ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
وقتی 5 فیلم به اندازه یک فیلم هم نمی‌فروشد

وقتی 5 فیلم به اندازه یک فیلم هم نمی‌فروشد

خبرگزاری ایرنا
تهران - ایرنا - بررسی آمار فروش سینماها درهفته جاری نشان می‌دهد فیلم کمدی «سامورایی در برلین» به اندازه 5 فیلم دیگر تازه اکران شده فروش داشت.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 83324215 (7036126)
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۱۰
۱۴

این هفته نیز با انتشار تازه‌ترین آمار فروش سینماها، همچنان به جز فیلم سینمایی «سامورایی در برلین»، 5 فیلم دیگر «تولدت مبارک»، «خانه دیگری»، «نبات»، «وکیل مدافع» و «به دنیا آمدن» همچنان نتوانسته اند مخاطبان خود را در میان علاقمندان به سینما پیدا کنند.
در بررسی فروش فیلم‌های هفتگی همچنان «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی در صدر پرفروش‌ها قرار گرفته است.
این فیلم حالا بعد از 5 هفته نمایش در 172 سالن سینما این هفته 2 میلیارد و 160 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به فروش 11 میلیارد و 855 میلیون دست پیدا کند.
مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی در این فیلم ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی آمده است: «هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی الخصوص تو تهران».
اما فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» تنها اثر موفق اکران این روزهای است که در دومین هفته فروش در 131 سالن سینما یک میلیارد و 056 میلیون تومان فروخت و در رده دوم جدول پرفروش ها قرار گرفت.
فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی هم بعد از چندین هفته که در رده دوم قرار داشت حالا با یک پله سقوط در رده سوم قرار گرفته است.
این فیلم بعد از 9 هفته نمایش در 113 سالن سینما این هفته 782 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع فروش 25 میلیارد و 399 میلیون تومانی را تجربه کند.
«متری شیش و نیم» با بازی فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در خلاصه داستانش آمده است که «در بزنگاه روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی کند...»
فیلم سینمایی «نبات» ساخته پگاه ارضی نیز از دیگر آثار دومین هفته اکران با فروش 193 میلیون تومان بعد از فیلم «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی در رده پنجم پرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم داستان سعید مرد چهل و چهار ساله ای است که همسرش را سال ها پیش در یک سانحه از دست داده با دختر دوازده ساله اش نبات زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری می کند. با ورود ناگهانی زنی به زندگی نبات، سرنوشت همه آن‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود...
شهاب حسینی، نازنین فراهانی ، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی بازیگران فیلم سینمایی «نبات» هستند.
«به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب نیز در هفته دوم نمایش در 44 سالن سینما فروشی بهتر از 43 میلیون تومان نداشته و در مجموع نیز با فروش 72 میلیون تومان در رده نهم پرفروش‌های این هفته قرار گرفته است.
رده یازدهم پرفروش‌های این هفته نیز به فیلم «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی اختصاص دارد که فروشی بهتر از 24 میلیون تومان نداشته است.
در این فیلم هنرمندان بسیاری چون گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، روشنک گرامی، متین ستوده، علیرضا جعفری، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی، ناصر هاشمی ایفای نقش می‌کنند.
«خانه دیگری» قصه پدری است به نام حبیب اله که در سال های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی ها و ناخوشی های این خانواده زندگی حبیب اله و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می دهد.
«وکیل مدافع» به کارگردانی مشترک سلمی بابائی و ونداد دوشن هم بعد از 2 هفته نمایش در 50 سالن سینما 31 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع با 50 میلیون تومان در رده دوازدهم قرار گیرد.
این فیلم به موضوعات سیاسی و روز جامعه می‌پردازد و اینگونه تعریف می‌شود که اگر در سال 97جنگی اتفاق بیافتد و جنگی که 30 سال پیش رخ داد مجدد تکرار شود، به کجا خواهیم رفت و چه خواهیم کرد؟
در «وکیل مدافع» هنرمندانی چون کوروش تهامی، محمود عزیزی، مجید یاسر و ایمان افشاریان ایفای نقش می‌کنند.
قعرنشین فیلم های تازه اکران نیز «تولدت مبارک» ساخته سمیه زارعی‌نژاد است که با فروش 13 میلیون تومانی در رده چهاردهم قرار گرفته است.
در این فیلم که بعد از 5 سال مجوز اکران گرفته بعد از 2 هفته نمایش در 28 سالن سینما در مجموع فروش 18 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
در «تولدت مبارک» اکبر عبدی و محمدرضا فروتن ایفای نقش می‌کنند.
در این میان اما آثاری چون «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی با فروش 124 میلیون تومان در رده ششم، «پیشونی سفید 3» به کارگردانی سید جواد هاشمی با فروش 88 میلیون تومان در رده هفتم، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی با فروش 52 میلیون تومان در رده هشتم پرفروش ها قرار گرفته اند.
فراهنگ ** 9246 ** 1355

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد