ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
دشمن شناسی و زمان شناسی شاخص اصلی شهدا است/ جمهوری اسلامی ایران ترددی در مقاومت ندارد

دشمن شناسی و زمان شناسی شاخص اصلی شهدا است/ جمهوری اسلامی ایران ترددی در مقاومت ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان
اجتماعی
شناسه خبر : 6981641
پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۱۳
۱۸

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران ترددی در مقاومت ندارد و در مقابل آمریکا و اسرائیل با تمام توان ایستادگی می‌کند.


به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم تشییع  پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام صادق (ص) اظهار کرد: حق شناسی از این شهدا قدرشناسی از آن‌ها است.


بیشتر بخوانید؛ مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در دانشگاه تهران برگزار شد


وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند افرادی که در مسیر دانش هستند باید خداشناسی، دین شناسی، شناخت ایمان، عمل صالح، پیمودن راه و شناخت جامعه و آسیب‌هایی که زندگی انسان را تهدید می‌کنند بشناسند و شهدا این موارد را به خوبی می‌شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه ما باید از راه شهیدان  درس خداشناسی را یاد بگیریم، اظهار کرد: شهیدان خوب شناختند که دین از آن‌ها چه می‌خواهد.

وی با بیان اینکه شهدا زمان شناس بودند، بیان کرد: شهدای ما مظهر زمان شناسی هستند و در زمان خود کار درست را کردند و نیاز جامعه را هم خوب شناختند و دانستند که مسائل تهدید کننده دین و علم و جامعه چیست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شهدا هم دشمن شناس بودند و هم دشمن ستیز، اظهار کرد: دشمن ستیزی با دشمن شناسی متفاوت است؛ این شهدا به ما درس دشمن شناسی و دشمن ستیزی می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: آنچه امروز در جامعه است از خون شهدا و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی و زمان شناسی شاخص اصلی شهدا است، گفت: بدانیم وبدانید، خدا از خون شهدا نمی‌گذرد. این کشور نهالش بر خون شهیدان است.

رئیس قوه قضائیه افزود: دیروز میدان مرز‌های جنوب و غرب بود امروز انچه که جمهوری اسلامی ایران به عنوان امتداد راهبردی تعریف کرده یمن، کشور‌های منطقه و کشور‌های آفریقایی و بسیاری از کشور‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: بدانیم و بدانید، خدا از خون شهدا نمی‌گذرد. این کشور نهالش بر خون شهیدان است.

وی اظهار کرد: پیام شهدا، پیام عزت، ایستادگی و مقاومت است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آینده روشن کشور روشن و خون شهیدان امید افرین است، گفت: شهدا به فرمان امام راحل به میدان آمدند و دشمن را شکست دادند و ما امروز آثار خون شهدا را می‌بینیم و آثار خون شهدا قابل رویت و رصد است.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور ما زمانی که شهدا به میدان جنگ رفتند روشن بود و امروز هم وضعیت ما در منطقه روشن است، تصریح کرد: امروز ما در همه عرصه‌ها و میدان‌ها برتری داریم و برتری با جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: دیروز شهدا از حق و دشمن ستیزی صحبت می‌کردند و امروز این پیام در تمام عامل منتشر شده است و هر جا سخن از حق است امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: شهدا به ما ایستادگی و مقاومت یاد دادند و نشان دادند آنچه که داریم در بستر مذاکره و تسلیم به دست نیامده است، بلکه عزت و افتخار امروز در پرتو مقاومت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: راهبردی که مقام معظم رهبری تاکید کردند این است که ایستادگی کنیم و عقب نشینی نکنیم، اما بعضی‌ها در جامعه طوری قلم زده اند و حرف‌های دیگری می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: مقام معظم رهبری گفتند دست مبارکی که روی ماشه رفت و پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران ترددی در مقاومت ندارد و در مقابل آمریکا و اسرائیل با تمام توان ایستادگی می‌کند و در این میدان پشیمان نمی‌شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: به خودم به عنوان سرباز نظام و تمام مسئولان می‌گویم پیش از هر کاری در اقدامات خود به وصیت نامه شهدا نگاه کنیم.

وی ادامه داد: شهدا در وصیت نامه‌های خود به مردم و تمام بازماندگان می‌گویند که بدانید ما برای خدا رفته ایم، به امر، ولی زمان خود رفته ایم تا ارزش‌های این نظام باقی بماند،

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: شهدا با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی کردند تا علم دین پایدار بماند و این پیام مشترک وصیت نامه تمام شهدا است.

در حال تکمیل...

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد