ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
سنای آمریکا مهیای استیضاح ترامپ شد /نیمی از آمریکایی‌ها خواستار استیضاح ترامپ هستند

سنای آمریکا مهیای استیضاح ترامپ شد /نیمی از آمریکایی‌ها خواستار استیضاح ترامپ هستند

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا-نتایج پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد نیمی از مردم این کشور حامی استیضاح رئیس‌جمهور خود هستند.
بین الملل
شناسه خبر : 20200119155916130
یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۳۷
۵

خبرگزاری آریا-نتایج پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد نیمی از مردم این کشور حامی استیضاح رئیس‌جمهور خود هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا،بعد از آن که استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، دموکرات‌ها قصد نداشتند به این زودی پرونده این استیضاح را به سنا ارسال کنند، اما اتفاقات دو هفته اخیر و بحث جنگ بین ایران و آمریکا آنان را بر این داشت که در این فضا استیضاح دونالد ترامپ را تکمیل کنند، بر این اساس دادگاه استیضاح ترامپ در هفته آینده در سنا برگزار خواهد شد.
 در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه برای استیضاح دونالد ترامپ شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتور‌ها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتور‌ها (67 نفر) باید به عزل او رای دهند.
امری که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات‌ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.
پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصویب کرده بود.

سنای آمریکا مهیای استیضاح ترامپ شد
رئیس‌جمهور آمریکا با دو اتهام اساسی روبه‌رو است؛ «سوءاستفاده از قدرت» و دیگری «ایجاد مانع در مسیر کنگره و کارشکنی در اجرای عدالت».
 به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24 ؛ جلسه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سنا به روز سه شنبه یکم بهمن ماه (21 ژانویه) موکول شد و تا آن زمان بحث و گفتگو در سنا ادامه دارد.
ترامپ برای مقابله با استیضاح از یک مزیت عمده برخوردار است چرا که سنا دارای اکثریت جمهوریخواه است. جان رابرتس رئیس دیوانعالی آمریکا که به عنوان قاضی ارشد محاکمه تعیین شده است، در برابر سناتور‌ها سوگند یاد کرد. از سوی دیگر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه قطعنامه حاوی بند‌های استیضاح رئیس‌ جمهور این کشور را امضاء و آن را تقدیم مجلس سنا کرد. پلوسی در حین امضای این قطعنامه گفت: هیچ‌کس بالاتر از قانون قرار ندارد.
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته، پرونده استیضاح ترامپ را با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» نهایی کردند، تا وی را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کنند که در موقعیت استیضاح قرار می‌گیرد.
فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه تلفنی وی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند جو بایدن معاون پیشین باراک اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.
در این گفتگوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌ جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند. این افشاگری باعث شد تا دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌ جمهور آمریکا را آغاز کنند.

سوگند سناتورهای آمریکایی برای آغاز استیضاح ترامپ
سناتورهای آمریکایی روز گذشته در آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده درسنا سوگند یاد کردند.
در این مراسم، ابتدا جان رابرتز، رئیس دیوان عالی ایالات متحده به همراه چهار سناتور، دو جمهوریخواه و دو دموکرات، وارد صحن سنا شد.
سپس اعضای سنای آمریکا در مقابل جان رابرتز سوگند یاد کردند که به عنوان هیات منصفه مجری بی طرف عدالت باشند.
جان رابرتز خطاب به سناتورهای آمریکایی گفت، آیا رسما سوگند یاد می‌کنید تا در تمامی امور مرتبط با محاکمه استیضاح دونالد جان ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، که اکنون در جریان است، طبق قانون اساسی و قوانین، مجری بی طرف عدالت باشید، پس خدا یار شما باشد.
همه سناتورها در پاسخ گفتند، بله.سپس تمامی اعضای سنا دفتر مربوط به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را امضا کردند.
بعد از ادای سوگند اعضای سنا، سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا، اعلام کرد که ادامه این جلسه روز سه شنبه ساعت یک بعد از ظهر از سر گرفته خواهد شد.
ترامپ نیز در واکنش به این عمل د توئیتر خود نوشت:همین حالا به خاطر گفت‌وگو تلفنی بی‌عیب و نقص استیضاح شدم.
مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته موارد استیضاح علیه دونالد ترامپ را طی مراسمی به مجلس سنا تحویل داد.(خواندن خبر)

واکنش ترامپ به آغاز رسمی روند استیضاح در سنا

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آغاز رسمی استیضاحش در سنا گفت: «فکر می‌کنم باید خیلی سریع پیش برود.»
به گزارش  یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید در واکنش به آغاز رسمی استیضاحش در سنا گفت: «فکر می‌کنم باید خیلی سریع پیش برود.»
 ترامپ این روند را یک «فریب» عنوان و بار دیگر تاکید کرد که تماس تلفنی وی با زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین «عالی» بوده است.
وی این استیضاح را کاملا حزبی توصیف کرد و افزود: «این یک فریب است. این یک فریب است و همه می‌دانند که یک فریب کامل است.»
ترامپ هرگونه اطلاع از نامه افشا شده اخیر از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش به زلنسکی مبنی بر درخواست ملاقات خصوصی را نیز انکار کرد.
مدارکی که به تازگی از سوی کمیتهٔ قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده نشان می‌دهد که رودی جولیانی،‌ وکیل دونالد ترامپ خواستار دیدار خصوصی با ولادیمیر زلنسکی شده و تأکید کرده که دیدارش با «آگاهی و رضایت» رئیس جمهوری آمریکا بوده و وقت آقای زلنسکی را بیش از «نیم ساعت» نخواهد گرفت.
سه‌شنبه هفته آینده قرار است جلسه استیضاح دونالد ترامپ، در مجلس سنا برگزار شود با این حال رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا امروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که همچنان قصد دارد هفته آینده به داووس سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد سفر کند حتی اگر جلسه استیضاح در سنا در جریان باشد.
پرونده استیضاح ترامپ امروز از مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست به‌طور رسمی تحویل سنای آمریکا که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است داده شد.
دونالد ترامپ به دو دلیل «سوء استفاده از قدرت» به دلیل تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین و تحت فشار قرار دادن او برای تحقیق دربارۀ احتمال فساد مالی فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی او و «مانع تراشی در مسیر تحقیقات کنگره» استیضاح می‌شود.

وکلای ترامپ، استیضاح او را ناقض قانون اساسی آمریکا دانست
تیم حقوقی ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها به نقض کردن قانون اساسی آمریکا، تلاش آن‌ها را در جهت باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 این کشور و انتخابات ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور دانست.
انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه صدای آمریکا در کاخ سفید به نقل از افراد نزدیک به تیم حقوقی ترامپ گزارش داد وکلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها را به نقض قانون اساسی این کشور و تلاش برای باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا متهم کرد.
در بیانیه شش صفحه‌ای تیم حقوقی ترامپ در واکنش به احضاریه استیضاح در سنا، که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، استیضاح ترامپ به مثابه حمله به حق مردم آمریکا برای انتخاب آزادانه رئیس‌جمهور خود در انتخابات 2016 و 2020 دانسته شده است.
تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه بند‌های استیضاح، ناقض قانون اساسی آمریکا هستند، می‌گویند که اسناد و مدارک ارائه شده توسط مجلس نمایندگان هرگز نشان نمی‌دهد که رئیس‌جمهور اوکراین یا دستیارانش حرفی از اقدام متقابل و جبران زده باشند.
این بیانیه همچنین بند دوم طرح استیضاح ترامپ را فاقد نشانه‌ای از جرم یا تخطی از قانون دانسته و تاکید می‌کند که دولت ترامپ به‌شکل مناسب با کنگره در تحقیقات همکاری کرده است.
  
طبق یک نظرسنجی؛نیمی از آمریکایی‌ها خواستار استیضاح ترامپ هستند

نتایج پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد نیمی از مردم این کشور حامی استیضاح رئیس‌جمهور خود هستند.
 نظرسنجی جدیدی که در ایالات متحده برگزار شده، حاکی از حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از اقدام مجلس نمایندگان در استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور است.
به نوشته وبگاه «هیل»، این نظرسنجی که توسط دانشگاه «کویینیپاک» انجام شده نشان می‌دهد 51 درصد از مردم آمریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان و تبدیل شدن وی به سومین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور که استیضاح می‌شود، حمایت می‌کنند.
بر این اساس، 46 درصد از شرکت‌کنندگان در این پیمایش نیز با استیضاح ترامپ مخالف هستند.
نتایج این تحقیق درباره نظر مردم ایالات متحده حول بررسی طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیز تقریبا مشابه است. 46 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند سنا باید ترامپ را استیضاح کرده و 48 درصد می‌گویند این اتفاق نباید رخ دهد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد