ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
گزارش تسنیم از دوشنبه خونین در هند و مرگ 50 مسلمان توسط نظامیان هند

گزارش تسنیم از دوشنبه خونین در هند و مرگ 50 مسلمان توسط نظامیان هند

خبرگزاری تسنیم
حمله بی رحمانه نظامیان هندی و هندوهای متعصب به مسلمانان بی دفاع هندی همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا تاکنون 50 کشته داشته است.
بین الملل
شناسه خبر : tn.ai
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷:۰۷
۱۱

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم؛ سرکوب مسلمانان توسط نظامیان هندی در کشمیر تازگی ندارد ولی دولت هند پیش از این علیه مسلمانان ساکن داخل خاک هند از اهرم قدرت استفاده نمی‌کرد و تلاش می‌کرد اعتراضات را به شکلی منطقی حل کند.

پیروزی حزب بی جی پی برای دومین بار در انتخابات هند باعث به هم خوردن این رویه شد و مسلمانان هندی دومینو وار شاهد تصمیماتی شدند که تمام آنها علیه مسلمانان بود؛ لغو خودمختاری کشمیر! صدور حکم مسجد تاریخی بابری علیه مسلمانان، سلب تابعیت حدود دو میلیون مسلمان، تصویب قانون بازنگری تابعیت و...

مسلمانان برای دفاع از خود به خیابان ها آمدند تا نشان دهند که حاضر نیستند قانون بازنگری تابعیت که طبق ان غیرهندی‌ها تنها به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می‌کنند را تحمل کنند در روزهای نخست 30 کشته دادند و نظامیان هندی 21 هزار نفر را بازداشت کردند ولی اینها باعث نشد مسلمانان پا پس بکشند.

حتی بانوان مسلمان نیز حدود 40 روز در خیابان‌های شهر دهلی‌نو تحصن کردند و اعلام کردند تا زمانی که دولت هند این قانون سیاه را لغو نکند به خانه خود باز نمی‌گردند، در این بین بدترین اتفاق ممکن برای مسلمانان رخ داد و رئیس جمهور تروریست آمریکا تصمیم گرفت به دهلی نو سفر کند.

برای دولت مودی جلوه زیبایی تلقی نمی شد اگر ترامپ با سیل معترضین مسلمان مواجه می‌شد به این دلیل تلاش کرد به سرعت رایزنی کرده و به اعتصاب‌ها پایان دهد، حرف مسلمانان کاملا مشخص بود: لغو قانون تبعیض مذهبی برای پایان یافتن اعتصاب ها.

هند که تصور می‌کرد با معترضین اتمام حجت کرده است روز دوشنبه و همزمان با ورود ترامپ به دهلی نو نظامیان تا دندان مسلح خود را به شکار مسلمانان فرستاد، عده زیادی لباس شخصی نیز با سلاح سرد از نظامیان هندی حمایت می کردند.

«محمد ابراهیم» یکی از مجروحان این فاجعه بزرگ می‌گوید: برای تشییع جنازه یکی از آشنایان خود رفته بودیم که حین بازگشت ناگهان 15 نفر با شمشیر و چماق به من و پدرم حمله کردند.

یکی از آنها فریاد می‌زد: بزنید این مسلمان را! وقتی به حالت نیمه بیهوشی رسیدم یکی از آنها گفت: بیائید او را آتش بزنیم! دیگری گفت: بیائید او را به زباله دانی بیندازیم، یکی از آنها پرسید اهل کجایی؟ گفتم: بریلی. همان فرد به دیگران گفت: او اهل محله من است او رها کنید بیائید سراغ شخص دیگری برویم.

ملت تایمز می‌نویسد: محمد ابراهیم هنوز هم در بیمارستان به سر می برد و به شدت مجروح شده است، پدر او نیز وضعیت بهتری ندارد و تقریبا در حالت کما است.

از سوی دیگر خانواده بسیاری از افرادی که توسط نظامیان هندی کشته شده اند هنوز جنازه عزیزانشان را تحویل نگرفته اند و دولت هند نیز پاسخ مشخصی به آنها نمی‌دهد.

تنها بیمارستان بهادر مرگ 33 مسلمان را تائید کرده و این در حالی است که تعداد زیادی از افرادی زخمی و حتی جنازه ها به بیمارستان های دیگر منتقل شده است.

خانواده قربانیان این حادثه اعلام کرده اند: مسئولین بیمارستان پاسخ درستی به آنها نمی دهند و برای یافتن جنازه عزیزانشان باید به تمام بیمارستان های شهر سر بزنند.

این در حالی است که مدعیان حقوق بشر بازهم طبق عادت همیشگی خود سکوت کرده اند و نسبت به قتل عام مسلمانان در پایتخت هند هیچ عکس العملی نشان نداده اند.

نکته عجیب تر اینکه سفر ترامپ به هند با امضا قراردادی 3 میلیارد دلاری به پایان رسید که موضوع آن فروش تسلیحات به دولت دهلی نو بود.

انتهای پیام/.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد