ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تشریح تدابیر آموزشی برای دانش‌آموزان تیزهوش در قم

تشریح تدابیر آموزشی برای دانش‌آموزان تیزهوش در قم

خبرگزاری ایلنا
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان قم تدابیر آموزشی اتخاذ شده برای دانش‌آموزان تیزهوش در استان را تشریح کرد.
اجتماعی
شناسه خبر : 878353
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱:۰۵
۵

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان قم تدابیر آموزشی اتخاذ شده برای دانش‌آموزان تیزهوش در استان را تشریح کرد.

"علی طالبی" رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند آموزش مجازی در مدارس استعدادهای درخشان استان قم به جهت تعطیلات این روزهای مدارس گفت: با توجه به تعطیلی اجباری که در واحدهای آموزشی استان قم پیش آمد، به دستور مدیر کل آموزش و پرورش استان و با همکاری و همفکری با مدیران مدارس استعدادهای درخشان، اقدام به ارائه خدمات آموزشی در بستر فضای مجازی از طریق پیام رسان‌های ایتا و بله کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: طرح آموزش مجازی به واسطه اعلام تمدید تعطیلی تا پایان هفته، از روز سه شنبه آغاز شده است‌. از طرف دیگر با در نظر گرفتن موضوع احتمال استمرار تعطیلی مدارس تا هفته آینده و نیز در پیش داشتن تعطیلات نوروز، همچنین لزوم پرکردن قسمتی از ساعات حضور اجباری تمام وقت این روز‌های دانش‌آموزان در منزل،  بحث استفاده از بستر فضای مجازی در این ایام با مدیران مدارس سمپاد مطرح و آنها نیز از کادر اجرایی و کادر آموزشی درخواست ایجاد بستری برای آموزش مجازی کردند که ایشان نیز با درک به جای موقعیت کنونی، دلسوزانه و با مسئولیت پذیری، وارد عمل شدند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان قم گفت: همکاران داخل مدارس دلسوزانه دغدغه انجام رسالتشان را نشان دادند و وارد گود شدند. فعلا در گام اول در مدارسمان در بسترهای پیام رسان مجازی داخلی یعنی ایتا و بله کانال‌ها و گروه‌هایی تشکیل دادند که هر کدام مختص یک پایه از مدرسه است. فعلا فعالیت‌ها در قالب فعالیت‌های آموزشی کپسولی اعم از مرور مطالب درسی تدریس شده تاکنون و یا آموزش دروس جدید است که در چارچوب‌های مختلف مثل پاورپوینت، فایل صوتی، فایل تصویری و متن pdf خواهد بود به صورتی که فعلا دانش آموز را در این هفته از درس و مطالب درسی عقب نماند.

طالبی اضافه کرد: اگر قرار شد ‌فرایند تعطیلی مدارس استمرار یابد و تعطیلی هفته بعد را در پیش داشته باشیم، در تلاشیم تا با هماهنگی حوزه معاونت برنامه‌ریزی و اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان، از یکی از سایت‌هایی که می‌تواند برای آموزش مجازی بستر قوی تری در اختیارمان بگذارد تا قادر باشیم، استمرار خدمات را با قوت و قدرت بیشتری در بستر فضای مجازی به دانش آموزان عزیز داشته باشیم.

وی همچنین درباره تصمیم گیری در خصوص نحوه ارائه خدمات به سایر دانش آموزان غیرسمپادی در استان گفت: روز سه‌شنبه معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه‌ای با معاونان آموزش نواحی و مناطق استان، ضمن بررسی راهکارهای ارائه خدمات در این شرایط به دانش آموزان، به تدابیری در این خصوص دست یافته‌اند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان قم اظهار داشت: همچنین در حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان نیز، تصمیماتی در خصوص ارائه خدمات به دانش آموزان از طریق بستر فضای مجازی صورت گرفته که از طریق بخشنامه به نواحی و مناطق ابلاغ شده است.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد