ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
سایپا در داخلی‌سازی قطعات خودرو موفق عمل کرد

سایپا در داخلی‌سازی قطعات خودرو موفق عمل کرد

خبرگزاری مهر
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گروه خودروسازی سایپا در اجرای طرح ملی بومی‌سازی قطعات خودرو موفق عمل کرد و توانست بخش زیادی از قطعات مورد نیاز تولید را داخلی‌سازی کند.
اقتصادی
شناسه خبر : 0
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸:۱۰
۲

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، سعید زرندی در مراسم افتتاح خط تولید مجموعه‌سازی شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این شرکت در زمینه داخلی‌سازی، افزود: سایپا در زمینه کاهش هزینه‌ها و واگذاری شرکت‌های غیرسودده و مازاد خود اقدامات مهمی انجام داد که در آینده این خودروساز آثار مطلوبی خواهد داشت.

به گفته وی در دو ماه آذر و دی امسال، تولید خودرو در کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافت و خودروسازان توانستند تحویل خودرو به مشتریان را نیز ۱۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهند.

زرندی با اشاره به موفقیت سایپا در زمینه به‌صفر رساندن خودروهای دارای کسری قطعات، تأکید کرد: تعهدات برجای مانده از گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته و ادامه این روند، موجب بهبود وضعیت تولید و تحویل خودرو به مشتریان خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر ۶۳۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت خودرو کشور فعالیت می‌کنند و ظرفیت تولید این صنعت به سالانه ۵,۲ میلیون دستگاه افزایش یافته که بیانگر تأثیر بالای آن در اقتصاد و اشتغال است.

وی با اشاره به موضوع واسطه‌گری و سودجویی در بازار خودرو و ایجاد حاشیه قیمت در این بازار گفت: واسطه‌ها با قیمت‌سازی کاذب از طریق برخی سایت‌ها و تبلیغات در این زمینه، برای رشد کاذب بهای خودرو در بازار تلاش می‌کنند که در حال شناسایی آنان هستیم و به‌زودی برخورد لازم با این پدیده صورت خواهد گرفت.

گفتنی است خط تولید مجموعه بدنه‌سازی خودرو در شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و طراحی و ساخت متخصصان این شرکت به مرحله بهره برداری رسید.

علاوه بر آن، شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا در ماه‌های اخیر توانسته دستاوردهایی را در زمینه طراحی و ساخت ۱۰۰ درصد گیربکس توربین‌های بادی نیروگاه‌های برق، بدنه سانتریفیوژهای مواد نفتی مربوط به وزارت نفت، طراحی و ساخت ۱۰۰ درصدی ماشین‌های فرز CNC، طراحی و ساخت فیکسچرهای کنترلی، بومی‌سازی بلوک متریال فیکسچرهای کنترلی و صرفه‌جویی ارزی سالانه ۱۵۰ هزار دلار و تأمین و بومی‌سازی قطعات استاندارد قالب از داخل کشور و جلوگیری از خروج سالانه ۱۳۲ هزار دلار از کشور محقق کند.

این شرکت همچنین توانسته در تعمیر و بازسازی دستگاه CNC پنج‌محور با استفاده از توان داخلی و صرفه‌جویی ۱۵۰ هزار یورو، تبدیل دستگاه دیجی‌تایزر به دستگاه فوم تراش CNC با صرفه اقتصادی ۵۰ هزار دلاری و دستیابی به دانش فنی تولید قالب‌های پیچیده پلاستیکی با فناوری پیشرفته برای نخستین‌بار در کشور، موفق عمل کند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد