ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
گالوپ: 52 درصد مردم آمريکا از استيضاح ترامپ حمايت مي‌کنند

گالوپ: 52 درصد مردم آمريکا از استيضاح ترامپ حمايت مي‌کنند

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- نتايج يک نظرسنجي جديد نشان داد اکثر مردم آمريکا از استيضاح رئيس جمهور کشورشان حمايت مي‌کنند.
بین الملل
شناسه خبر : 20191020192940899
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵:۲۱
۹

خبرگزاری آریا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثر مردم آمریکا از استیضاح رئیس جمهور کشورشان حمایت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ حاکیست اکثریت مردم آمریکا با استیضاح و برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور موافق هستند.
حمایت از استیضاح ترامپ در بین دموکرات ها و مستقل‌ها به ترتیب 89 و 55 درصد است و حمایت مستقل‌ها از ماه ژوئن (تیر) تا کنون 9 درصد افزایش یافته است.
این در حالیست که میزان حمایت از استیضاح ترامپ در بین جمهوریخواهان همچنان پایین و درحد 6 درصد است که نسبت به چهارماه پیش یک درصد کاهش یافته است. میزان تایید عملکرد ترامپ نیز در حد 39 درصد ثابت مانده است.
میزان حمایت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ بسیار بیشتر از این مساله در مورد بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا است. استیضاح و برکناری ترامپ نیازمند رای اکثریت مجلس نمایندگان و دوسوم آرای سنا است. اما بیش از نیمی از سنا در اختیار حامیان ترامپ است.


حمایت حداکثری آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثر مردم آمریکا از استیضاح رئیس جمهور کشورشان حمایت می‌کنند.
نتایج یک نظرسنجی جدید از حمایت اکثریت آمریکایی‌ها از تصمیم مجلس نمایندگان این کشور برای آغاز تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور در خصوص اتهام تبانی با اوکراین خبر می‌دهد.
نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می‌دهد 54 درصد از مردم آمریکا از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ در خصوص رسوایی اوکراین گیت حمایت می‌کنند، این در حالیست که 44 درصد نظری مخالف با این را داشتند. این نتایج حاکی از افزایش 4 درصدی حامیان استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با نظرسنجی مشابه در ماه سپتامبر است.
نتایج نظرسنجی جدید موسسه پیو حاکی از اختلاف و دودستگی مردم آمریکا بر سر رسوایی اخیر رئیس جمهور کشورشان و استیضاح او است. همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، 9 درصد از کسانی که در نظرسنجی ماه گذشته با استیضاح ترامپ مخالفت کردند،  اکنون به جمع حامیان این فرایند پیوستند.
در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند.
محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در 25 ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.
به دنبال افشای این موضوع، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.
نظرسنجی موسسه پیو از اول تا 13 اکتبر با شرکت 3 هزار و 487 نفر برگزار شد.

چرا حمایت از استیضاح ترامپ روند صعودی دارد؟
به نظر می رسد پدیدار شدن پس لرزه های منفی اقدامات ترامپ بر جامعه امریکایی در روند رو به افزایش حمایت از استیضاح او نقش مهمی داشته و تا زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا ادامه خواهد داشت.
به گزارش نشریه امریکایی هیل, در تازه ترین نظرسنجی هیل-هریس ایکس که روز جمعه انجام شد, حمایت از روند استیضاح علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا, در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که سه ماه قبل انجام شد, 12 واحد افزایش یافته است.
این نظرسنجی 26 و 27 سپتامبر (چهارم و پنجم مهر) و چند روز پس از آن صورت گرفت که دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا روند رسمی استیضاح ترامپ را بر سر شکایت یک افشاگر اطلاعاتی در باره تماس تلفنی وی با رئیس جمهور  اوکراین آغاز کردند.
این نظرسنجی نشان داد حمایت از استیضاح در بین دموکرات ها, جمهوریخواهان و رای دهندگان مستقل رو به افزایش است. به نحوی که این آمار در بین دموکرات ها با 19 واحد افزایش, از 57 درصد به 78 درصد رسیده است. تعداد جمهوریخواهان حامی استیضاح نیز با 5 واحد افزایش به 18 درصد رسیده است. تعداد رای دهندگان مستقل حامی استیضاح هم دو برابر شده و به 41 درصد رسیده است.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه آغاز روند رسمی استیضاح رئیس جمهور این کشور را پس از آن اعلام کرد که افشای مکالمه ترامپ با رئیس جمهور اوکراین فاش کرد که او از ولادیمیر زلنسکی خواسته است از خانواده جو بایدن رقیب انتخاباتی اش بازجویی نماید و در غیر این صورت کمک های نظامی به کیف را قطع خواهد کرد.
این اقدام ترامپ بر اساس این تئوری که کمک های نظامی امریکا به دیگر کشورها به امنیت امریکا کمک می کند یک تخلف جدی محسوب می شود چرا که خودداری از چنین کمکهایی به دلایل سیاسی نشان می دهد برای رئیس جمهور  منافع شخصی بیش از منافع کشورش مهم است.
از این منظر برخی تحلیلگران امریکایی می گویند برای اینکه استراتژی استیضاح بتواند موفق شود، دموکرات ها باید تأکید کنند که رئیس جمهور امنیت ملی امریکا را به خطر انداخته و ممکن است دوباره این کار را انجام دهد.
اما به نظر می رسد این فقط یکی از حربه هایی است که دموکراتها می توانند به آن متوسل شوند در حالیکه باید اشاره کرد دموکرات ها از ابتدا به دلیل متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات 2016 و برخی اتهامات دیگر علیه ترامپ چون فساد اخلاقی و رشوه به روسپی ها خواهان استیضاح او بوده اند  اما اینکه چرا در حال حاضر به چنین اقدامی مبادرت کردند می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.
این دلایل می تواند به پس لرزه های اقدامات ترامپ در کسوت رئیس جمهوری باشد که با گذشت نزدیک به سه سال از ریاست جمهوری او تاثیر آن بر جامعه رای دهندگان امریکایی در حال آشکار شدن است و دموکراتها اکنون فرصت را مناسب دیده اند تا در حدود 14 ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ، ضربه نهایی را به او وارد نمایند و اگر هم استیضاح در سنا به تصویب نرسید او را از گردونه انتخابات 2020 خارج نمایند.
ترامپ با شعارهای ملی گرایی و اول امریکا وارد کارزار انتخاباتی شد و در طول این مدت امریکا را از بسیاری از توافق های بین المللی خارج نمود. او همچنین با بستن تعرفه های سنگین جنگ تجاری با دیگر کشورها به ویژه چین را آغاز کرد که شاید در کوتاه مدت اینگونه وانمود می شد که به نفع خزانه امریکا وشهروندان امریکایی است اما اقدامات متقابل سبب شد تا بسیاری از شرکت های امریکایی با مشکل روبرو شوند و هزینه های  جنگ تجاری بر دوش مصرف کنندگان امریکایی بیفتد.
دن هنسون» و «تام اورلیک»، تحلیلگران اقتصادی خبرگزاری «بلومبرگ» پیش‌بینی کرده‌اند که 2 سال بعد از گذشت این جنگ تجاری رشد اقتصادی در چین و آمریکا در مقایسه با وضعیت بدون جنگ تجاری به ترتیب 0.5 و 0.2 درصد پایین‌تر خواهد بود.
ترامپ در موقعیت‌های مختلف ادعا کرد که آمریکا میلیارد‌ها دلار از اعمال تعرفه‌ها به دست می‌آورد، اما حجم روزافزونی از تحقیقات انجام شده در این راستا حاکی از آن است از آنجایی که واردکنندگان و مصرف کنندگان آمریکایی مجبور خواهند بود پول بیشتری را برای خرید کالا‌های چینی صرف کنند، هزینه اعمال تعرفه‌های واشنگتن به طور عمده بر روی دوش آمریکا خواهد افتاد.
از سویی برخی دیگر از اقدامات ترامپ در حوزه سیاست خارجی مانند حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی هزینه هایی را بر مردم امریکا وارد کرده است بدون اینکه سودی به مردم امریکا برساند.
یا اقدامات دیگری چون خروج از برجام و اتخاذ سیاست های یکجانبه گرایی که امریکا را با انزوا روبرو کرده و حتی به کاهش قدرت نرم و سخت این کشور منجر شده همه از مواردی است که اندک اندک پس لرزه های آن نمایان می شود.
با توجه به این موارد، اکنون دموکراتها تا زمان انتخابات فرصت دارند که با پیش بردن طرح استیضاح ضربات مهلک بر ترامپ وارد نمایند. در چنین شرایطی انتظار می رود هر چه به زمان انتخابات نزدیک شویم روند حمایت از استیضاح افزایش و محبوبیت ترامپ کاهش یابد.

جمهوری خواهان نیز به حامیان استیضاح ترامپ پیوستند
 در پی درخواست های متعدد دموکرات ها برای استیضاح ترامپ، «مارک آمودی» نماینده حزب جمهوری خواه کنگره نیز روز شنبه به حامیان استیضاح ترامپ پیوست.
به گزارش یاهو نیوز، مارک آمودی نماینده جمهوری خواه کنگره به عنوان اولین نماینده از حزب جمهوری خواه آشکارا از روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا حمایت کرد.
آمودی نماینده حوزه انتخابیه نوادا به ایندیپندنت گفت: «استفاده از سازمان‌های دولتی، اگر اثبات شود، برای انگشت گذاشتن بر مقیاس انتخابات، فکر نمی‌کنم کار درستی باشد».
آمودی با توجه به پرونده ترامپ در مورد تحت فشار قراردادن رئیس جمهوری اوکراین برای پیشبرد اهداف سیاسی خود علیه جو بایدن گفت: اگر مشخص شود که ترامپ در روند فشار جو بایدن دست به کارهایی زده است باید گفت برای وی مشکل پیش خواهد آمد.
رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی  با «ولدیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، به دنبال تحت فشار قراردادن رقیب سیاسی خود جو بایدن بوده است.
با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده اند.
آمودی نماینده جمهوری خواه کنگره همچنین بعد از انتشار مصاحبه خود در بیانیه ای اعلام کرد: مجلس نمایندگان و سنا آمریکا هر دو به اتفاق آراء از قطعنامه‌ای حمایت کرده‌اند که بیانگر حس کنگره است و نشان می‌دهد که شکایت افشاگر که در اختیار بازرس کل جامعه اطلاعاتی قرار گرفت باید خیلی فوری به کمیته منتخب اطلاعات سنا و کمیته منتخب اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا منتقل شود.
کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نسخه غیرمحرمانه ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پرداخته، منتشر کرد.
این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیقات درباره «جو بایدن» نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال 2020 کمک کند.
کاخ سفید پیش از این، نسخه مکتوبی از این تماس تلفنی را منتشر کرد. این نسخه چند روز بعد از تاخیر در پرداخت کمک چند میلیون دلاری آمریکا به اوکراین منتشر شده است.



خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد