ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
سیاست ترامپ آمریکا را در برابر کرونا آسیب‌پذیر کرده است /صدها سرنشین مبتلاء به کرونا از کشتی تفریحی در قرنطینه خارج می‌شوند

سیاست ترامپ آمریکا را در برابر کرونا آسیب‌پذیر کرده است /صدها سرنشین مبتلاء به کرونا از کشتی تفریحی در قرنطینه خارج می‌شوند

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا- سیاست دولت ترامپ در کاهش بودجه بخش درمانی نقش بسزایی در کاهش توان این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا داشته و این امر نه تنها سلامت مردم آمریکا را به خطر انداخته که جهان را هم به مکانی پرخطر تبدیل کرده است.
بین الملل
شناسه خبر : 20200217153909773
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱:۰۶
۱

خبرگزاری آریا- سیاست دولت ترامپ در کاهش بودجه بخش درمانی نقش بسزایی در کاهش توان این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا داشته و این امر نه تنها سلامت مردم آمریکا را به خطر انداخته که جهان را هم به مکانی پرخطر تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری آریا،پایگاه خبری هیل در گزارشی با اشاره به سیاست دولت ترامپ در کاهش بودجه بخش درمانی نوشت: این سیاست نقش بسزایی در کاهش توان این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا داشته و این امر نه تنها سلامت مردم آمریکا را به خطر انداخته که جهان را هم به مکانی پرخطر تبدیل کرده است.
پایگاه خبری آمریکایی هیل در گزارشی با عنوان «نگران ویروس کرونا هستید؟ به ترامپ بگویید دست از کاهش بودجه نهادهای مهم بردارد» نوشت: ویروس کرونا به سرعت از یک بیماری همه گیر در چین به یک بیماری مسری جهانی بدل شده و در حال حاضر 13 مورد تایید شده در ایالات متحده وجود دارد و ترس از گسترش آن ادامه دارد. اما در حالیکه ما در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستیم، در آینده ای نزدیک برای همه ثابت می شود که تلاش های 3 سال گذشته دونالد ترامپ در کاهش بودجه بخش مراقبت های بهداشتی، مانع جدی تلاش های اساسی برای مقابله با چنین وضعیت های اورژانسی شده است.
در حالی که تلاش های متعدد ترامپ و حزب جمهوری خواه برای نابودی لایحه مراقبت مقرون به صرفه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (ACA) ناکام ماند، چندین اقدام دولت ترامپ و دستورات اجرایی وی برخی از مهمترین مفاد آن را به شدت تضعیف کرده است.
در این میان نرخ افراد فاقد بیمه در آمریکا هم به بالاترین حد خود رسیده است و 14 درصد آمریکایی ها بیمه درمانی ندارند. این در حالی است که در سال 2016میلادی و پیش از به قدرت رسیدن ترامپ این رقم برابر با 10.9 درصد بود. به عبارت دیگر، از زمان آغاز به کار ترامپ، بیش از 7 میلیون آمریکایی پوشش درمانی را از دست داده اند.
بی تردید یکی از پیامدهای آن، این است که افراد فاقد بیمه درمانی بطور چشمگیری خدمات درمانی خود را به تأخیر می اندازند، زیرا هزینه های درمانی فاقد بیمه بسیار بالا است. لذا هرگونه تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی منجر به سرایت عفونت و مرگ می شود.
اما این تنها اقدام عجیب دولت ترامپ نیست؛ سال گذشته رییس جمهوری آمریکا یک برنامه فدرال به نام «پردیکت» (predict) که 10 سال پیش در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای مرغی(H5N1) ایجاد شده بود را تعطیل کرد.
از سوی دیگر ترامپ پیشنهاد کاهش نیروهای بخش بهداشت و درمان فدرال را هم صادر کرده تا از 6 هزار و 500 نفر پرسنل به 4 هزار نفر برسند. این امر به شدت در کاهش توانایی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا اهمیت دارد.
ترامپ همچنین امسال دستور کاهش چشمگیر بودجه مراکز کنترل بیماری ها  و مؤسسات ملی بهداشت  که جز آژانس های کلیدی فدرال در بخش اورژانس های بهداشت عمومی است را داد؛ از جمله پیشنهادات دولت وی کاهش 838 میلیون دلاری بودجه به موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی است.
جای تعجب نیست که این وضعیت سبب وحشت اداره منابع بهداشت و خدمات شده است و توانایی آن را در دادن پاسخی مناسب به وضعیت اضطراری رو به رشد ویروس کرونا تحت تاثیر قرار داده است.
 در شرایطی که مبارزه با گسترش ویروس کرونا دغدغه کنونی همگان است، اصرار دولت ترامپ مبنی بر قطع برنامه های بهداشتی نه تنها مردم در آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه جهان را هم به مکانی خطرناک بدل می کند.
دولت ترامپ باید برای محافظت از سلامت عمومی در سراسر جهان، بلافاصله کاهش بودجه های نهادهای مهم بحرانی فدرال را معکوس کند و کنگره هم باید بودجه بیشتری برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص دهد. در نهایت هم باید در راستای تضمین خدمات بهداشتی مقرون به صرفه و جامع برای همه شهروندان ایالات متحده تلاش شود، تا مردم بتوانند در آینده به مراقبت های پیشگیرانه و اضطراری لازم برای محافظت در برابر ترس از سلامت عمومی بپردازند.

صدها سرنشین مبتلاء به ویروس کرونا از کشتی تفریحی در قرنطینه خارج می‌شوند
آمریکا شماری از شهروندان خود را که در کشتی تفریحی کروز به سر می بردند با اعزام دو هواپیما از ژاپن به ایالات متحده باز می گرداند.
حدود 400 شهروند آمریکایی در کشتی تفریحی کروز حضور داشتند. از این تعداد 44 نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.
سرنشینان کشتی کروز از روز سوم فوریه (14 بهمن) که این کشتی در بندر یوکوهامای ژاپن پهلو گرفت تحت قرنطینه قرار گرفته بودند.
شمار کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در کشتی تفریحی تا روز یکشنبه 355 نفر بود. این رقم به این معنا است که این کشتی به لحاظ شمار مبتلایان، بزرگترین محل شیوع ویروس جدید کرونا در خارج از خاک چین است.
با پایان قرنطینه دو هفته ای سرنشینان این کشتی اکنون علاوه بر آمریکا کشورهای کانادا، ایتالیا و کره جنوبی نیز در نظر دارند زمینه بازگشت آن دسته از شهروندان خود را که در این کشتی حضور دارند فراهم کنند.
کشتی دایموند پرنسس کروز حدود 3700 مسافر و خدمه دارد که بنا به گزارش ها نیمی از آنها ژاپنی هستند.
مقامات آمریکا اعلام کرده اند که تنها آن دسته از سرنشینان کشتی کروز که در حال حاضر علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا را ندارند می توانند به ایالات متحده بازگردند. این افراد پس از بازگشت به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود.
این در حالی است که آن دسته از شهروندان آمریکا که ابتلای آنها به نوع جدید ویروس کرونا ثابت شده است در ژاپن بستری خواهند شد.
هرچند آمار قربانیان در چین طی روزهای گذشته روندی نزولی داشته اما سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که پیش بینی روند شیوع نوع جدید ویروس کرونا «غیرممکن» است.
دولت چین روز دوشنبه تعداد افرادی را که طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باختند 105 نفر اعلام کرد. این آمار در روزهای یکشنبه و شنبه به ترتیب 142 و 143 نفر بود.
از سوی دیگر آمار مبتلایان جدید در خارج از استان هوبی (محل اصلی شیوع بیماری) در روز دوشنبه به 115 نفر رسید. این در حالی است که این رقم هفته گذشته 450 نفر بود.
روند نزولی قربانیان و مبتلایان جدید به ویروس باعث شده است که مقامات چین از «کنترل» شیوع ویروس جدید کرونا سخن بگویند.

آخرین آمار قربانیان کرونا در چین؛ 1770 کشته و بیش از 70 هزار مبتلا
کمیسیون ملی بهداشت چین از افزایش شمار قربانیان نسل جدید ویروس کرونا در این کشور به بیش از هزار و 700 نفر و ابتلای بیش از 70 هزار تن دیگر به این ویروس کشنده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که 105 مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) در 24 ساعت گذشته به ثبت رسیده تا شمار قربانیان آن در سراسر این کشور به هزار و 770 نفر افزایش یابد.
کمیسیون ملی بهداشت چین در گزارش روزانه خود در این باره تاکید کرد که در 24 ساعت گذشته دو هزار و 48 مورد جدید ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا در سراسر این کشور ثبت شده که این نیز به معنای افزایش شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به 70 هزار و 548 نفر است.
این در حالی است که ساعتی پیش از آن نیز کمیته بهداشت استان هوبی در مرکز چین که محل اصلی شیوع نسل جدید ویروس کرونا به شمار می آید، مرگ 100 فرد دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده را اعلام کرده بود تا شمار قربانیان آن در این استان به هزار و 696 نفر برسد.
آمار اعلام شده از سوی کمیته بهداشت استان هوبی همچنین نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته هزار و 933 مورد جدید ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا در این استان به ثبت رسیده و در نتیجه شمار مبتلایان به این ویروس کشنده در آن جا به 58 هزار و 182 افزایش یافته است.


خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد