ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
لزوم تدوین شاخص‌های بومی برای ارزیابی عملکرد خیریه‌ها در کشور

لزوم تدوین شاخص‌های بومی برای ارزیابی عملکرد خیریه‌ها در کشور

باشگاه خبرنگاران جوان
کارشناس خیریه آبشار عاطفه‌ها با بیان اینکه باید شاخص‌های بومی در ارزیابی خیریه‌ها مد نظر قرار گیرد، گفت: هدف از تدوین این شاخص‌ها، شناسایی نقاط قوت و ضعف خیریه‌ها و ارائه برنامه بهبود عملکرد به آنهاست.
اجتماعی
شناسه خبر : 7104024
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵:۲۰
۳

نفیسه بادلو کارشناس ستاد امور مناطق سازمانِ مردم‌نهاد بین‌المللیِ خیریه آبشار عاطفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین در تهران، استفاده از تجربیات دنیا در تدوین شاخص‌های ارزیابی خیریه‌ها را مهم دانست و اظهار کرد: نرم‌افزاری را برای ارزیابی نحوه عملکرد مدیران خیریه‌ها تهیه کردیم و با کمک آن شاخص‌هایی که در سراسر دنیا برای ارزیابی خیریه‌ها استفاده می‌شوند، برای خیریه‌های تحت پوشش بومی می‌شوند.

وی ادامه داد: برای نمونه، این نرم افزار در هفت شعبه پردرآمد مشهد پیاده‌سازی شده است تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و برنامه بهبودی برای آن بنویسیم.

بادلو با اشاره به اینکه سه شاخص ارزیابی قرار است بومی شود، اضافه کرد: یک شاخص بررسی سلامت مالی مؤسسه خیریه است که با توجه به این شاخص هزینه‌ها، درآمدها، پرداختی‌ها به مدیران، پرداختی‌های مباحث اداری و... بررسی می‌شوند.

وی شاخص دوم را بررسی میزان تعهد مؤسسه به پاسخگویی و شفاف‌سازی دانست و گفت: با توجه به این شاخصه رصد اخبار، به روزرسانی وب‌سایت، حمایت از خیرین و قائل شدن حریم شخصی برای آن‌ها در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

کارشناس ستاد امور مناطق سازمانِ مردم‌نهاد بین‌المللیِ خیریه آبشار عاطفه‌ها ادامه داد: توانمندسازی و آموزش پرسنل نیز شاخص بعدی است که بومی خواهد شد. ما برنامه استراتژیکی به نام «کارت امتیاز متوازن» نوشتیم. البته هنوز در ابتدای کار هستیم و با استفاده از برنامه کارت امتیاز متوازن تلاش می‌کنیم که در انتهای کار، پرسنل شعبه‌های سازمان خیریه آبشار عاطفه‌ها را توانمند کنیم.

وی هم‌افزایی درون سازمانی و برون سازمانی را یکی از موضوعات در دستور کار خیریه آبشار عاطفه‌ها دانست و گفت: مورد آخر نیز هم‌افزایی بین شعبه‌هاست که باید مدیریت دانش داشته باشیم مثلا شعبه‌های موفق را پیدا کنیم و ببینیم چه راهکار‌هایی برای افزایش مشارکت خیرین داشتند و این را در اختیار شعبه‌های دیگر قرار بدهیم و به اصطلاح از درس آموخته‌های شعبه‌های موفق استفاده کنیم و آن را بین همه شعبه‌ها عمومی کنیم. برای مثال می‌توانیم ماهانه تشویقاتی را برای شعبه‌هایی که بتوانند طرحی برای افزایش جلب مشارکت خیرین در شعبه‌ها ارائه دهند، در نظر بگیریم.

ذکر این نکته ضروری است که اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین قرار است با شعار «خیر جمعی، بهبود کیفیت زندگی» به همت سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه امسال در تهران برگزار شود.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد