ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
شجاعی: کمیته المپیک کمک کند در بسکتبال سه نفره بانوان سهمیه المپیک می‌گیریم

شجاعی: کمیته المپیک کمک کند در بسکتبال سه نفره بانوان سهمیه المپیک می‌گیریم

خبرگزاری ایسنا
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال می‌گوید با شرکت در تورنمنت‌های دوستانه جهانی و رسیدن به رنکینگ چهار جهان در بسکتبال سه نفره، احتمالا سهمیه المپیک توکیو را کسب می‌کنیم.
ورزشی
شناسه خبر :
شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۱۵
۱۶

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی بسکتبال بانوان رویدادهای مهمی را پیش رو دارند؛ تیم بسکتبال پنج نفره قرار است به مسابقات قهرمانی آسیا در دسته دوم اعزام شود. البته هنوز میزبان این مسابقات مشخص نشده اما نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال از میزبانی احتمالی لبنان خبر داد.

علاوه بر این تیم دختران زیر ۲۳ سال هم، ششم مهرماه به جام جهانی چین اعزام می‌شود و اکنون ملی‌پوشان در اردوی آماده سازی پیش از اعزام به سر می‌برند. در همین راستا و برای روشن شدن وضعیت تیم‌های ملی با فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون  گفت‌وگویی داشتیم.

او در  مورد وضعیت میزبانی مسابقات کاپ آسیا گفت: گویا لبنان به دنبال میزبانی دسته دوم این مسابقات است اما هنوز رسما چیزی به ما اعلام نشده است. هفته آینده مسابقات قهرمانی آسیا در دسته یک شروع می‌شود، به همین دلیل فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) بیشتر روی این مسابقات تمرکز دارد، با این حال مسابقات دسته دوم هم باید برگزار شود تا تعادل به وجود بیاید، در نتیجه منتظر دریافت دعوتنامه هستیم.

او در این مورد افزود: فیبا باید قبل از شروع سال جدید میلادی تقویم بازی‌های خود را اجرا کند به همین دلیل مسابقات دسته دوم مهر یا آبان برگزار می‌شود. البته هنوز زمان قطعی به ما ندادند و از آنجایی که ممکن است ناگهانی زمان مسابقه را تعیین کنند، باید تمریناتمان را داشته باشیم تا با آمادگی نسبی اعزام شویم.

امکان برگزاری اردوی همزمان نداریم

نایب رئیس بانوان فداسیون بسکتبال هدف تیم ملی را رسیدن به دسته اول آسیا عنوان کرد و گفت: رسیدن به دسته اول قدم بزرگی است اما از آنجایی که لبنان دنبال گرفتن میزبانی است و بازیکن دو رگه خوب دارد، کارمان سخت‌تر شده با این حال برنامه‌مان اول شدن در دسته دوم و صعود به دسته بالاتر است. امیدوارم این اتقاق بیفتد.

او در مورد برگزاری اردوی تیم ملی بیان کرد: بعد از  اینکه تیم ملی از اردن برگشت، هنوز اردویی برگزار نکرده‌ایم. ابتدا در جلسه فنی عملکرد ایران و علل باخت به سوریه را بررسی کردیم و سپس مربیان برای آینده برنامه‌ریزی کردند اما در حال حاضر اولویت فدراسیون تیم سه نفره دختران زیر ۲۳ سال است که در اردوی آماده سازی جام جهانی به سر می‌برد. نمی‌توانیم اردوی همزمان داشته باشیم به همین دلیل بعد از بازگشت تیم سه نفره اردوهای تیم پنج نفره را شروع می‌کنیم.

کمیته ملی المپیک کمک کند در سه نفره سهمیه المپیک می‌گیریم

شجاعی در پاسخ به این سوال که با توجه به رقبای ایران در جام جهانی سه نفره زیر 23 سال(مغولستان، آلمان، رومانی و اوگاندا)، ارزیابی‌تان از عملکرد تیم ملی چیست؟ بیان کرد: سطح بسکتبال جهان خیلی بالا است و نمی‌توانیم خیلی امیدوار باشیم. البته دوست داریم بازیکنان‌مان خوب کار کنند و خود را نشان دهند اما مرحله به مرحله برنامه‌ریزی کردیم و امیدوارم با ارائه بازی‌های خوب به مرحله بعد صعود کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال به تلاش برای کسب سهمیه المپیک در بخش سه نفره بانوان اشاره کرد و گفت: الان در جایگاه نهم جهان قرار داریم و اگر رنکینگ‌مان را به چهار برسانیم، مستقیم وارد المپیک می‌شویم. برای این کار باید امتیازهایمان را با برگزاری مسابقات و تورنمنت‌ها بالا ببریم. خوشبختانه کمیته سه به سه این کار را انجام می‌دهد به گونه‌ای که هر پنجشنبه و جمعه مسابقه داریم. هر چه این مسابقات بیشتر باشد، بهتراست. علاوه بر این اگر امکان شرکت در تورنمنت‌های دوستانه جهانی را داشته باشیم، امتیاز بالاتری به دست می‌آوریم. اگر کمیته ملی المپیک در این راه به ما کمک کند، احتمالا سهمیه المپیک را کسب می‌کنیم.

انتهای پیام

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد