ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
دعوت از وزير نفت براي حضور در هيأت نظارت/ بررسي 4 پرونده شکايت از صادقي

دعوت از وزير نفت براي حضور در هيأت نظارت/ بررسي 4 پرونده شکايت از صادقي

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان از بررسي چهار شکايت از محمود صادقي نماينده تهران در جلسه امروز اين هيأت خبر داد.
سیاسی
شناسه خبر : 20190618133541716
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹:۰۷
۱۷

خبرگزاري آريا- سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان از بررسي چهار شکايت از محمود صادقي نماينده تهران در جلسه امروز اين هيأت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدجواد جمالي در حاشيه جلسه علني امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران در توضيح جلسه امروز هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان، گفت: در اين جلسه از آقاي هدايت الله خادمي نماينده ايذه دعوت شد درباره شکايتي از ايشان در مورد مطالبي که پيرامون موضوع پتروشيمي‌ها، جکت‌ها و وجود دستگاه پز در دفتر وزير نفت مطرح شده بود.
اين نماينده توضيحاتشان را ارائه کرد. البته که ما همچنان پيگير جواب کميسيون انرژي درباره جکت‌ها هستيم. در نهايت تصميم بر آن شد که از شخص وزير نفت براي حضور در جلسه دعوت شود. چون برخي مطالب به شخص ايشان بر مي‌گردد. بعد از اين جلسه نظر هيأت اعلام خواهد شد.
جمالي ادامه داد: پرونده ديگر مربوط به مطالب مطرح شده از سوي آقاي صادقي نماينده تهران درباره شوراي نگهبان بود. ايشان در اين جلسه توضيحاتي را ارائه کردند. در نهايت قرار شد که از آقاي کدخدايي براي حضور در اين جلسه دعوت شود تا بعد از آن هيأت نظر خود را اعلام کند.
سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان با اشاره به بررسي پرونده شکايت مونسان رئيس سازمان ميراث فرهنگي از يکي از نمايندگان گفت: در همين باره هم معاونت حقوقي رياست جمهوري شکايتي را مطرح کرده بود. چون احساس مي‌کرديم برخي مسائل مطرح شده مستقيم به رياست جمهوري بر مي‌گردد. معاونت حقوقي هم توضيحاتشان را دادند که با توجه به تمامي توضيحات مطرح شده قرار شد استعلام‌هاي مربوطه گرفته شود. از آقاي اکبريان عضو هيأت و رئيس کميسيون صنايع هم خواسته شد که درباره واگذاري صنايع مربوط به خودروسازي گزارشي به هيأت اعلام کند تا بعد از آن هيأت نظر خود را ارائه دهد.
جمالي شکايت ديگر را مربوط به توئيت محمود صادقي و مصاحبه او با يک خبرگزاري در موضوع بورسيه‌ها عنوان و اظهار کرد: ديوان عدالت اداري در شکايت خود عنوان کرده که صحبت‌هاي آقاي صادقي به معناي مخدوش کردن حيثيت ديوان بوده است. آقاي صادقي هم در صحبت‌هايش بيان کرد که طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شماره 630 ديوان نمي‌تواند به مسائل آموزشي ورود پيدا کند. البته که ديوان خود را محق به اين ورود مي‌داند و ناظر به آن شکواييه‌اي را از آقاي صادقي به هيأت دادند. بعد از صحبت‌هاي آقاي صادقي قرار شد هيأت نظارت نامه‌اي را به ديوان عدالت اداري بفرستد با اين سوال که مبناي رسيدگي به پرونده‌هاي مربوط به بورسيه‌ها در ديوان چه بوده است. بعد از گزارش ارائه شده ما اعلام نظر مي‌کنيم.
جمالي شکايت ديگر را مربوط به قوه قضائيه از صادقي عنوان و بيان کرد: آقاي صادقي صحبت‌هايي مبني بر اين داشته که سودهاي گرفته شده از حساب‌هاي قوه قضائيه شبهه دار بوده و صرف پرداخت حقوق قضات و ديگر مسائل مي‌شود. موضوعي که باعث شکايت قوه قضائيه شده است. ما اعلام کرديم که چون پيش از اين موضوع حساب‌هاي قوه قضائيه مطرح بود و آقاي صادقي هم اعلام کرده که در صورت توهين به قضات عذرخواهي مي‌کند و مجدداً هم به اين موضوع تاکيد داشته است، تلاش مي‌کنيم که قضيه را از اين طريق فيصله دهيم.
وي در پايان گفت: آخرين پرونده هم مربوط به شکايت يکي از ستادهاي امر به معروف و نهي از منکر از آقاي صادقي به دليل انتشار مطالبي در صفحه اينستاگرام خود درباره مسائل حول 16 آذر و روز دانشجو بود. قرار شد که هيأت از شاکيان بخواهد عکس مطالب را براي ما ارسال کنند تا در اين باره هم اعلام نظر صورت گيرد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد