ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
انقلاب در حوزه فکر و اندیشه انفجار نور بود/ جوانا از مسئولیت به دور هستند

انقلاب در حوزه فکر و اندیشه انفجار نور بود/ جوانا از مسئولیت به دور هستند

باشگاه خبرنگاران جوان
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: باید‌ نسبت‌ به وجود سرمایه‌ها بیدار شویم و مسیری که یک حرکت جمعی را شکل می‌دهد را دنبال کنیم.
سیاسی
شناسه خبر : 6942465
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۹
۳

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست «گام دوم و وظیفه رسانه‌های انقلاب» گفت: وقتی در مورد گام دوم سخن می‌گوئیم، هدف ساخت جامعه الگو است. ما باید راه طی شده را نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم سه جز را به مخاطب منتقل می‌کند، افزود: یک روایت درست از راه طی شده، دوم تبیین شرایط موجود و سوم بیان اولویت‌ها برای ارتقای ظرفیت‌ها است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان تاکید کرد: نباید احساس کنیم که هم اکنون در بن‌بست هستیم و در حوزه‌های مادی، معنوی، سرمایه‌های انسانی خود را به خوبی ببینیم و به سمت جامعه نمونه پیش رویم.

زاکانی گفت: بی شک ایران اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که سرآمد کشور‌های جهان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ترامپ وقت به کاخ سفید رفت، گفت خطرناک‌ترین دشمن آمریکا ایران است، اظهار داشت: این سخن درست است به این دلیل که شیاطین دنیا جامعه‌ای را دشمن خود می‌دانند که تجلی بخش رشد و تعالی معنوی بشریت باشد.

نماینده ادوار مجلس افزود: ما در ساختن جامعه اسلامی باید به حوزه‌های فکر و اندیشه، نظریه پردازی، قوانین، ساختار‌ها و برنامه‌ها و نیروی انسانی کارآمد توجه ویژه داشت.

زاکانی با بیان اینکه در بخش فکر و اندیشه، انقلاب ما انفجار نور بود، گفت: در بخش نظریات، ساختن یک نظام همگون نیازمند نظریات کاربردی است در حالی که متأسفانه نظریاتی که از ابتدای انقلاب مطرح شده هنوز به شکل بنیادین تبیین نشده است.

وی تاکید کرد: ما در حوزه معرفی و پیاده سازی نظام ولایت فقیه عملکرد خوبی داشتیم که برکات آن را در کشور مشاهده می‌کنیم، ولی در حوزه نظامات اقتصادی، آموزش و پرورش و… مشکلات زیادی داریم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در حوزه قانون گذاری مشکلات زیادی وجود دارد، می‌گوید: برخی قانون گذاری‌ها موجب شده تا تعداد معدودی فرصت طلب از راه‌های میان‌بُر و دور زدن قانون‌ها سرمایه‌های ملی را چپاول کنند.

زاکانی گفت: متأسفانه قانون گذاری ما دچار از هم گسیختگی فراوانی است که یکی از دلایل آن عدم کمک گیری قوه مقننه کشور از حوزه و دانشگاه است.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: ما نیاز به یک نظام قانون گذاری دقیق و درست داریم، نبود این موضوع باعث می‌شود که حقوقدانان بی قانون با تکیه بر همین خلأ، سرمایه جامعه را به یغما ببرند.

وی اضافه کرد: در بخش برنامه‌ها ما برنامه دقیقی بر مبنای خاستگاه انقلاب اسلامی نداریم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان افزود: در بخش نیروی انسانی نیز باید تغییرات اساسی در کشور صورت گیرد. اگر در گذشته نیرو‌هایی نداشتیم که بتوانند کشور را به درستی اداره کنند، ولی امروز نیرو‌های نخبه و جوانی داریم که آماده هستند تا خود را در اختیار اعتلای کشور قرار دهند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی نظام سلطه در این سال‌ها ما را تحت فشار قرار داده، ولی ما توانسته‌ایم سربلند خارج شویم.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم امید به گذشته را زنده کرد و مسیری را تبیین می‌کند که ظرفیت‌های کشور در مسیر درست خود قرار گیرد، تاکید کرد: امروز سه گروه می‌خواهند سکان مدیریت کشور را در اختیار بگیرند. گروه اول نیرو‌های انقلابی هستند که نهایت هدفشان پیاده‌سازی اهداف انقلاب است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه در مقابل، غیر انقلابی‌ها هستند که به دنبال این هستند که جمهوریت نظام را بر اسلامیت آن ارجح کرده و مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند، گفت: گروه سوم نیز عناصر داخلی ضد انقلاب هستند که به دنبال تجزیه ایران و انزوا آن هستند.

زاکانی ادامه داد: ویژگی بیانیه گام دوم قرار دادن راهی دقیق مقابل نخبگان کشور است. آنچه که امروز به عنوان دغدغه مطرح می‌شود، تحقق مردم سالاری دینی و حاکمیت آن در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در این بین باید تعریف درست و جامعی از مردم سالاری دینی صورت گیرد، گفت: مردم در این نظام دارای حقوقی هستند. در صورتی که این حقوق در کشور محقق شود، مردم سالاری دینی در کشور برپا می‌شود.

این فعال سیاسی اظهار داشت: سرنوشت ساز‌ترین عاملی که می‌تواند جامعه را برای الگو شدن آماده کند، رسانه است که می‌تواند قله‌ها را برای جامعه تبیین سازد.

زاکانی خاطر نشان کرد: ما در برخی مقوله‌ها از جمله دفاعی و امنیتی نمره قابل قبولی داشتیم و در نقطه مقابل در برخی حوزه‌ها همچون اقتصاد عملکرد چشمگیری نداریم، ولی موج روانی دشمن به گونه‌ای است که عملکرد‌های مثبت در چشم مردم عامل عقب ماندگی تلقی شود به همین جهت تبیین وضع موجود و شفاف سازی از وظایف اصلی رسانه‌ها در کشور خواهد بود.

زاکانی ادامه داد: با اینکه نسبت به فساد‌ها معترض هستیم، اما نباید از این غفلت کرد که رسانه می‌تواند قله‌ها را در ذهن مردم جامعه ثبت کند. امروز با جنگ روایت‌ها روبه‌رو هستیم. در شرایطی که معاندین به دنبال سیاه‌نمایی هستند، کسی که روایت اول را بدهد، دست برتر را دارد. رسانه می‌تواند در گام دوم روایت اول را ارائه دهد.

وی ادامه داد: امروز نباید به حوزه‌هایی مانند حوزه نظامی که نمره بیست داریم و خوب عمل می‌کنیم را مورد اعتراض قرار دهیم و از انتقاد و اعتراض به نقاطی که در آنجا ضعف داریم غافل شویم. در حالی که این‌ها از هم جدا هستند. ترسیم و تبیین واقعیت‌های موجود وظیفه رسانه‌های جریان انقلاب است. واقعیت‌های موجود، امیدوارکننده است.

نماینده سابق مجلس افزود: اگر مشکلاتی وجود دارد باید توسط رسانه‌ها شفاف شود و منشأ آن نیز مشخص گردد. موارد بسیاری وجود دارد که رسانه‌ها می‌توانند نسبت به آن‌ها به مسئولین هشدار دهند و اگر مسئولی خود را به خواب زده است رسانه‌ها باید او را بیدار کنند.

زاکانی افزود: امروز رسانه تا اعماق زندگی افراد رفته است. رسانه باید با شناختن ظرفیت‌ها، نسبت به راه طی شده افتخار کند. نقد منصفانه مورد تاکید است. رسانه می‌تواند نقش امیدبخش داشته باشد و با تمرکز ظرفیت‌ها در رسیدن به اهداف از شعار زدگی مسئولین جلوگیری کند و زمینه را برای حاکمیت شایستگان فراهم سازد تا عده‌ای با دوقطبی‌کردن جامعه نتوانند ذهن‌ها را اسیر نکنند و بعد از پیروزی، ناکارآمدی را گردن انقلاب بیاندازند.

نماینده سابق مجلس در مورد آسیب‌های رسانه‌های جریان انقلاب گفت: بزرگترین آسیب جریان انقلاب عدم تعریف واحد و تبیین مشترک از شرایط فعلی است. رسانه‌ها گسسته حرکت می‌کنند و در مقابل امپراطور رسانه‌ای بیگانه معلوم نیست که چقدر حرکت آن‌ها مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز معنای سانسور حذف شده است. در چنین شرایطی کسی که جریان را زودتر راهبری کند، موفق است، اما در این زمینه در جریان انقلاب ناهمگونی وجود دارد. یکی دیگر از آسیب‌های رسانه‌های جریان انقلاب عدم وجود چارچوب مشخص است. معلوم نیست چه کسی «گُلِر» است و چه کسی مدافع. این غلط است. جامعه نیاز به دقت نظر بیشتری از سوی جبهه انقلاب دارد.

زاکانی افزود: من به انفعال رسانه‌های جریان انقلاب منتقدم. موضوعات فراوانی وجود دارد که اگر جریان انقلاب بر آن مسلط باشد، می‌تواند افکار عمومی را جهت دهی کند، اما دچار انفعال شده‌اند. رسانه‌های انقلابی تکلیف‌شان با اجزا و عناصر مشخص نیست. به عنوان مثال وقتی دیگران انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند و هیچ الگویی هم برای آن ارائه نمی‌دهند و بعد بدون درنظر گرفتن آسیب‌ها و گرفتاری‌های آن شورا‌ها را مثال می‌زنند، جریان انقلاب تکلیفش را مشخص نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما باید به شورای نگهبان بگویند شما باید با ارائه ملاک و شفافیت در افکار عمومی ظاهر شوید و بدون رودربایستی مانع حضور هر مفسدی گردید. این تعیین نسبت‌ها امری حیاتی است.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد