ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مشارکت ١٦ هزار واحد صنفی برای فروش کالای شب عید/تداوم فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای تا 15 فرودین

مشارکت ١٦ هزار واحد صنفی برای فروش کالای شب عید/تداوم فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای تا 15 فرودین

خبرگزاری تسنیم
قائم مقام وزیر صنعت از حضور ١٦ هزار واحد صنفی برای توزیع کالای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: اصناف، فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار سه رکن توزیعی کالا برای تنظبم بازار هستند.
اقتصادی
شناسه خبر : tn.ai
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱:۰۵
۲

حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه های وزارت صنعت برای توزیع کالا در ایام پایانی سال، اظهار داشت: دومین رکن برنامه های تنظیم بازار که پس از تأمین کالا به آن توجه شده موضوع توزیع درست و به موقع اقلام مورد نیاز مردم در این ایام است.

وی با بیان اینکه توزیع کالا در سه بخش دنبال می شود، گفت: بخشی از کار توزیع کالا به اصناف محول شده که شبکه توزیع مطمئنی به شمار می‌روند. بر اساس آخرین آمارها، بیش از 16 هزار واحد صنفی برای فروش فوق العاده پایان سال در حال آماده شدن هستند که با محوریت اتاق اصناف، برنامه مرتبط با آن عملیاتی می شود.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: واحدهای صنفی قرار است، حداقل 15 درصد تخفیف بر روی کالاهای خود اعمال کرده و زمینه را برای تامین مایحتاج مردم فراهم کنند. بنابراین نه تنها هیچ کالایی در ایام پایانی سال، گران نمی‌شود؛ بلکه با همراهی و همکاری اصناف، حراج در سطح فروشگاهها و واحدهای صنفی نیز تدارک دیده شده است. همچنین  بر روی اقلامی همچون پوشاک که رقابت شدید و انباشت کالا وجود دارد، ممکن است تخفیف‌ها بعضا از این هم بیشتر شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه پوشاک جزو کالاهای ممنوع وارداتی است؛، خاطر نشان کرد: در حوزه پوشاک تولید داخلی، انباشت و فراوانی کالا داریم ، بنابراین مشخصا در پوشاک بعنوان یکی از اقلام مهم مورد نیاز مردم در شب عید، هیچگونه افزایش قیمتی رخ نمی دعد و بلکه کاهش قیمت را هم تجربه خواهیم کرد. 

وی در خصوص یکی دیگر از بخش های توزیع اقلام در این ایام، تصریح کرد: یکی از دیگر از بازوهای توانمند دولت در اجرای سیاست های تنظیم بازار شب عید و ایام ماه مبارک رمضان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که امروز در تمامی آنها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و شهروند گرفته تا افق کوروش و سایر فروشگاه ها، فروش‌های فوق‌العاده‌ای در حال انجام است. که این کار از 25 بهمن شروع و تا 15 فروردین ماه سال 99 ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر صنعت با تأکید بر اینکه حتی این فروشگاه های زنجیره ای در حراج و نوع تخفیف ها از هم سبقت می گیرند، اظهار داشت: در کنار این دو بخش برای توزیع، قرار بود، نمایشگاه‌های بهاره نیز در 200 نقطه کشور برگزار شود که در شرایط فعلی به دلیل ویروس کرونا و جاوگیری از شیوع این بیماری، برگزاری همه نمایشگاه ها لغو شد؛ اما صنوف فروش های فوق العاده خودشان اقدام به فروش های فوق العاده کرده اند.

وی در خصوص راه اندازی میادین میوه وتره بار در سایر استانها نیز گفت:  علیرغم ظرفیت بسیار خوبی که میادین میوه و تره بار در حوزه خدمات رسانی به مردم دارند، اما متأسفانه  بسیاری از استانها، این امکان یعنی ایجاد میادین میوه و تره بار را ندارند و زیر ساختهای لازم در آنجا مهیا نیست.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در تهران 250 میدان تره بار وجود دارد که تاپایان سال ٥میدان جدید نیز افتتاح خواهد شد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه میادین میوه و تره بار برای مردم و تأمین نیازشان کاربردی و مهم است، قصد داریم مدل سازمان میادین تهران را در کل استان های کشور اجرایی کنیم.

وی در پایان گفت: برای ایام پایانی سال نیز قرار است به سازمان میادین میوه و تره بار سهمیه کالاهای اساسی به منظور عرضه مستقیم به مردم در راستای تامین مایحتاجشان اختصاص داده شود. که در این روزها با توجه به افزایش تقاضا، این کار انجام شده و همه این اقدامات برای این است که مردم بدانند هیچ مشکلی در تأمین کالا نداریم زیرا چند برابر نیاز مردم  کالا وجود دارد و تا زمانی که بازار اشباع شود، توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد