ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
شرایط انتخابات در ۱۰فدراسیون/چند مجمع تا پایان سال برگزار می‌شود؟

شرایط انتخابات در ۱۰فدراسیون/چند مجمع تا پایان سال برگزار می‌شود؟

خبرگزاری مهر
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها با اشاره به شرایط ۱۰ فدراسیون برای برگزاری مجمع انتخاباتی تاکید کرد که انتخابات فدراسیون والیبال قطعا امسال برگزار می‌شود.
اقتصادی
شناسه خبر : 0
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶:۳۳
۱۵

سیدمحمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فدراسیون هایی که در نوبت برگزاری انتخابات هستند، تاکید کرد که در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی آنها و اینکه این مجامع سال جاری برگزار می شود یا به سال آینده موکول خواهد شد، هیچ قطعیتی وجود ندارد.

ثبت نام از کاندیداهای دوومیدانی به زودی

وی با یادآوری آغاز به کار ایرج عرب به عنوان سرپرست در فدراسیون دوومیدانی گفت: سعی ما این است در اولین فرصت زمان ثبت نام از کاندیداهای ریاست در این فدراسیون را مشخص کنیم تا بعد از آن دیگر مراحل لازم برای برگزاری انتخابات دوومیدانی دنبال شود و بتوانیم هر چه زودتر این انتخابات را به سرانجام برسانیم.

بررسی شرایط انتخابات در ۹ فدراسیون دیگر

اسبقیان با یادآوری اینکه وزارت ورزش علاوه بر دوومیدانی و تا پایان سال جاری باید اقدامات لازم در مورد تعیین تکلیف مدیریتی ۹ فدراسیون دیگر را هم انجام دهد، خاطرنشان کرد: البته هر یک از این فدراسیون ها در پروسه انتخاباتی متفاوتی به سر می برند. برخی از آنها به زودی دوره چهار ساله ریاستشان تمام می شود و باید برای آنها سرپرست تعیین کرد. برخی در مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها به سر می برند و برای هم هنوز زمان نام نویسی از کاندیدها مشخص نشده است.

ارسال پرونده کاندیداهای والیبال و ورزش های رزمی به مراجع ذی صلاح

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با اشاره به اینکه پروسه انتخابات در دو فدراسیون والیبال و ورزش های رزمی وارد بررسی صلاحیت کاندیداها توسط مراجع ذی صلاح شده است، تصریح کرد: پرونده دو سه نفر از کاندیداهای ریاست والیبال در کمیسیون تطبیق و به دلیل نداشتن شرایط مدیریتی لازم رد شد. پرونده سایر کاندیداها اما در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفت تا تصمیم گیری در مورد صلاحیت آنها انجام شود.

پیشینه مدیریتی کاندیداها هم طراز با مدیرکل باشد

این مدیر ورزشی در پاسخ به پرسش مطرح در رابطه با پیشینه مدیریتی کاندیداها گفت: کاندیداهای ریاست در فدراسیون های ورزشی باید سابقه مدیریتی داشته باشند. در آئین نامه انتخابات به گونه ای تدبیر شده که کاندیداها محدود به داشتن پیشینه ورزشی و دولتی نشده باشند. اینکه مثلا فردی با تجربه مدیریتی در یک بخش خصوصی با تعداد نیروی بالا وارد انتخابات شود، منع نشده است. پیشینه مدیریتی کاندیداها باید هم طراز با مدیرکلی باشد.

تشکیل کمیسیون تطبیق برای کاندیداهای فدراسیون همگانی

اسبقیان در ادامه به فدارسیون همگانی که ثبت نام از کاندیداهای آنها انجام شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: کمیسیون تطبیق برای بررسی شرایط مدیریتی این کاندیداها امروز دوشنبه برگزار می شود. بعد از مشخص شدن نتیجه پرونده کاندیداها در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می گیرد.

انتخابات تنیس در مسیر قانونمند

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در مورد فدراسیون تنیس که به تازگی برای آن سرپرست تعیین شده است نیز گفت: به زودی زمانی را برای نام نویسی از متقاضیان ریاست در این فدراسیون مشخص می کنیم تا این فدراسیون ها را هم در مسیر قانونمند برای برگزاری مجمع انتخاباتی قرار دهیم.

پایان دوره ریاست در ۵ فدراسیون

وی در ادامه به پنج فدراسیونی که دوره ریاست آنها طی ماه های آینده به پایان می رسد، اشاره کرد و گفت: پزشکی ورزشی (۶ آبان ماه)، تنیس روی میز (۱۶ آبان ماه)، موتورسواری و اتومبیلرانی (۳ بهمن ماه)، ورزش های دانشگاهی (۱۷ اسفندماه) و شطرنج (۲۴ اسفندماه) فدراسیون هایی هستند که باید به ترتیب برای آنها تعیین سرپرست شود تا  بعد از آن وارد مرحله انجام اقدامات برای برگزاری انتخاباتشان شویم.

پاسخ مبهم به تعداد مجامع انتخاباتی در ماه های آینده

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که «با توجه به شرایط ۱۰ فدراسیون نام برده، تا پایان سال چند مجمع انتخاباتی خواهیم داشت؟» گفت: تلاش وزارت ورزش بر این است که هر چه سریعتر  فرآیند ثبت نام کاندیدها، تشکیل کمیسیون تطبیق، بررسی پرونده در مراجمع ذی صلاح و برگزاری مجمع انتخاباتی انجام شود تا برای فدراسیون ها تعیین تکلیف شود.

این مدیر ورزشی خاطرنشان کرد: با این حال نمی توان در مورد انتخابات فدراسیون ها زمان دقیقی را مشخص کرد. به هر حال در مورد پنج فدراسیونی که دوره مدیریتشان رو به اتمام است، به زمان لازم برای مهیا کردن اقدامات نیاز است. به خصوص که دوره برخی از آنها بهمن و اسفندماه تمام می شود و بعید است انتخاباتشان امسال برگزار شود. در هر صورت بدیهی است که باید بستر لازم برای انتخابات فراهم شود تا مجمع را برگزار کنیم.

انتخابات والیبال قطعا امسال برگزار می شود

محمدشروین اسبقیان تاکید کرد: البته انتخابات فدراسیون والیبال در هر شرایطی همین امسال برگزار می شود. تلاش می شود تا انتخابات فدراسیون هایی مانند ورزش های رزمی و همگانی که ثبت نام کاندیداهای آنها انجام شده و تنیس و دوومیدانی را هم امسال به سرانجام برسانیم.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد