ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تجلیل معاونت صدا از عوامل فیلم «آبادان یازده 60» / نمایش ایثارگری اهالی رادیو در دوران دفاع مقدس

تجلیل معاونت صدا از عوامل فیلم «آبادان یازده 60» / نمایش ایثارگری اهالی رادیو در دوران دفاع مقدس

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا - معاون صدای رسانه ملی گفت: اصحاب رادیو از کسانی نبودند که از کنار هشت سال دفاع مقدس به سادگی گذر کنند و در تمام لحظات حساس جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام به وظیفه خود عمل کردند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 120200217161202405
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۴
۱
خبرگزاری آریا - معاون صدای رسانه ملی گفت: اصحاب رادیو از کسانی نبودند که از کنار هشت سال دفاع مقدس به سادگی گذر کنند و در تمام لحظات حساس جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام به وظیفه خود عمل کردند.
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، عوامل فیلم «آبادان یازده 60» که با محور یک ایستگاه رادیویی در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده شد امروز دوشنبه 28 بهمن ماه با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا تجلیل شدند.
مهرداد خوشبخت کارگردان، حسن کلامی تهیه کننده، علیرضا کمالی بازیگر، بهزاد عبدی آهنگساز این اثر در استودیو شماره یک صدای جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و همراه با اهالی رادیو به تماشای فیلم نشستند.
با پایان فیلم ناصر خیرخواه مجری رادیو اعلام کرد این برنامه از طریق رادیو فرهنگ نمایش داده می شود.
حمید شاه آبادی معاون صدا در این مراسم به ویژگی های فیلم «آبادان یازده 60» اشاره و عنوان کرد: باید قدردان زحمات عزیزانی باشیم که اثری چنین فاخر خلق کردند. تشکر نه به این خاطر که کاری درباره رادیو شکل گرفت بلکه به خاطر این سوژه یابی و نگاه درستی که داشتند.
وی همچنین به بخشی از سخنان امام خمینی(ره) در پایان دوران دفاع مقدس اشاره کرد که در آن به افرادی اشاره شده بود که رویکردشان به جنگ غفلت و عصبانیت بود.
شاه آبادی در ادامه گفت: به عنوان کسیکه مدتی است در کنار اصحاب رادیو خدمت می کنم باید تاکید کرد که اهالی رادیو جزو کسانی نبودند که از کنار قافله هشت سال دفاع مقدس به راحتی عبور کرده باشند. پرچم اهالی رادیو همه جا بلند بوده است.
وی با بیان اینکه این فیلم نمایشگر اهالی رادیو در یک آزمون بزرگ بود، افزود: امروز ما با دیدن این فیلم حماسه های اهالی رادیو و دیگران را دیدیم که چطور ایثارگری کردند و باید بدانیم امروز نیز آزمون دیگری است.
مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم «آبادان یازده 60» نیز در سخنانش به کمک های اهالی رادیو برای تحقیقات و در اختیار گذاشتن فایل های صوتی عنوان کرد: آقای قهرمانی در ارشیو رادیو فایل هایی را به ما رساندند. بچه های صداوسیما در اهواز و آبادان نیز به ما کمک کردند.
وی با اشاره به روند تولید فیلمش اظهار کرد: فیلم ما در مجموع 60 روز زمان برد. ما حدود سه هفته آبادان و حدود 40 روز در تهران کار کردیم. من قصه های زیادی از ابادان داشتم و دوست داشتم دین خود را ادا کنم و در نهایت به ساخت این فیلم رسیدیم. این فیلم به لحاظ بودجه ای چندان سنگین نبود.
وی همچنین با اشاره به سوژه فیلم و ایستگاه رادیویی تصریح کرد: این فیلم در جامعه کنونی به لحاظ شرایط رسانه این همانی درستی را مطرح می کند نسبت به بچه هایی که در زمان جنگ فعال بودند.
خوشبخت با اشاره به تاثیر رادیویی ها در زمان دفاع مقدس عنوان کرد: بچه هایی که در رادیو ماندند در ان زمان جز همان انتن ابزار دیگری نداشتند و با استفاده از همان ابزار تلاش کردند که شهر را نجات دادند.
همانطور که اکنون گوشی هایی که داریم رسانه ما هستند.
این کارگردان در ادامه به ارتباط میان آدم ها در فیلم خود اشاره و خاطرنشان ساخت: این فیلم به نوعی نشان می دهد که مردمان ان زمان چگونه با همدلی کار کردند و ما اکنون به این همدلی نیاز داریم.
وی درباره مشکلات یافتن اسپانسر برای فیلم نیز توصیح داد: بخشی از سختی کار پیدا کردن سرمایه گذار بود که خوشبختانه اوج سرمایه گذاری روی این فیلم را پذیرفت درحالیکه فیلم ارتباطی با سپاه نداشت.
خوشبخت به نبود حمایت ارگان ها اشاده کرد و گفت: زمانیکه به آبادان رفتیم شرکت نفت حتی به ما جای خواب هم نداد و به نظرم خوب است که ارگان ها در ساخت چنین فیلم هایی بیشتر کمک و همراهی کنند اما از طرفی هم فکر کنم نمی توان با ارگان ها کار کرد چون اگر همین کار را قرار بود صداوسیما بسازد شاید سانسور می شد.
وی اضافه کرد: هرچقدر در اثار خود به تاریخ وفادار تر باشیم مردم هم با آنها بهتر ارتباط برقرار می کنند و زمانیکه اثار از واقعیت دور می شود ارتباط هم کمتر می شود. این فیلم هم حس و حال واقعی ای داشت که مردم ان را دوست داشتند و در اکران ها برایش گریه کردند. اوج امسال چند فیلم داشت اما فکر می کنم با این فیلم بود که پرچمش بالا رفت.
کارگردان سریال «آچمز» در ادامه گفت: من چند فیلم درباره اتفاقات واقعی ساخته ام و معمولا وقتی اشخاص مرتبط با ماجرا می آیند گلایه هایی هم دارند. صدرهاشمی رییس وقت رادیو ابادان در یکی از نمایش های فیلم اما خوشحالی خود را نسبت به این فیلم بیان کرد.
حسن کلامی تهیه کننده، مهرداد خوشبخت کارگردان، سهراب خسروی تدوینگر، بهزاد عبدی آهنگساز، رحمت عبدالله زاده مدیرتولید، جعفر محمدشاهی طراح صحنه و لباس و علیرضا کمالی و حمیدرضا محمدی بازیگران این فیلم در پایان این مراسم توسط معاون صدا و همچنین علی مسعودی و شهرام قایدی تجلیل شدند.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد