ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پیش‌بینی بیش از 4 میلیون زائر ایرانی اربعین

پیش‌بینی بیش از 4 میلیون زائر ایرانی اربعین

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا- حسین پُلارک: آنچه امسال را درمقایسه با پارسال متمایز می‌کند افزایش زائران ایرانی اربعین است که پیش‌بینی می‌شود از 4 میلیون نفر عبور کند.
اجتماعی
شناسه خبر : 20191014092907998
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰:۱۳
۱۰
خبرگزاری آریا- حسین پُلارک: آنچه امسال را درمقایسه با پارسال متمایز می‌کند افزایش زائران ایرانی اربعین است که پیش‌بینی می‌شود از 4 میلیون نفر عبور کند.
به گزارش آریا، حسین پُلارک مسئول کمیته مشارکت های مردمی اربعین در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: میزبانی عراقی ها در مراسم اربعین از روی عشق و علاقه خالص و قلبی است زیرا میزبانی زائرین اربعین را یک افتخار می دانند. موکب داران عراقی با همه وجود پا به میدان میزبانی می گذارند. البته افتخار میزبانی زائرین حسینی بصورت مکانیزه نصیب آندسته از متقاضیانی می شود که در سامانه ثبت نامه کرده و اعلام آمادگی نموده اند. آنچه امسال را نسبت به سال قبل متمایز می کند افزایش جمعیت زائرین ایرانی است سال قبل جمعیت به 2 میلیون هم نرسید اما پیش بینی می شود این آمار امسال از 4 میلیون نفر هم عبور کند. او ادامه داد: موکب داری در عراق حق عراقی هاست، تا جایی که موکب های عراقی حدود 10 هزار عدد و موکب های ایرانی حدود 1500 عدد می باشد حضور موکب داران ایرانی بیشتر جنبه کمک به عراقی ها است.
محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر هم گفت: فزونی جمعیت زائرین اربعین حسینی در مرزها بی شک سبب دشواری هایی هم شده که بر سختی چنین سفری می افزاید بدین دلیل در بحث اسکان، غذا و بهداشت زائرین دقت دو چندان شود. او ادامه داد : توصیه می شود افراد سالخورده، کودکان و بیمارانی که زمینه ای از بیماری های سخت دارند در این ایام اقدام به پیاده روی نکنند اما روی هم رفته همکاران ما در فواصل معین آماده سرویس دهی و تیمار این عزیزان می باشد. خدمات ما به مراجعین به چهار زمینه مربوط می شود بهداشت و درمان که شامل تزریقات و پانسمان تا بستری و گچ گیری و انتقال بیماران را می توان از جمله خدمات قابل ارائه جمعیت هلال احمر در این ایام عنوان کرد. پیروی تصریح کرد: امسال در خدمتی جدید به حدود 100 نفر خدمت باز پیوند یا همان یافتن و باز گرداندن افرادی که گم شده بودند و یا جا مانده بودند ارائه خدمت شده است.
مهران قربانی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ارتباط تصویری از دیگر استودیو با این برنامه گفت: واقعه اربعین حسینی را می توان واقعه بی نظیر در دنیا عنوان کرد خروج 3 میلیون نفر ازکشور در دوره ای 15 روزه و ورود این جمعیت به کشوری دیگر بی نظیر است. در 11 روز گذشته عملکرد راهداری و حمل نقل جاده ای نسبت به دوره مشابه سال قبل 2/4 برابر بوده است امروز تا این لحظه هم مشکل خاصی در شبکه راههای منتهی به 4 مرز میان ایران و عراق وجود ندارد.
پیروی در استودیو به وقوع 35 هزار اسکان اضطراری در مسیر زیارت اربعین خبر داد و افزود: اسکان های اضطراری اعم از یک شب یا بیشتر، در مدارس یا ورزشگاه ها صورت می پذیرد، در مرز خسروی حدود 500 چادر بنا شده شبهایی بوده که همه چادرها پر بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ارتباط زنده تصویری از کربلا معلی با این برنامه گفت: وجه تمایز ایام اربعین امسال نسبت به سال قبل، افزایش جمعیت زائرین حسینی است بگونه ای که از زائرین خواسته می شود پس از زیارت بازگشته رخصت زیارت را به هیئت های بعدی بسپارند.
پُلارک گفت: نظر به پیش بینی های انجام شده درخصوص افزایش جمعیت و گرمای هوا، اقدامات لازم جهت ارائه بهتر خدمات و حتی آبرسانی در موکب ها صورت گرفته اطمینان خاطر می دهیم که خدمات موکب داران با انتقال 70 تن جنس درقالب 6 هزار نوع کالا، حدود 2 برابر شده است. براساس تجارت پیشین، حدود 3 هزار موکب از سراسر کشور تدارک دیده شده و در مسیرهای لازم استقرار یافته اند.
قربانی معاون ستاد راهداری و حمل و نقل جاده ای در روند برنامه گفت: حدود هزارو دویست و پنجاه دستگاه اتوبوس جهت کمک به سیستم حمل و نقل جاده ای عراق، وارد این کشور شده اند و بصورت متناسب میان چهار مرز شلمچه، خسروی، چذابه و مهران تقسیم شده اند البته حدود 200 دستگاه اتوبوس برون شهری هم به این تعداد اضافه خواهد شد. هدف از تزریق خودرو مسافربری به عراق کنترل قیمت های سامانه حمل و نقل در عراق و جلو گیری از گرانی جابجایی در این کشور است.
پُلارک از اقدامات پیگیرانه و رصدهای لحظه به لحظه دستگاه های ایرانی بر روی ایام اربعین خبر داد و افزود: طبق رصدهای صورت گرفته و از آنجا که عراق بدلیل کمبود برق ،قادر به تولید یخ مورد نیاز زائرین نیست، از 4 استان کشورمان روزانه 20 تریلی یخچال دار یخ وارد عراق می کنیم.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد