ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مهمترين اخبار جهان

مهمترين اخبار جهان

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- رئيس جمهور ونزوئلا گفت: نيرو‌هاي امنيتي اين کشور تلاش مخالفان براي کودتا در اين کشور را خنثي کردند.
بین الملل
شناسه خبر : 20190627101229622
پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۱۲
۲۳
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور ونزوئلا گفت: نیرو‌های امنیتی این کشور تلاش مخالفان برای کودتا در این کشور را خنثی کردند.
به گزارش آریا، مهمترین رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است
ایران
//سفیر و نماینده دائم کشورمان در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در اجلاس چهل و یکم شورای حقوق بشر سازمان ملل که در ژنو جریان دارد گفت: بیش از بیست و پنج درصد کل بشریت در معرض و یا تحت تاثیر تحریم‌ها هستند. (خبرگزاری صداوسیما)
//وزیر امور خارجه ایران گفت:: مردم ایران برای مقاومت درمقابل هرگونه تجاوزی آماده هستند، اما ما خواهان جنگ نیستیم. (شبکه تلویزیونی سی ان ان)
//­وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدام آمریکا در قراردادن نام رهبر معظم انقلاب وافراد وابسته به دفتر ایشان در فهرست تحریم‌ها نشانه این واقعیت است که آن‌ها کاملا با موازین بین المللی ناآشنا هستند. (خبرگزاری صداو سیما)
//مراسم بزرگداشت «روز آفریقا» با حضور ظریف و سفرا و دیپلمات‌های آفریقایی مقیم تهران برگزار شد. گفتنی است:25 ماه می‌به عنوان روز آفریقا نامگذاری شده است. (خبرگزاری صداوسیما)
//وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در مورد درخواست گفتگو با ایران جدی نیستند گفت: امریکایی‌ها اصلا به دیپلماسی علاقه‌ای ندارند و ادعای آن‌ها توخالی است. (خبرگزاری صدا و سیما)
// نماینده ایران در نشست شورای امنیت گفت: امریکا به تعهدات خود در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت پایبند نیست و علاوه براین مانع پایبندی سایر کشور‌ها به آن نیز می‌شود. (شبکه تلویزیونی العالم)
//سومین دور گفتگو‌های تخصصی ایران و روسیه، با عنوان «باشگاه مباحثه ایران و روسیه» در مسکو برگزار شد. (خبرگزاری صداوسیما)
 میانمار
//در پی خشونت‌های ارتش میانمار، بیش از 740 هزار مسلمان روهینگیا سال 2017 به بنگلادش گریختند. کارشناسان سازمان ملل متحد این اقدام را " نسل کشی " دانستند. (خبرگزاری فرانسه)
روسیه
//سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: به دنبال نشست ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ سندی امضا نخواهد شد. (خبرگزاری ایتارتاس)
//وزیرخارجه روسیه گفت: آمریکا متوجه شده است که مسکو سیاست خارجی مستقل خود را کنار نخواهد گذاشت. (خبرگزاری ­ایتارتاس)
//وزیرخارجه روسیه از کشور‌های حوزه خلیج فارس خواست از گفتگو حمایت کنند تا از بروز سناریو‌هایی که ممکن است برای اجرا شدن آن‌ها از قدرت نظامی استفاده شود، جلوگیری کنند، زیرا استفاده از زور می‌تواند بحران دیگری در منطقه ایجاد کند. (شبکه تلویزیونی روسیا الیوم)
//­کاخ کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست کشور‌های عضو گروه 20 که این هفته در ژاپن برگزار می‌شود درباره مسائلی همچون "کنترل تسلیحاتی و بحران‌های سوریه و ایران" بحث و تبادل نظر خواهند کرد. (خبرگزاری فرانسه)
//نماینده روسیه در نشست شورای امنیت درباره ایران گفت: ایران طبق تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند است. (شبکه تلویزیونی المیادین)
انگلیس
//نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، ایران را متهم کرد با ادامه شلیک موشک‌های بالستیک، قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند. (­شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی)
//نخست وزیر انگلیس از اقدام دولت این کشور مبنی بر فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد. (شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس)
// نخست وزیر انگلیس گفت: نشست روز جمعه با رئیس جمهور روسیه به معنای عادی سازی روابط میان دو کشور نیست. (خبرگزاری رویترز)
//نخست وزیر انگلیس گفت: روز جمعه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد تا این پیام را به وی برساند که انگلیس آماده رابطه‌ای متفاوت با روسیه است اگر این کشور فعالیت‌های خود را که امنیت بین المللی را تضعیف می‌کند متوقف سازد. (خبرگزاری رویترز)
//مشاجره لفظی ترزا می‌و جرمی کوربین درباره حمایت دولت انگلیس از عربستان و تداوم فروش سلاح و حمله متقابل ترزا می‌به کوربین که طرفدار تروریست‌ها و کسانی است که به نفتکش‌ها حمله می‌کنند. (خبرگزاری صداوسیما)
امریکا
//جارد کوشنر مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد در‌های مذاکره برای فلسطینیان همیشه باز است. (خبرگزاری فرانسه)
//رئیس جمهور امریکا گفت: حجم زیادی از مواد مخدر از مناطق مختلف به امریکا وارد می‌شود و من در این باره با رئیس جمهور چین صحبت خواهم کرد. (­شبکه تلویزیونی الجزیره)
// رئیس جمهور آمریکا گفت: در سفر به آسیا برای نشست گروه 20 با رهبر کره شمالی دیدار نخواهد کرد. (خبرگزاری رویترز)
//سرپرست وزارت دفاع آمریکا تلاش کرد به متحدان ناتو، که از تغییرات متعدد وزیر دفاع آمریکا بعد از برکناری جیم ماتیس، وزیردفاع سابق نگران شده اند، اطمینان بدهد. (خبرگزاری فرانسه)
//سنای آمریکا ضمن اصلاح لایحه کمک مالی مجلس نمایندگان این کشور برای امور مرزی، لایحه‌ای با ارزش 4/6 میلیارد دلار تصویب و آن را برای بررسی به این مجلس پس فرستاد. ­ (خبرگزاری رویترز)
فلسطین اشغالی
//عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین گفت: حکام سعودی، بحرین و امارات خود را به رژیم‌های شیطانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی فروخته اند. (پایگاه اینترنتی مرآت الجزیره)
//نماینده جنبش جهاد اسلامی با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل گفت: طرح موسوم به معامله قرن بدون محتوا پیشاپیش شکست‌خورده است. (خبرگزاری صداوسیما)
فرانسه
//اداره هواشناسی فرانسه اعلام کرد سیزده منطقه دیگر به دلیل موج گرما در وضع هشدار قرار گرفته اند و در مجموع 78 بخش در وضع هشدار به سر می‌برند. (خبرگزارش فرانسه)
//عده‌ای از کارگران غیر قانونی در فرانسه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود ازسوی کارفرمایشان در پاریس تظاهرات کردند. (خبرگزاری فرانسه)
//مقامات فرانسوی می‌گویند دلیلی پیدا نکرده‌اند که ثابت کند حادثه آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس در اثر یک اقدام مجرمانه یا خرابکاری بوده است. (خبرگزاری صدا و سیما)
//سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش از هر طرح اقتصادی برای فلسطینی‌ها که تکمیل کننده روند سیاسی فلسطین باشد، حمایت می‌کند. (خبرگزاری اسپوتینک)
//گرمای بی سابقه و تاریخی در فرانسه باعث شد مهدکودک‌ها و مدارس سراسر این کشور امروز و فردا (پنج شنبه و جمعه) تعطیل شود. (خبرگزاری صدا و سیما)
اتحادیه اروپا
//نماینده اتحادیه اروپا در شورای امنیت گفت: ما در برابر نقطه عطف خطرناکی درباره برنامه جامع اقدام مشترک با ایران قرار داریم. برجام، مهمترین دستاوردی است که تا زمانی که ایران به آن پایبند باشد، نباید آن را رها کرد. (­شبکه تلویزیونی الحدث)
فلسطین اشغالی
//مردم فلسطین در اعتراض به برگزاری کنفرانس بحرین و معامله قرن در نواز غزه تظاهرات کردند. همزمان با ادامه برگزاری کنفرانس منامه، /خشم، مردم فلسطین را فراگرفت. (خبرگزاری صداو سیما)
آلمان
//نماینده آلمان در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره ایران گفت: "از تصمیم امریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران متاسفیم. " (شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر)
//سازمان هواشناسی آلمان برای مناطق زیادی از این کشور بخصوص شرق آلمان هشدار جدی برای گرمای بی سابقه داده است. (خبرگزاری صدا و سیما)
//دولت آلمان تصمیم گرفت صادرات سلاح خود را بیشتر کاهش دهد و به ویژه فروش سلاح‌های سبک به کشور‌هایی که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یا اتحادیه اروپا نیستند ممنوع کند. (خبرگزاری فرانسه)
ترکیه
//شهردار منتخب استانبول در لفافه به اردوغان درباره مانع تراشی در مسیر کارش هشدار داد. (شبکه تلویزیونی سی ان ان)
// رئیس‌جمهور ترکیه برای شرکت در نشست سران کشور‌های عضو گروه جی بیست عازم ژاپن شد. (خبرگزاری صدا و سیما)
ناتو
//دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) این احتمال را رد نکرد که این ائتلاف نظامی ممکن است سپر دفاعی تازه کار خود را برای مقابله با تهدید بالقوه یک سامانه موشکی جدید روسیه وفق دهد. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)
عراق
//رئیس جمهور عراق که برای انجام سفر رسمی سه روزه در لندن به سر می‌برد تاکید کرد عراق نمی‌پذیرد که خاکش به مکانی برای اقدامات خصمانه ضد همسایگانش مبدل شود. (خبرگزاری صدا و سیما)
عربستان سعودی
//مقر نیرو‌های ویژه نظامیان سعودی در منطقه الملاحیط در مجاورت جیزان در جنوب عربستان هدف یک موشک بالستیک یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (جنبش انصار الله) قرار گرفت. (خبرگزاری اسپوتنیک)
یمن
//فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در شهر ریاض با علی محسن الاحمر معاون عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن دیدار کرد. (خبرگزاری فرانسه)
لبنان
//سعد حریری نخست‌وزیر لبنان ضمن ابراز مخالفت شدید با طرح معامله قرن گفت:، از اینکه برخی در موضع دولت لبنان در قبال طرح معامله قرن ابراز تردید کردند تعجب کردم. (خبرگزاری صدا وسیما)
اتریش
//براثر انفجار لوله گاز در یکی از مناطق وین ده تن بشدت زخمی شدند که وضعیت شش تن انان بسیار وخیم اعلام شده است. (خبرگزاری صداوسیما)
پاکستان
//شماری از سیاستمداران، اندیشمندان و دیپلمات‌های پاکستان با تاکید بر بی تاثیر بودن نشست منامه برای حل مسئله فلسطین، اعلام کردند: معامله قرن طرح مشترک آمریکا ورژیم صهیونیستی است که هیچ سودی برای فلسطینی‌ها نداشته و فقط با آن منافع این رژیم تامین می‌شود. (خبرگزاری صدا و سیما)
//افزایش روز افزون مصرف مواد مخدر در پاکستان زنگ خطر جدی برای این کشور است. (خبرگزاری صدا و سیما)
موریتانی
//­سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری اسلامی موریتانی و انتخاب محمد ولد الغزوانی به عنوان رئیس جمهور جدید را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. (خبرگزاری صدا و سیما)
لیبی
//نیرو‌های دولت وفاق ملی مستقر در پایتخت لیبی بعد از درگیری‌های شدید، شهر «غریان» واقع در جنوب غرب طرابلس را به کنترل خود در آوردند. (شبکه تلویزیونی الحدث)
هند
//رئیس شرکت نفت هند درباره عواقب تشدید تنش ایران-آمریکا هشدارداد. (شبکه تلویزیونی سی ان ان)
مصر
//در پی حمه گروه‌های مسلح به نیرو‌های امنیتی مصر در غرب منطقه العریش واقع در صحرای سینا 9 نیروی امنیتی مصر کشته شدند. (­شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر)
شورای امنیت سازمان ملل
//شورای امنیت طبق قطعنامه 2231 هر شش ماه وضعیت اجرای تعهدات طرفین برجام را بررسی می‌کند. اما اتمسفر جلسه اخیر یک تفاوت اساسی با نشست‌های پیشین داشت. به نظر می‌رسد با وجود 15 بار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که اعلام کرده ایران به کلیه تعهدات خود پایبند بوده، بخاطر بدعهدی آمریکا و اروپا، نفس‌های برجام به شماره افتاده است. (خبرگزاری صداوسیما)
ونزوئلا
//رئیس جمهور ونزوئلا گفت: نیرو‌های امنیتی این کشور تلاش مخالفان برای کودتا در این کشور را خنثی کردند که شامل ترور وی و دیگر شخصیت‌های سیاسی ارشد و انتصاب یک افسر سابق دفاعی که اکنون زندانی است به جای مادورو بود. (خبرگزاری رویترز)
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد