ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
جزییات توقف شناور توقیفی ایران توسط کویتی ها اعلام شد/ خارج سازی ۷ مغروقه از خورموسی

جزییات توقف شناور توقیفی ایران توسط کویتی ها اعلام شد/ خارج سازی ۷ مغروقه از خورموسی

باشگاه خبرنگاران جوان
زارعی گفت: طبق آخرین شنیده‌ها مشخص شده است که علت توقیف شناور ایرانی آلودگی دریایی و یا جعل اسم بوده است.
اقتصادی
شناسه خبر : 6971446
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۱۹
۱
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین زارعی، مدیرعامل شرکت دریایی و بندری تایدواتر در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه این  شرکت به بخش خصوصی واگذار شده و با اجرای این طرح شاهد تغییر نگاه‌های مدیریتی در  آن شده‌ایم، گفت: هم اکنون این شرکت دارای ۴ هزار و ۳۰۰ پرسنل است و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما در  بندر شهید رجایی، امام خمینی و چابهار اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از فعالیت‌های این شرکت در حوزه بندری انجام می‌شود، افزود: هم اکنون بخش عمده‌ای از اقدامات تجهیزاتی در بندر شهید رجایی توسط نیرو‌های متخصص این بخش اجرا می‌شود.

زارعی اظهار کرد: در سال ۹۶ سودآوری این شرکت به ۶۰ میلیارد تومان رسید و در سال گذشته با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مبلغ به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت تایدواتر تصریح کرد: از سال ۸۸، ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان معوقات مالیاتی بیمه داشتیم که خوشبختانه بخش عمده‌ای از این معوقات  هم اکنون پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سعی کرده‌ایم به جای برون‌سپاری اقدامات خود را از طریق درون سازی حل کنیم و همین امر زمینه‌ساز افزایش کیفیت و کارایی فعالیت‌های این بخش شده است.

زارعی با اشاره به اینکه هزینه‌های خرید خارجی در بخش تجهیزات زیر ۲۰ درصد بوده است، گفت: ۸۰ درصد از اقدامات بندری و سایر حوزه‌های این بخش توسط مهندسی معکوس اجرا شده و ما با استفاده از توان متخصصان داخلی توانسته‌ایم از حوزه تعمیرات اساسی هم عقب نمانیم و همین امر باعث کاهش هزینه‌های تمام شده این بخش شده است.

زارعی به آخرین وضعیت شناور توقیف شده در کویت اشاره کرد و گفت: در اوایل سال ۹۷ شناور جرثقیل دار منحصر به فردی که توان بلند کردن محموله تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن و ارتفاع ۵۰۰ متری را داشت برای انجام عملیات پل‌سازی به بندر شعیبیه کویت اعزام کردیم؛ ۶ ماه بعد از گذشت فعالیت این شناور مأموریت به اتمام رسید. بعد از اتمام مأموریت این شناور، مهر ماه سال گذشته پس از دریافت مجوز خروج از بندر شعیبیه کویت به قصد بازگشت به ایران شناور شرکت ما وارد آب‌های بین‌المللی شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه همان زمان  دو شناور امنیتی کویتی شناور ایرانی ما را با زور به آب‌های کویت بازگرداندند و تاکنون هیچ سند و یا دستورالعملی از سوی مقامات کویت مبنی بر تخلف این شناور به ما داده نشده است.

زارعی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که بهره‌بردار آن مشکلات حقوقی داشته و از شناور ایران شکایت کرده است و برخی دیگر هم علت توقف این شناور را تغییر پرچم شناور ایرانی از  پرچم ایران به پرچم کشور دیگری بوده است که هیچکدام از  آن‌ها صحیح نیست.

مدیرعامل شرکت دریایی و بندری تایدواتر گفت:‌ اخبار غیررسمی که به ما رسیده است این است که یا می‌گویند شناور پرچم یا اسم خود را عوض کرده است یا می‌گویند اسم جعل کرده است و یا عنوان کرده‌اند که آلودگی دریایی ایجاد کرده است.

وی یادآوری کرد: ایران از طریق بخش‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی به شدت پیگیر خارج کردن این شناور از آب‌های کویت است، اما متأسفانه در طول یک سال گذشته نه اجازه ورود به وکلا را دادند و نه حتی به نیرو‌های تایدواتر ویزا برای سفر به کویت را داده‌اند، اما خوشبختانه با پیگیری‌های بسیار توانستیم در چند روز گذشته به خدمه کشتی غذا و سوخت مورد نیاز شناور را بدهیم.

زارعی اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد هفته آینده جلسه هماهنگی بین سازمان بنادر و وزارت امور خارجه با حضور نمایندگان این کشور برگزار شود تا با هم افزایی و هم فکری یک دیگر برای آزادی این شناور ایرانی و بازگشت آن به کشور اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت تایدواتر با بیان اینکه متأسفانه پیمانکاری که این شناور در اختیار آن بوده تبعه کره‌ای بوده و متأسفانه هم اکنون فراری است، گفت: شرکت تایدواتر تضامین کافی برای قرارداد این شناور نداشته است تا از طریق آن بتوانیم برای آزادسازی آن اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: اگر کویتی‌ها نتوانند ادعای خود را برای نگهداری شناور اثبات کند باید تمام خسارت‌های مربوط به خواب این شناور را پرداخت کنند که به طور قطع مبلغ بسیار بالایی می‌شود.

زارعی در ادامه از خارج سازی مغروقه‌های باقی مانده از دوران جنگ در آب‌های خور موسی خبر داد و گفت: تا به امروز ۷ شناور را با استفاده از دانش بسیار جدید روز دنیا خارج کرده‌ایم. هم اکنون ۱۰۰ فروند شناور مغروقه در این  بخش وجود دارد که در جهت خارج سازی آن‌ها برای تردد راحت‌تر کشتی‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت تایدواتر با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان بنادر برای خارج سازی این مغروقه‌ها همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشته است، گفت: هزینه خارج سازی هر شناور مغروق ۳.۳ میلیون دلار است و امسال هم مقرر شده ۳ فروند شناور مغروقه را از این منطقه خارج سازیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار سهام‌دار خرد وجود دارد، گفت: حدود ۸ هزار سهام‌دار از مجموعه ما است که برخی از این سهام‌داران ۳۰ سال است که این سهام را در اختیار خود  دارند.

زارعی در خصوص فعالیت این شرکت در حوزه حمل و نقل بین شهری گفت: چندی پیش در بندر چابهار برای فعالیت‌های برون شهری به صورت مشارکتی وارد عمل شدیم و چند سد کشنده که در اختیار ما بوده برای فعالیت در حوزه‌های حمل و نقل درون  شهری را وارد کردیم.

مدیر عامل شرکت تایدواتر از ساخت یک شناور در یک سال اخیر هم خبر داد و گفت: در امور بندری حدود ۸ شناور داریم که متأسفانه در حدود یک ریال هم از طریق این شناور‌ها نتوانسته ایم درآمدزایی کنیم، اما امسال انتظار داریم از طریق این شناور‌ها بتوانیم ۳۰ درصد درآمد دریایی را بتوانیم کسب کنیم.

انتهای پیام /
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد