ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تمسخر و تحقیر اعراب از سوی اردوغان و ترامپ/ زنگ خطر خیانت به عرب ها، به صدا درآمده است

تمسخر و تحقیر اعراب از سوی اردوغان و ترامپ/ زنگ خطر خیانت به عرب ها، به صدا درآمده است

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا- در بحبوبه تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، اردوغان و ترامپ در اظهارات توهین آمیز به تحقیر و تمسخر اعراب پرداختند.
بین الملل
شناسه خبر : 20191014095515717
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۱۰
۱۲
خبرگزاری آریا- در بحبوبه تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، اردوغان و ترامپ در اظهارات توهین آمیز به تحقیر و تمسخر اعراب پرداختند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، اردوغان در سخنانی تحقیرآمیز در مورد اتحادیه عرب گفت: اگر همه شما جمع شوید٬ یک ترکیه نمی‌شوید.
رئیس جمهور ترکیه به تندی به بیانیه اتحادیه عرب و محکوم کردن اقدامات تجاوزگرانه ارتش ترکیه به سوریه٬ واکنش نشان داد و اتحادیه عرب را تحقیر کرد.
به گزارش روزنامه حریت٬ رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه دیروز در گفت‌وگو با سردبیرها و تحلیل‌گران ارشد رسانه‌های کشورش به تندی به بیانیه اتحادیه عرب واکنش نشان داد..
اردوغان گفت:«من از برخی مواضع انسان‌ها متحیر می‌شوم. مگر سوریه یک کشور عربی نیست؟ بله. اکثریت در این کشور با اعراب است. مگر آنجایی که ما در آن می‌جنگیم٬ منطقه اعراب نیست؟ بله. اعراب در آن اراضی در اکثریت هستند و ما در عملیات چشمه صلح٬ کاری می‌کنیم که آن اعراب رانده شده٬ به دیار خودبازگردند. در این شرایط٬ چرا باید این اقدام ما مورد اعتراض اتحادیه عرب قرار بگیرد؟ دیدید که فلسطین در این نشست شرکت نکرد و فقط یک سفیر فرستاد که او هم نتوانست صحبت کند. لیبی و قطر هم از این موضع اتحادیه عرب حمایت نکردند.»
اردوغان در ادامه افزود: «اگر همه شما جمع شوید٬ یک ترکیه نمی‌شوید و در حد ترکیه نیستید. شما فقط نفت و دلار دارید و با اتکا به درآمدهای نفتی‌تان صحبت می‌کنید. اما ترکیه با اتکا بر مواضع سیاسی و ایستادگی قاطعانه خود حرف می‌زند. ما نه به دنبال تجزیه سوریه هستیم و نه به خاک این کشور چشم طمع دوخته‌ایم. دیدید که خود رژیم سوریه هم ی.پ.گ را قبول ندارد و علیه ی.پ.گ موضع گرفته است. در چنین شرایطی چرا باید علیه ترکیه موضع‌گیری کنید؟ ما می‌دانیم دغدغه اتحادیه عرب چیست. آنها معامله‌گر هستند و می‌خواهند دلار بدهند و چیزی در قبال آن بگیرند و به همین خاطر تمام مواضعشان حساب‌گرانه است.»
اتحادیه عرب در نشست روز جمعه در قاهره مصر٬ حمله ترکیه را به سوریه٬ تجاوز آشکار و نادیده‌گرفتن حاکمیت یک کشور عربی تلقی کرده و آن را محکوم کرده بود.

ترامپ یکی از سران عرب را به سخره گرفت
ترامپ در تجمع هواداران خود یکی از سران عرب را به سخره گرفت.
رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود ادای صحبت کردن یکی از پادشاهان کشورهای عربی (احتمالا شاه سعودی) را که با تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت کرده بود درآورد و او را به تمسخر گرفت که این مساله در فضای مجازی بازتاب و واکنشهای گسترده ای را درپی داشته است.
دونالد ترامپ ادای یکی از پادشاهان کشورهای عربی را که در گفتگوی تلفنی با او به موضوع به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراض کرده بود در آورد و لهجه وی را مسخره کرد.
ترامپ عصر شنبه در برابر تجمع هواداران خود در واشنگتن گفت: «یکی از پادشاهان کشورهای عربی (به نام وی اشاره نکرد) پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با من تماس گرفت. به او گفتم: چه می خواهی پادشاه؟ پادشاه گفت: میخواهم بگویم, ما به شدت مخالفیم. به او گفتم: انتظار داشتم, این را زودتر از تو بشنوم. متاسفم.»
ترامپ گفت: پیش از اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به بهانه مختلف از پاسخ دادن به تماس های تلفنی سران کشورهای عربی از جمله پادشاه مذکور خودداری می کرد تا آنها او را از این تصمیم منصرف نکنند.
کاربران شبکه های اجتماعی در پایگاه اجتماعی توئیتر در این خصوص نوشتند: منظور رئیس جمهور آمریکا ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان است. برخی از آنها در صحت ادعای خود به نحوه ادا در آوردن ترامپ استناد کردند.
کاربری دیگر نوشت: متاسفانه این اوضاع عربستان است.
کاربری دیگر نوشت: مسلما منظور او پادشاه اردن نیست؛ زیرا ترامپ ادای یک شخص سالخورده را درآورد.
دیگری افزود: ترامپ درباره کسانی که متحدانش هستند و قراردادهای میلیونی با وی بسته اند؛ اینگونه صحبت می کند.

زنگ خطر خیانت به عرب ها، به صدا درآمده است
روزنامه نگار مشهور جهان عرب نوشت: خیانت ترامپ، زنگ خطری برای همپیمانان عربش است.
سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم تاکید کرد: خیانت ترامپ در حق کرد‌های سوریه، زنگ خطری برای همپیمانان عرب او در منطقه و حتی تل آویو است و کشور‌های عربی که تاکنون به حمایت‌های او دل خوش کرده بودند، باید به دنبال راهی برای آشتی با ایران باشند.
عبد الباری عطوان در ستون ویژه خود در روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: پس از آنکه ترامپ کرد‌ها یعنی کسانی را تنها گذاشت که نوک پیکان راهبرد وی برای ریشه کن کردن گروه (وهابی صهیونیستی) داعش از سوریه و عراق بودند و آن‌ها را با سرنوشتشان یعنی حملات موشکی و بمباران هوایی ترکیه رها کرد، توئیت دیروز او سیلی محکمتری به گوش دیگر همپیمانان عرب و حتی اسرائیلی آمریکا بود. ترامپ نوشت: "مداخله در خاورمیانه بدترین تصمیم آمریکا در طول تاریخ بوده است.. به تدریج و با حفظ امنیت سربازان و نظامیان خود را به کشورشان باز می‌گردانیم". وی فاش کرد هزینه درگیری در خاورمیانه برای خزانه آمریکا "8 هزار میلیارد دلار" بوده است.
برای کشور‌های عربی که به حمایت‌های آمریکا چشم امید داشتند و زیر سایه چتر این کشور بودند، صد‌ها میلیارد دلار برای جلب رضایت ترامپ و دولتش هزینه کردند، در سفر او به ریاض برایش فرش قرمز پهن کردند و به صراحت بگویم برای امارات و عربستان، توئیت ترامپ چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
پیام روشن است و نیازی به توضیح واضحات نیست: به ایران بروید، شماره دفتر آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم ایران یا رئیس جمهور یا حتی جواد ظریف را بگیرید و با آن‌ها آشتی کنید، به دنبال راه حل مسالمت آمیزی باشید که خروج ایمن از جنگ یمن و همزیستی (با دیگر کشورها) بر مبنای متغیر‌های جدید منطقه را برایتان تضمین کند و تنها انتظار ابراز همدردی از ما داشته باشید.
چه بسا ترامپ به چند کشور یا همپیمان دیگر یا کشور‌های وابسته به دولت آمریکا در منطقه نیز همچون کرد‌های سوریه خیانت کند و اسرائیلی‌ها نخستین کسانی بودند که پیام او را دریافتند و خیمه عزا بپا کردند.
دوری گولد سفیر اسبق رژیم اشغالگر در سازمان ملل و مدیر کل وزارت امور خارجه این رژیم اولین کسی بود که دیروز صدایش در آمد. او گفت: "احساس می‌کنم یک کرد هستم.. حال که آمریکایی‌ها کرد‌ها را رها کرده اند چرا ما را رها نکنند؟ "
گولد آمریکا را خوب شناخته است، همانطور که همپیمانان عرب را می‌شناسد. او در چندین نشست، در چارچوب روند عادی سازی روابط که به نظر من به پایان خود نزدیک می‌شود، با ترکی الفیصل، رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان و انور عشقی دیدار داشته است و در محافل یهودی اسرائیل این حس را ایجاد می‌کند که ترامپ تصمیم گرفته است با عقب نشینی کامل سیاسی و نظامی از خاورمیانه، یتیمانش را به حال خودشان بگذارد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد