ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
نزدیک به چهار هزار نفر در کاشان تحت پوشش بیمه اجتماعی‌اند/ کاشان در رتبه دهم جمعیت مشمول بیمه اجتماعی استان

نزدیک به چهار هزار نفر در کاشان تحت پوشش بیمه اجتماعی‌اند/ کاشان در رتبه دهم جمعیت مشمول بیمه اجتماعی استان

خبرگزاری ایلنا
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: نزدیک به ده درصد از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی در استان اصفهان مستمری بگیر هستند که سهم شهرستان کاشان 770 نفر است.
اجتماعی
شناسه خبر : 861936
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹:۰۸
۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: نزدیک به ده درصد از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی در استان اصفهان مستمری بگیر هستند که سهم شهرستان کاشان 770 نفر است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عماد استکی در ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در محل فرمانداری کاشان برگزار شد، اظهار داشت: دولت سعی کرده تسهیلاتی را در غالب بیمه روستایی در اختیار روستاییان قرار دهد و ما در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد اتفاقات خوب در این بخش بودیم.

وی هدف از تشکیل جلسه در کاشان به عنوان ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را جذب صد درصدی افراد حایز شرایط عضویت در این صندوق عنوان کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان خاطرنشان کرد: چندی پیش مصوب شد تا در سطح کشور، شهرستان ها و روستاهای کشور ستاد توسعه بیمه روستاییان و عشایر تشکیل شود تا بتوانیم با هم افزایی سازمان های مرتبط اطلاع رسانی داشته باشیم و مخاطبان بیشتری را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: این ستاد وظیفه اعتمادسازی و اطلاع رسانی برای افرادی که امکان عضویت دارند را فراهم می کند.

استکی ادامه داد: از شروع فعالیت این صندوق بیش از 70 هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و امروز نزدیک به ده درصد از بیمه شدگان این صندوق در استان اصفهان مستمری بگیر هستند.

وی سهم بیمه شدگان شهرستان کاشان را حدود 3800 نفر بیمه شده اعلام کرد و افزود: از این جمعیت 770 نفر مستمری بگیر هستند که رقم بالایی در استان است.

درصد جذب افراد مشمول

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: طبق سرشماری نفوس و مسکن در سال95 جمعیت روستایی استان اصفهان 195000 خانوار است؛ که قریب به 613 هزار نفر می شوند. دویست و هفتاد و سه هزار خانوار روستایی مشمول بیمه هستند که سهم شهرستان کاشان بالغ بر دوازده هزار خانوار است و با توجه به تعداد بیمه شدگان شان نسبت به جمعیت مشمول در رتبه دهم استان قرار دارد.

وی یادآور شد: به دنبال اجرای طرح ادغام کارگزاری های غیر فعال با شعبه های فعال بودیم و توانستیم در بخش مرکزی کارگزاری را فعال کنیم و سایر بخش نیز در حال فعال شدن هستند تا بتوانیم جمعیت بیشتری در شهرستان کاشان را با خدمات رسانی بهتر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دهیم.

استکی با اشاره  به حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: یک سوم حق بیمه اجتماعی که اختیاری است از سوی بیمه شونده و دو سوم آن توسط دولت پرداخت می شود.

وی گفت:خیلی از مشکلات اقتصادی موجود به دلیل عدم توجه به بیمه بوده و تلاش می کنیم که با اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به شهروندان کشاورز، روستا و عشایر در خصوص بیمه اجتماعی،شرایطی را فراهم سازیم تا این افراد از این سرمایه‌گذاری برای رفع نگرانی های مالی خود در آینده بهره ببرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان ادامه داد: هدف ما درگیر کردن تمام نهادها و سازمان های ذیربط برای اشاعه فرهنگ بیمه به ویژه در حوزه بیمه اجتماعی است. نهادهایی مانند جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و غیره می‌توانند به جامعه هدف شان بیمه اجتماعی را معرفی کنند تا افرادی که شرایط بیمه شدن را دارند از آن آگاه شوند و برای رفع دغدغه های مالی خود در آینده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد