ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
کابینه علاوی کامل شد/ آیت الله سیستانی نامه علاوی را بازنکرد!/ عملیات داعش علیه تظاهرکنندگان خنثی شد

کابینه علاوی کامل شد/ آیت الله سیستانی نامه علاوی را بازنکرد!/ عملیات داعش علیه تظاهرکنندگان خنثی شد

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا- منابع آگاه در عراق می گویند که «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر مکلف موفق به تکمیل کابینه خود در مدت قانونی شده و احتمالا تا پایان هفته جاری لیست آن به پارلمان این کشور اعلام می شود.
بین الملل
شناسه خبر : 20200217154726128
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۱۲
۱
خبرگزاری آریا- منابع آگاه در عراق می گویند که «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر مکلف موفق به تکمیل کابینه خود در مدت قانونی شده و احتمالا تا پایان هفته جاری لیست آن به پارلمان این کشور اعلام می شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، عضو فراکسیون الفتح در پارلمان عراق گفته است که علاوی تمامی اسامی اعضای کابینه و برنامه دولت خود را برای روسای فراکسیون ها ارسال کرده است.
«احمد الکنانی» در اظهاراتی گفته که علاوی اصرار دارد پارلمان عراق تا اواخر هفته جاری برای جلسه رای اعتماد به کابینه اش، تشکیل شود.
در همین راستا نیز عضو فراکسیون «سائرون» خاطر نشان کرده که اغلب اعضای کابینه علاوی از افراد مستقل (غیر حزبی) هستند.
«غایب العمیری» اضافه کرده که برخی از جریان های سیاسی همچنان برای بازگرداندن ترکیب کابینه علاوی به سیاق سال های گذشته اصرار دارند تا وزارتخانه ها مرتبط با جریان های سیاسی باشند.
از طرفی عضو برجسته جریان حکمت ملی (سید عمار حکیم) در توئیتی نوشته است که علاوی اسامی کابینه خود را در قالب نامه ای سربسته برای دفتر آیت الله سید علی السیستانی مرجعیت عالی دینی عراق ارسال کرده، اما ایشان از گشایش نامه خودداری کرده است.
«صلاح العرباوی» اضافه کرده است که مرجعیت عالی دینی همچنان اصرار دارد که در جزییات تشکیل کابینه هیچ دخالتی نکند و برای همین از گشودن حتی نامه سربسته علاوی خودداری کرده است.
با وجود اینکه همه منابع مطلع از اتمام تشکیل کابینه علاوی سخن می گویند، اما تاکنون از جزییات اسامی این کابینه اظهار بی اطلاعی کرده و تنها تاکید می کنند که کابینه از میان افراد مستقل برگزیده شده اند.
الفتح (هادی العامری) و سائرون (مقتدا صدر) به عنوان دو فراکسیون بزرگ پارلمان عراق همچنان مهمترین حامی دولت علاوی هستند و برخی از فراکسیون های اهل سنت و کرد با آن مخالف می باشند.
با وجود مخالفت هایی که در رسانه ها با کابینه علاوی می شود، اما گزارش ها حاکی است که به دلیل حمایت دو فراکسیون بزرگ الفتح و سائرون و دیگر فراکسیون های کوچکتر، به احتمال زیاد دولت علاوی در گرفتن رای اعتماد از پارلمان با مشکل جدی مواجه نشود.
در همین حال «محمد الخالدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بیارق الخیر» گفته است که 203 نماینده از 329 نمایندگان پارلمان عراق به کابینه پیشنهادی علاوی رای مثبت خواهند داد.

آیت الله سیستانی نامه علاوی را بازنکرد!
نماینده جریان حکمت عراق با اشاره به ماجرای ارسال نامه نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه به مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، از بی طرف ماندن مرجعیت در روند انتخاب این کابینه خبر داد.
«صلاح العرباوی» از سران جریان حکمت ملی عراق، گفت که مرجعیت عالیقدر شیعیان در این کشور از هرگونه اطلاع یافتن از ترکیب کابینه «محمد توفیق علاوی» و دخالت در این امر پرهیز می‌کند.
وی درباره انتشار اخباری درباره اقدام نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه مبنی بر ارسال نامه‌ای به مرجعیت برای جویا شدن از نظر ایشان درباره ترکیب کابینه جدید، گفت که مرجعیت از هرگونه دخالت در روند انتخاب وزرای کابینه جدید عراق پرهیز می‌کند.
العرباوی طی پستی در توئیتر، نوشت: «علاوی، یک پاکت نامه حاوی ترکیب کابینه خود را برای مرجعیت ارسال کرده تا نظر ایشان را در این‌بار جویا شود اما مرجعیت نامه را باز نکرده از هرگونه دخالت در این امر پرهیز کرده است. (این‌چنین به من اطلاع داده شده است).»

عملیات داعش علیه تظاهرکنندگان خنثی شد
فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عملیات گروه تروریستی داعش برای حمله به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف این کشور خنثی شد.
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق سرتیپ «تحسین الخفاجی» در بیانیه ای گفت که گروه اطلاعاتی «الصقور» (وابسته به وزارت کشور عراق) در عملیاتی موفق به دستگیری اعضای گروهک تروریستی داعش شدند که قصد داشتند به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد و میدان های اعتراضی دیگر استان‌ها حمله کنند.
وی با اشاره به اعتراف یکی از سرکردگان این گروهک تروریستی اظهار کرد که با اطلاعاتی که این فرد در اختیار نیروهای عراقی قرار داد سایر طرح‌های عملیاتی داعش علیه مردم و کشور ناکام خواهد شد.
الخفاجی یادآور شد که به زودی گروه اطلاعاتی الصقور اعتراف های این تروریست را در اجرای نقشه ها و طرح‌های تروریستی داعش در عراق منتشر خواهد کرد.
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که عناصر داعش به منظور ایجاد فتنه در مناطقی که به گمان خود نیروهای امنیتی حضور کمتری در آنجا دارند، وارد عمل می‌شوند ولی عملیات «ابطال العراق» این طرح آنان را خنثی کرده و در تامین نوار مرزی با سوریه دستاوردهای مهمی داشته است.

عملیات ارتش عراق علیه تروریست ها در استان «نینوا»
نیروهای ارتش عراق مواضع تروریست های تکفیری در استان «نینوا» را هدف قرار دادند.
به گزارش سومریه نیوز، ارتش عراق روند تعقیب بقایای تکفیریهای داعش در این کشور را تسریع کرده است.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عراق مواضع بقایای داعش در استان نینوا را هدف حمله قرار دادند.
شاهدان عینی اعلام کردند که در جریان این عملیات 3 عنصر تکفیری داعش شناسایی و بازداشت شدند.
در این عملیات همچنین تعدادی از مواضع تکفیریها توسط ارتش عراق منهدم شد.

نقشه جدید آمریکا برای ایجاد موج فرقه گرایی درعراق
عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق فاش کرد که آمریکایی ها با همکاری طرف های سیاسی سنی و کرد در حال احیای فرقه گرایی به منظور دور کردن الحشدالشعبی از دشت نینوا و مناطق غرب کشور هستند.
«محمد کریم» در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه توضیح داد که آمریکا در زمان کنونی با همکاری طرف های سیاسی سنی و کرد در حال ایجاد یک موج جدید بر اساس فرقه گرایی و قومیت گرایی است تا از این طریق الحشد الشعبی را از دشت نینوا و مناطق غربی دور کنند.
وی ادامه داد که هدف از دور کردن الحشد الشعبی از این مناطق فعالیت مجدد گروه تروریستی داعش برای توجیه بقای حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.
محمد کریم ضمن بیان اینکه این طرح شامل ایجاد موج های فرقه گرایی است و کشور را با توجه به وجود فرقه ها و قومیت ها به اقلیم های مختلف تقسیم می کند گفت که حضور الحشد الشعبی در مناطق غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق برنامه های آمریکا را با شکست موجه کرده است و از گسترش داعش که آمریکا از آن به عنوان بهانه ای برای تحمیل حضور خود استفاده می کند، جلوگیری خواهد کرد.
«محمد الکنانی» عضو پارلمان عراق نیز گفت که اقدام های سیاسی برای عقب نشینی الحشدالشعبی از مناطق غربی و هم مرز با اقلیم کردستان ریسک در امنیت کشور است و ائتلاف الفتح در داخل پارلمان عراق علیه این اقدام ها خواهد ایستاد.

تلاش تروریستها برای ایجاد آشوب در عراق از طریق حمله به مقر نیروهای حشد شعبی
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از تلاش تروریستها برای ایجاد آشوب در این کشور از طریق حمله به مقر نیروهای حشد شعبی خبر داد.
به گزارش سومریه نیوز، تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که تروریستها برای ایجاد آشوب از طریق هدف قرار دادن مقر حشد شعبی و هیأت های دیپلماتیک تلاش می کنند.
وی در ادامه افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تحقیقات خود را در خصوص عملیات حمله به مقر نیروهای حشد شعبی و منطقه سبز با استفاده از موشک های کاتیوشا آغاز کرده اند.
الخفاجی تصریح کرد: نیروهای امنیتی به خوبی می دانند که هدف از این حملات چیست.
وی تاکید کرد: فرماندهان نظامی با همکاری رهبران سیاسی تلاش میکنند راه را بر دشمنان عراق که قصد سوء استفاده از اوضاع را دارند ببندند.
الخفاجی تصریح کرد: نیروهای عراقی تلاش های اطلاعاتی و امنیتی خود را در سایه همکاری با کشورهای همسایه برای شناسایی شبکه های تروریستی و حامیان آنها افزایش داده اند.


خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد