ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
واکنش گروه‌‌های فلسطینی به نشست منامه؛ ملت فلسطین هرگز توطئه‌گران و خیانتکاران را نخواهد بخشید

واکنش گروه‌‌های فلسطینی به نشست منامه؛ ملت فلسطین هرگز توطئه‌گران و خیانتکاران را نخواهد بخشید

خبرگزاری تسنیم
گروه‌های فلسطینی برگزاری نشست موسوم به کارگاه اقتصادی صلح برای شکوفایی و رفاه را که قرار است در منامه برگزار شود، محکوم و خاطر نشان کردند هدف از این نشست، باز کردن راه به روی اجرای طرح مشکوک معامله قرن است .
بین الملل
شناسه خبر : tn.ai
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۰۴
۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های فلسطینی خاطر نشان کردند  چنین نشستی، مشارکت در هجمه صهیونیستی آمریکایی به مسئله فلسطین است.

رژیم بحرین طی روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم ماه آینده میلادی میزبان نشستی با مشارکت آمریکا تحت  عنوان کارگاه اقتصادی با عنوان صلح برای شکوفایی آن هم با حضور رژیم صهیونیستی است که رسما از این رژیم دعوت شده است، این نشست با ادعای تشویق سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی و به  عنوان بخشی از طرح به اصطلاح صلح در خاورمیانه برگزار می‌شود.

نشستی با دستورکار حذف مسئله فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، روند عادی سازی رسمی روابط عربی با رژیم صهیونیستی از طریق میزبانی نشست آمریکایی صهیونیستی در بحرین را با هدف باز کردن راه به روی اجرای طرح معامله قرن آمریکا دانسته است که هدف از آن حذف مسئله مرکزی امت اسلام یعنی مسئله فلسطین است.

جهاد اسلامی فلسطین، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی آل خلیفه را سرسپردگی در برابر تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و باند وی در کاخ سفید و به رسمیت شناختن آن دانسته است. این جنبش بر ضرورت مقابله فلسطینیان با تمام تلاش‌های عادی‌سازی روابط از تمام راه‌های ممکن و همچنین مقابله با توطئه معامله قرن تاکید کرده است، توطئه‌ای که هدف از آن حذف حقوق ملت فلسطین و تقسیم کشورهای عربی و اسلامی بر اساس پایه های طایفه ای و قومی برای تداوم گرداب نزاع و درگیری در منطقه نفع رژیم صهیونیستی  است.

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی خواستار مقابله امت اسلام به ویژه ملت مسلمان بحرین و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با طرح های حذف مسئله فلسطین و یهودی کردن سرزمین معراج پیامبر(ص) شده است. البطش تصریح کرده است فلسطین و مقدساتش هرگز با پول یا پر کردن شکم‌ها یا جیب‌ها با وجود رنج محاصره و تحریم‌ها علیه ملت ما، معامله و فروخته نخواهد شد، چرا که مسئله فلسطین، مسئله مورد اجماع همه امت اسلام است و هرگز از آن چشم پوشی نخواهد شد.

جنبش حماس هم تاکید کرد کارگاه اقتصادی که قرار است در بحرین در ژوئن آینده برگزار شود، تلاشی برای تحمیل دیدگاه و نظر آمریکایی بر ملت فلسطین قلمداد می‌شود. سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت فلسطینیان هرگز به هیچ کس اختیاراتی نداده‌اند که از حقوق آنها چشم پوشی و یا بر سر مسئله خود تجارت کند.

ابوزهری خاطر نشان کرد پافشاری بر برگزاری کنفرانس بحرین با وجود مخالفت فلسطینی‌ها، همدستی و مشارکت(رژیم‌های عربی) در معامله قرن قلمداد می‌شود.

کارگاه مسموم

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم درباره خطرات نشست منامه با عنوان ادعایی صلح برای شکوفایی و رفاه هشدار داده و آن را مرحله نخست طرح معامله قرن آمریکا اعلام کرده است.

این جبهه در بیانیه‌ای آورده است برگزاری نشست در بحرین تنها سکویی برای اعلام ورود رسمی اکثر رژیم‌های عربی به طرح معامله قرن و پذیرفتن آن و تایید دیدگاه نتانیاهو است که آمریکا از آن با عنوان آنچه صلح اقتصادی می‌شود برای حل نزاع  عربی و فلسطینی با اسرائیل از آن حمایت می کند.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، این گروه فلسطینی خواستار موضع یکپارچه فلسطینیان درمخالفت با هرگونه مشارکت رسمی یا غیر رسمی در نشست بحرین شده است، جبهه مردمی، نشست بحرین را مشکوک خوانده و خواستار بازخواست کسانی شده است که در این نشست شرکت می کنند. این گروه بر ضرورت مقاومت در برابر نتایجی که در نشست منامه به دست می آید به عنوان بخشی از مقاومت فراگیر در برابر طرح معامله قرن تاکید کرده است که هدف از این طرح حل مسئله فلسطین و حقوق ملی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از رئیس تشکیلات خودگردان و کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین خواسته  است موضع رسمی و صریح و بدون هرگونه ابهامی در مخالفت با نشست بحرین اتخاذ کنند.

این گروه همچنین از تشکیلات خودگردان خواسته است با ابتکار عملی، خواستار برگزاری نشست فوری کمیته فعال سازی و توسعه سازمان آزادیبخش فلسطین شود تا درباره طرح یکپارچه و سیاست‌های مشترک برای مقابله با طرح های حذف مسئله فلسطین در جبهه های مختلف و تحرک فوری برای بستن راه به روی هرگونه تلاش برای صدور مصوباتی در حمایت از نشست مشکوک بحرین از سوی نشست‌های عربی و شورای همکاری توافق به دست آید، نشست‌هایی که پادشاه سعودی خواستار برگزاری آن در پایان ماه جاری شده است، فلسطینیان هرگز تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند که این دو نشست به میزباینی سعودی، چه به صراحت چه به صورت مشکوک از طرح حذفی معامله قرن حمایت کنند.

جبهه مردمی همچنین خواستار تحرک فوری ملت‌های عربی و گروه‌های ملی و پیشرو آنها برای حمایت از مسئله فلسطین و مقابله با رژیم‌های مزدور و دنباله‌روی دولت آمریکا و طرح‌های خصمانه آنها  علیه منافع ملت‌ها و سیاست‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده است.

این گروه در پایان به هر رژیم عربی که علیه مسئله و حقوق ملت فلسطین توطئه کند یا در پیشبرد طرح های حذف مسئله فلسطین مشارکت کند، هشدار داده است.

از سوی دیگر جنبش آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد کنفرانسی که دولت آمریکا و رژیم بحرین تحت شعار حمایت اقتصادی و تشویق سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطینی خواستار برگزاری آن شده اند، درحقیقت بیانگر مرحله اقتصادی توطئه آمریکایی موسوم به معامله قرن است که ترامپ برای پیشبرد آن و تقویت حمایت عربی از آن تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است حتی صرف پذیرفتن برگزاری این کنفرانس هم تعدی خطرناک به مسئله فلسطین به عنوان اساس و شالوده مسائل امت اسلام و عربی و بیانگر مشارکت ملی در حذف حقوق و اصول ملی فلسطینیان  است.

این جنبش از رژیم بحرین خواسته است از این تصمیم خطرناک عقب نشینی کند و از مردم بحرین و نهادها و گروه‌های آن است به تحرک جدی و فشار بر تصمیم گیرندگان این کشور بپردازند تا از این تصمیم عقب نشینی کنند. این گروه فلسطینی همچنین از رهبران امت اسلام و تمام رهبران عرب و مسلمان خواسته است درمخالفت با برگزاری این کنفرانس موضع‌گیری کنند و برای شکست تلاش‌های برگزاری آن دست به تحرک عملی بزنند.

جنبش آزادگان بار دیگر به همگان درباره خطر مشارکت در این جنایت علیه ملت فلسطین و مسئله آنها هشدار داده و از تشکیلت خودگردان فلسطین هم خواسته است ضمن مخالفت با این کنفرانس، به تحرک فوری و موثر برای به شکست کشاندن و جلوگیری از برگزاری آن دست بزند.

این جنبش ازتمام شخصیت‌های اقتصادی فلسطینی خواسته است این کنفرانس را تحریم کرده و با مشارکت در آن مخالفت کنند، جنبش آزادگان درباره خطرات شرکت فلسطینیان در چنین نشستی هشدار داده و خواستار بازخواست ملی چنین افرادی در صورت شرکت در نشست منامه شده است.

جنبش آزادگان در بیانیه خود آورده است در ملت فلسطین کسی که با معامله بر سر حقوقشان حتی با تمام پول های دنیا موافقت کند، وجود دارد، اقتصاد تنها ثمره فلسطین آزاد و مستقل است نه جایگزین آن. این جنبش تاکید کرده است تمام تصمیمات و اقدامات آمریکا در خلال مرحله گذشته علیه ملت فلسطین، قدس و جولان، هرگز حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر نخواهد داد و به این اشغالگران غاصب مشروعیت نخواهد بخشید.

این گروه از همه نیروها و گروه‌های فلسطینی خواسته است فورا پیش از آنکه زمان از دست برود به ساماندهی صفوف داخلی و یکپارچه کردن تمام تلاش‌ها به منظور مقابله جمعی با این توطئه(معامله قرن) بپردازند، طرحی که حذف حقوق و اصول و مسئله ملی فلسطین را هدف قرار داده است.

جنبش آزادگان در پایان بر مخالفت با تمام اشکال  عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و  همراهی با اشغالگران هشدار داده و آورده است ملت فلسطین هرگز کسانی را که در توطئه چینی علیه مسئله فلسطین و حذف حقوق ثابت آنها در کنار دولت آمریکا و اشغالگران قرارگیرند و همدست آنها شوند، نخواهند بخشید.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد