ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مدارس چین، کره جنوبی و ژاپن تعطیل است

مدارس چین، کره جنوبی و ژاپن تعطیل است

خبرگزاری تابناک
اجتماعی
شناسه خبر : 962481
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵:۰۷
۱۶

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اگر تصمیم ستاد مدیریت کرونا بر تعطیلی مدارس بوده است، به معنای آماده نبودن مدارس نیست بلکه به علت ماهیت بیماری است؛ چین، کره جنوبی و ژاپن هم تعطیل کرده‌اند.

به گزارش فارس، حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در برنامه پرسشگر درباره آموزش‌های بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: اینکه بگوییم آموزش نیست، درست نیست و باید به هر سؤال در فضایی که مطرح می‌شود پاسخ داد؛ در وضعیت فعلی بیماری کرونا، از هرکسی درباره بیماری واگیر بپرسید به کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید آموزش دریافت نکرده است.

وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در مدارس آموزش‌هایی داده می‌شود که دو جنبه دارد. تغذیه، بلوغ، بیماری ها و... آموزش داده می شود. درباره وضعیت فعلی هم تمهیداتی دیده شده است.

برکاتی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نیز باید مشارکت کنند، گفت: مثلا درباره تغذیه اقدامات خوبی برای سالم سازی و نظارت بر بوفه ها و مراقبت از سلامت انجام شده است و باید از سوی خانواده ها نیز موارد آموزشی منتقل شود.

وی درباره مربیان بهداشتی که سال‌های قبل از آموزش و پرورش جدا شده و به وزارت بهداشت رفتند، بیان کرد: مربیان بهداشت با تصویب قانونی در یک برهه‌ای از آموزش و پرورش رفتند ولی دوباره برگشتند و 6000 نفر بودند و در وزارت بهداشت نماندند. موضوع مربوط به 20 سال قبل است. تعدادی هم بازنشسته شدند؛ برنامه‌هایی برای استفاده از ظرفیت های موجود در وزارت بهداشت داریم.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره استفاده از منابع طرح تحول سلامت برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان هم گفت: منابع دستگاه‌ها به همدیگر داده نمی‌شود. بخشی از منابع که برای سلامت دانش‌آموزان دیده شده از طریق مراکز جامع خدمات سلامت صرف و خدماتی ارائه می‌شود. حتی بهورزهای ما به مدارس می روند و خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

برکاتی با اشاره به اینکه همواره همه چیز جای بهتر شدن دارد، اظهار کرد: دندان‌های پوسیده بیش از 60 درصد پایه ششمی‌ها به صورت رایگان ترمیم شده و اگر کرونا رخ نمی‌داد ما ابتدای اردیبهشت، جشن دهان عاری از پوسیدگی در انتهای پایه ششم را می گرفتیم.

وی ادامه داد: 12 درسنامه و کتاب برای آموزش عملی و تئوری بهداشت تدوین کرده‌ایم؛ معلمان پایه دوازدهم اکنون آموزش می‌دهند و به مرور باید در پایه‌های دیگر انجام شود و بازنگری‌هایی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره بهبود شرایط بهداشت مدارس عنوان کرد: منابع وزارت بهداشت برای هزینه‌کرد در خود وزارت بهداشت است و منابع آموزش و پرورش هم در قانون بودجه سالانه دیده می‌شود. در موارد اولویت دار ممکن است اقداماتی انجام شود چرا که تعداد زیادی از مدارس وضعیت حداقلی را دارند.

برکاتی تاکید کرد: اگر تصمیم ستاد مدیریت کرونا بر تعطیلی مدارس بوده به معنای آماده نبودن مدارس نیست بلکه به علت ماهیت بیماری است. چین، کره جنوبی و ژاپن هم تعطیل کرده‌اند. در برهه فعلی منابع برای خریداری تجهیزات تخصیص داده شده است. اگر چه همه می دانیم که مدارس نیارمند کمک خیرین هستند.

وی توصیه هایی نیز به خانواده ها داشت و با بیان اینکه امن‌ترین جا منزل است، تأکید کرد: به هیچ عنوان قصد سفر نکنید. از فرصت با هم بودن لذت ببرند. خانواده‌ها مباحث درسی را با فرزندانشان مرور کنند. حتما رعایت کنند که فرزندان شان نترسند. نگران شدن دانش‌آموزان مطلوب نیست و بدانند که ما مدیریت می کنیم.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد