ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
وضعیت ذخایر سدهای تهران پس از بارندگی‌های اخیر

وضعیت ذخایر سدهای تهران پس از بارندگی‌های اخیر

باشگاه خبرنگاران جوان
رضوی در خصوص آخرین وضعیت ذخایر سدهای تهران پس از بارندگی‌های اخیر توضیحاتی را ارائه داد.
اقتصادی
شناسه خبر : 7250314
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۵۱
۲

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص وضعیت سد‌های استان تهران گفت: ما امسال با توجه به تجربه‌ای که نسبت به سال گذشته داشتیم، با سیلاب‌های عجیبی روبه‌رو بودیم و در زمستان هم شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم. همچنین ذخیره برفی نسبتاً خوبی در برخی از ارتفاعات کشور داریم و تلاش کردیم تا سد‌های استان تهران را طوری مدیریت کنیم که بتوانیم در بحث سیلاب و تأمین آب مدیریت داشته باشیم.

رضوی ادامه داد: در شرایط فعلی در تهران ما حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب از دو میلیارد مکعب مخزنی را در اختیار داریم به طوری که می‌توان آبگیری داشته باشیم، از آنجایی گه تهران نسبت به بقیه شهر‌ها خطرپذیری بالایی نسبت به سیلاب دارد حجم مخازن سد‌های خود را تا این لحظه کمتر نگه داشتیم تا بتوانیم یک مدیریت مخزن سیلاب در بروز سیلاب‌های سنگین داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:تصفیه‌خانه هفتم آب تهران فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: در حال حاضر شرایط ما به نحوی است که نسبت به سال گذشته از نظر حجم مخزن حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب بیشتر داریم و امیدواریم نیاز مردم را در اسفند با صرفه‌جویی که هموطنان خواهند داشت، بتوانیم در سایر نیاز‌ها به خصوص در شستشوی ایام نوروز بتوانیم تأمین کنیم.

او در ادامه با اشاره به ذخایر آب‌های پشت سد‌های تهران با توجه به بارش‌های اخیر تصریح کرد: در شرایط فعلی چیزی بالغ بر ۶۰۰ میلیون مترمکعب ۵ سد اصلی تهران حجم ذخیره دارد به طوری که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب داریم که امیدواریم با گرم شدن هوا بتوانیم جوابگوی هموطنانمان باشیم.

رضوی گفت: با توجه به بارش‌هایی که سازمان هواشناسی برای پایتخت پیش‌بینی کرده است و غالب ریزش‌ها که به صورت برف گزارش شده است، می‌توان شرایط آبی را برای کشور مناسب ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه با اشاره به میزان مصرف هفته گذشته آب در استان تهران اضافه کرد: هفته گذشته میزان مصرف آب در پایتخت افزایش پیدا کرد به طوری که ما از مرز ۳ میلیون مترمکعب در روز فراتر رفتیم . با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز این مصرف افزایش پیدا خواهد کرد اما امیدواریم که هموطنان به الگوی مصرف بهینه آب توجه کنند.

او گفت: در حال حاضر مردم تهران یک میلیارد مترمکعب آب شرب استفاده کرده‌اند که پیش‌بینی ما این است که در ماه اسفند حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب دیگر باید تأمین کنیم تا پرونده تأمین آب شرب امسال شهر تهران را ببندیم.

رضوی اضافه کرد: ما تا به امروز حدود ۵.۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف آب گزارش شده است به صورتی که طی محاسبات انجام شده حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته باشیم که این رقم افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به بارش‌های خوبی که امسال در کشور اتفاق افتاد مشکل خاصی از نظر کمبود آب تا به امروز گزارش نشده است و این دلیل نمی‌شود که ما در مصرف آب صرفه‌جویی نکنیم، توصیه ما به هموطنان این است که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

او بیان کرد: سیاست وزارت نیرو در استان تهران و شرکت آب و منطقه‌ای تهران و با توجه به اینکه تأمین کننده آب پایتخت است این است که ما اتکای خود را به آب‌های شرب زیرزمینی کمتر کنیم خوشبختانه در هفته‌های گذشته تصفیه‌خانه هفتم افتتاح شد و تأمین آب از سد ماملو اتفاق افتاد قسمت عمده‌ای از جنوب و شرق تهران آب زیرزمینی از معادله تأمین حذف شد و از آب‌های سطحی جایگزین شد.

رضوی ادامه داد: آب‌های سطحی با توجه به اینکه از آب‌های زیرزمینی دارای کیفیت بالاتری است و در سال‌های متوسط و پرآب با یک اتکای تأمین بالاتری می‌توان روی آن حساب کرد. در سال ۹۹ هم این سیاست در تهران ادامه پیدا خواهد کرد که با افتتاح تصفیه‌خانه ششم مناطق ۲۰، ۲۱ و ۲۲ شهری تهران که چیزی بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر هستند از آب سد کرج استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: با برداشت آب‌های زیرزمینی بحث فرونشست جنوب غربی در دشت شهریار و مناطق ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهری که با ما شاهد آن هستیم امیدواریم با یک اتفاق جدید که قرار است میان وزارت نیرو و شهرداری تهران که توافق کردیم پساب تصفیه‌خانه‌ها را جایگزین فضای سبز کنند تا کمتر از منابع آب زیرزمینی و برای نگهداری از فضای سبز استفاده کنند که با این کار بتوانیم فرونشست را مهار کنیم.

او گفت: ما امسال به نحوی ذخایر سد‌ها را در حال بررسی هستیم که ضمن تأمین نیاز آب مردم در بخش شرب، کشاورزی و صنعت مدیریت سیلاب را در بهار داشته باشیم، تمام تلاشمان را در وزارت نیرو این است که از نعمات الهی داشته باشیم به طوری که بتوانیم از آب استفاده بهتری انجام دهیم.

رضوی تصریح کرد: توصیه من به هموطنان این است که در بخش آب با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و افزایش شستشو در منازل در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد