ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
رسانه ها باتوجه به شرایط حساس کشور تولید محتوا کنند

رسانه ها باتوجه به شرایط حساس کشور تولید محتوا کنند

خبرگزاری ایرنا
کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تبلیغات روحی روانی گسترده دشمنان و اعزام ناوگان به خلیج فارس، از رسانه ها خواست، متناسب با شرایط حساس امروز حول محور اتحاد، انسجام و مقاومت مردم در مقابل دشمنان بیشتر تولید خبر و محتوا کنند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 83324175 (7036035)
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱:۱۰
۱۵

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز چهارشنبه در جلسه تخصصی نقش رسانه ها در هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سرسرای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمانشاه برگزار شد، به سخنرانی روحیه بخش و انسجام بخش امام خمینی (ره) در روز اول جنگ تحمیلی پس از حمله عراق اشاره کرد و گفت: این سخنرانی بر اتحاد مردم ایران بسیار تاثیرگذار بود و صدام حسین از همین سخنرانی قوی امام (ره) شکست خود را در جنگ دید.
وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بیش از 70 کشور از صدام حمایت نظامی، مادی و معنوی می کردند، اظهار داشت: اتحاد، انسجام، مقاومت و ایستادگی مردم ایران باعث شکست این همه کشور و ابرقدرت ها شد، بنابراین اتحاد رمز موفقیت همه نیروها است و رسانه ها باید به این مقوله مهم بسیار توجه کنند.
او در ادامه رسانه ها را قوی تر و مهم تر از هر شخصیت سیاسی در بحران دانست و گفت: امروزه با توجه به لشکرکشی دشمن و تبلیعات روانی آنان، همگان وظیفه داریم در راستای اطلاع رسانی واقعی، مردم را با اخبار درست آشنا کنیم.

**آزاد سازی خرمشهر نقطه عطف بزرگی در انقلاب اسلامی بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه تصرف خرمشهر بزرگترین دستاورد عراق در جنگ تحمیلی بود، گفت: با توجه به استحکامات بسیار قوی که صدام برای این شهر چیده بود ولی نیروهای مسلح با اتحاد و انسجام همراه با روحیه بالای شهادت طلبی این منطقه را فتح کردند و باعث روحیه بخشی به مردم و ناامیدی دشمنان شدند.
حجت الاسلام جعفری در ادامه فتح خرمشهر را نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این عملیات مهم ترین اتحاد و انسجام بین نیروهای مسلح و مردم و جریان های سیاسی کشور اتفاق افتاد و این بزرگترین الگو برای شرایط حساس کنونی کشور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یادمان محور عملیاتی شیخ صلح تا 2 ماه دیگر به بهره برداری می رسد، گفت: همه یادمان های محورهای عملیاتی استان که در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری مصوب شده بود، احداث شده اند.

**آزادسازی خرمشهر جایگاه بین المللی ایران ارتقا داد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه نیز در این نشست گفت: با آزادسازی خرمشهر هیمنه صدام با آن همه استحکامات قوی شکست و موجب ارتقا جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی شد.
سردار مرادعلی محمدی در ادامه بیان داشت: دشمن پس از این شکست ناامید شد و نیروهای مسلح و مردم ما 2 چندان امیدوار شدند و این دستاورد بسیار بزرگی برای ملت ما پس از پیروزی بود.
او با تشریح چگونگی پیروزی عملیات بیت المقدس اظهار داشت: تبیین و انتقال ارزش ها و دستاوردهای معنوی این پیروزی بزرگ به نسل جوان، مانند ایثار و مقاومت، شهادت طلبی در کنار تدبیر و عقلانیت می تواند کشور ما را در مقابل هر تهدیدی بیمه کند.
وی در ادامه به ویژه برنامه های آزاد سازی خرمشهر در استان اشاره کرد و افزود: بیش از 100 نوع برنامه مختلف در قالب شعرخوانی، خاطره گویی، نشست های تخصصی، مقاله نویسی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، آیین های ویژه برای تببین ارزش های آزادسازی خرمشهر در روز اول خرداد تا چهارم خرداد برنامه ریزی و اجرا می شود.
در پایان نشست تخصصی نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس، از سایت شهدای استان کرمانشاه رونمایی شد.
بنا به گفته سردار محمدی تمام اسناد، مدارک و خاطرات شهدا و رزمندگان اسلام و شرح عملیات های استان ها در این سایت موجود است.
چهارم آبان ماه سال 1359 پس از 35 روز مقاومت مردمی سرانجام خرمشهر به دست ارتش تا بن دندان مسلح بعث عراق افتاد اما طی 2 سال نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیروهای مردمی طی چهار عملیات ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس موفق به شکست حصر آبادان شند و خرمشهر را نیز آزاد کردند.
8066

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد