ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مهمان‌نوازی ایرانی در نقوش تخت‌جمشید/تعارضها، عامل جذب گردشگران

مهمان‌نوازی ایرانی در نقوش تخت‌جمشید/تعارضها، عامل جذب گردشگران

خبرگزاری مهر
سفیر ارشد مؤسسه بین المللی صلح از طریق گردشگری در نشست «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» گفت: مهمانوازی ایرانی‌ها حتی روی نقوش تخت جمشید هم قابل مشاهده است.
گردشگری
شناسه خبر : 0
یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۲۱
۱۷

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی گردشگری محور تعامل سازنده با جهان پیش از ظهر روز یکشنبه در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در این برنامه، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ما هیچیک از قوانین سختگیر گردشگری را در دنیا نداریم. صنعت گردشگری به یک کد اخلاق گردشگری بسنده کرده است. گردشگری محور تعامل سازنده در داخل کشور نیز است. اگر از این مسیر عبور کنیم شاید در بعد بین المللی گردشگری دست یافتنی تر هم باشد.

وی گفت: ما در داخل برای اینکه بتوانیم به محور تعامل سازنده در جهان تبدیل شویم باید با توسعه و رونق گردشگری داخلی امکان تعامل میان اقوام با آداب و رسوم مختلف را فراهم کنیم. اگر این اتفاق بیفتد انسجام هویت ایرانی را خواهیم داشت و زمانی که گردشگر به ایران بیاید با فرهنگ کاملاً جا افتاده و با آمادگی کامل با او برخورد خواهیم کرد.

تیموری در ادامه بیان کرد: اختلاف نظر در گردشگری به عنوان یک جاذبه دیده می‌شود. ما معمولاً در یک اقلیم زندگی می‌کنیم اگر به مقصدی برویم که آن اقلیم را نداشته باشد از آن به عنوان جاذبه یاد می‌کنیم. حتی عرف و یا آداب و رسومی که نداشته باشیم اگر آن را در کشور مقصد ببینیم برایمان جذاب خواهد بود.

در ادامه سیدرضا هاشمی مدیرکل دیپلماسی گردشگری وزارت خارجه بیان کرد: صلح یا جنگ ناشی از نوع درک افراد از واقعیت‌های پیرامونی است. جوامعی قدرتمند هستند که بیشترین درک را از ادراکات جامعه دارند. فارغ از اینکه حقیقت داشته باشد یا خیر. توسعه گردشگری داخلی پیش درآمد گردشگری بین المللی است. تجربیات و دانش گردشگری از تعامل با فرهنگ‌های دیگر به دست می‌آید.

وی گفت: در دیپلماسی گردشگری روی این بحث‌ها کار خواهیم کرد از جمله معرفی چهره واقعی ایران از طریق ادراک سیستم عناصر سیاسی و اجتماعی کشور و مبارزه با ایران هراسی، ایجاد همبستگی حوزه‌های تمدنی ایران از طریق اشتراکات فرهنگی، توسعه اقتصادی کشور از طریق جذب گردشگر خارجی. این اداره در راستای رسیدن به اهداف تعریف شده خود آمادگی همکاری با نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری را دارد.

در ادامه این برنامه فابیو کاربونه سفیر ارشد مؤسسه بین المللی صلح از طریق گردشگری و مدیر شعبه ایران این مؤسسه گفت: گردشگری بر پایه منابع طبیعی و فرهنگی و مهمتر از آن سرمایه انسانی است. در مشاهداتم از گردشگری ایران به این نتیجه رسیده ام که ایرانی‌ها مردمانی بسیار مهمان نواز هستند حتی این مهمان نوازی آنها ریشه در تاریخ دارد.

وی به پلکان مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و گفت: در نقوش این پلکان بر روی سنگ‌های حجاری شده آن مشاهده می‌کنیم افرادی در حال حرکت هستند که یک نفر به عنوان راهنما دست آنها را گرفته و به محل پادشاهی هدایت می‌کند این یک تصویر سمبلیک است ولی ما می‌بینیم ایرانی‌ها همه جا این مهمان نوازی خود را به گردشگران خارجی نشان داده اند. بنابراین گردشگری می‌تواند ابزاری برای تعامل بین فرهنگ‌ها از طریق ارتباط با جوامع محلی باشد. همچنین توسعه گردشگری صرفاً پول سازی نیست، ما باید آماده حضور گردشگران باشیم. ایران می‌تواند یکی از ده مقصد برتر گردشگری در جهان باشد به شرطی که بداند چه می‌خواهد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد