ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
حضور یک مدیر میراثی در نمایشگاه دنیای لونگ چوانگ

حضور یک مدیر میراثی در نمایشگاه دنیای لونگ چوانگ

خبرگزاری مهر
مدیرکل موزه‌های کشور در نمایشگاه «دنیای لونگ چوانگ: سلادون لونگ چوآنگ و جهانی شدن» که در کاخ موزه پکن افتتاح شده، شرکت کرد.
گردشگری
شناسه خبر : 0
سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۲۲
۱۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، نمایشگاه «دنیای لونگ چوان: سلادون لونگ چوان و جهانی شدن» روز گذشته در کاخ «جایی گونگ» در کاخ‌موزه شهر پکن (شهر ممنوعه) با حضور محمدرضا کارگر رئیس اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، گوآن چیانگ رئیس سازمان آثار تاریخی‌فرهنگی چین، وانگ شیء دونگ مدیر کاخ‌موزه چین، جن شیا دونگ شهردار شهر لی شوئ استان چو جیانگ، چن شو اوا رئیس موزه استان چو جیانگ، باقری رئیس دیپلماسی عمومی و رسانه، وفایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و دیگر مقامات عالی رتبه فرهنگی گشایش یافت.

در ابتدای این مراسم وانگ شیء دونگ مدیر کاخ موزه چین با خوشامدگویی به مهمانان گفت: «این نمایشگاه علاوه بر موضوع بسیار مهم سلادون به دلیل همکاری موزه‌های چند کشور پر اهمیت است و از حضور همه آنها قدردانی می‌کنیم.»

در ادامه چن شو اوا رئیس موزه استان چو جیانگ از ادامه برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد، همچنین جن شیا دونگ شهردار شهر لی شوی با معرفی استان چوجیانگ سومین سخنران این مراسم بود.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها در این مراسم با اعلام رضایت از همکاری موزه‌ها که منجر به این رویداد بزرگ فرهنگی در شهر ممنوعه به عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین بناهای تاریخی جهان شده است، گفت: «در جهان امروز که برخوردهای سیاسی، فضای حاکم بر جوامع را به خود مشغول کرده است، موزه‌ها تلاش می‌کنند تا گفتگوی فرهنگی را گسترش دهند. گفتگویی که موجبات اصلی بالندگی انسان و گسترش دوستی هاست.»

او ادامه داد: «این نمایشگاه علاوه بر نمایش هنر و صنعت ساخت سلادون ها در چین، در واقع تلاش می‌کند تا رابطه تمدن‌ها در گذشته دور را بیان کند. بخصوص رابطه دو تمدن بزرگ ایران و چین که بیش از بیست قرن همکاری‌های گسترده‌ای را داشته‌اند.»

گوآن چیانگ رئیس سازمان آثار تاریخی فرهنگی چین به عنوان آخرین سخنران در خصوص اهمیت سلادون و رابطه آن در جاده ابریشم صحبت کرد.

نمایش ۱۴ سلادون ایران در نمایشگاه شهر ممنوعه چین

از میان ۸۳۳ قلم اشیا این نمایشگاه ۱۰۰ قلم به موزه‌های ایران، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی و امارات تعلق دارد و شمار دیگر آثار از بیش از سی موزه کشور چین گردآوری شده است. قدمت سلادون های به نمایش درآمده از اواخر قرن دهم میلادی تا قرن ۱۹ میلادی بوده و مشتمل بر نمونه‌های کامل و سالم تا قطعات خرد و شکسته سلادون است که در واقع نشان دهنده حساسیت مجریان امر در اهمیت دادن به سفال به عنوان میراث فرهنگی فاخر کشورشان است. تاکید اصلی این نمایشگاه بر سلادون های لونگ چوآن شهری در جنوب چین است که قدمت ساخت سلادون در آن به ۱۷۰۰ سال قبل بر می‌گردد. سه منطقه دیگر مهم در زمینه تولید این اشیا استان فوجیان، گواندونگ و جیانگ شیء است.

موزه ملی ایران نیز ۱۴ اثر سلادون خود را که نه قلم آنها ممهور به مهر شاه عباس صفوی بوده، زینت بخش نمایشگاه کرده که از قسمتهای بسیار مورد توجه اهل فرهنگ و هنر است.

از نکات حائز اهمیت در این رویداد، تعدادی از سلادون های شرکت داده شده از سوی موزه ویکتوریا و آلبرت و موزه بریتانیا است که نتیجه ذوق و ذهن زیبایی اندیش هنرمندان ایرانی در ابداع الهام گرفته ولی خلاقانه آثار سلادون است.

این نمایشگاه تا ۱۲ مهرماه مطابق با ساعات و روزهای بازدید کاخ موزه معروف به شهر ممنوعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ پذیرای علاقمندان بوده و روزهای دوشنبه تعطیل است.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد