین روزها چندین فیلم و سریال و برنامه تصویری در حال تولید در شرایطی خطرناک هستند که برای لحظه ای نمیتوان آنها را تعطیل کرد، که اگر تعطیل شوند محتوایی برای رسانه های تصویری کشور و اوقات قرنطینه مردم در منازل نخواهیم داشت. حتی تولید بسیاری از محصولات تصویری در شرایط فعلی مستلزم حضور در بطن آلودگی و یا شرایط خطرناک است. (خبرنگاران، مستندسازان و استودیوهای خبری و ...)

انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران نسبت به عدم توجه به شرایط خطیر هنرمندان، عوامل فنی و اجرائی هشدار داده و اعلام میدارد عدم توجه به سلامت این عوامل میتواند فاجعه بزرگی را رقم زند.

متاسفانه بسیاری از همکاران ما در صنعت بزرگ تصویر کشور با تبعیض صورت گرفته این سالها، از حداقل حمایت های بیمه ای و تامین اجتماعی برخوردار نیستند و توجه ویژه در این شرایط به حل این مساله ضروری است.

انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران ضمن تشکر و قدردانی از همه تهیه کنندگان، کارگردانان، بازیگران، تصویربرداران، صدابرداران، طراحان و مجریان لباس و صحنه، تدوینگران، گروه گریم، عوامل تولید و تدارکات، هنروران، دستیاران فنی و دیگر عوامل هنری، فنی و اجرائی که در این شرایط حساس با تولید آثار ارزشمند در حال مراقبت و پرستاری از امنیت روحی و روانی مردم هستند، مواردی رو جهت تضمین سلامتی این عزیزان درخواست میکند:

۱. از وزارت بهداشت درخواست میشود. اقدامات لازم جهت ضد عفونی مداوم لوکیشن ها و تجهیزات تصویربرداری فیلم‌ها، سریال‌ها، برنامه‌های ترکیبی، استودیوهای تصویربرداری و صدابرداری و .... را انجام دهد.

۲. از وزارت بهداشت درخواست میشود تجهیزات و مواد لازم پیشگیری از ابتلا به بیماری در حال گسترش را به صورت مداوم در اختیار گروههای تولید قرار دهد.

۳. وزارت بهداشت با اعزام متخصصین امر در کنار گروههای بزرگ تولید، آموزشها و مراقبتهای لازم از عوامل تولیدی را در برنامه روزانه خود قرار دهد.

۴. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان فوری استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی و تکمیل درمان را برای فعالان صنعت تصویر کشور فراهم نمایند.

۵. از تهیه کنندگان عزیز درخواست میشود ضمن مذاکره با سفارش دهندگان آثار در حال تولید، آن دسته از آثاری که تولید آن جنبه فوریت ندارد را تعطیل نمایند.

امیدواریم همگی با کمک هم بر این بیماری جسمی و روحی نشات گرفته از آن پیروز شویم.»

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد