ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
اعزام کشتی‌های جنگی هند، روسیه و استرالیا به آب‌های چین

اعزام کشتی‌های جنگی هند، روسیه و استرالیا به آب‌های چین

باشگاه خبرنگاران جوان
هند، روسیه، استرالیا و چند کشور دیگر به منظور شرکت در یک نمایش نظامی کشتی‌های جنگی خود را به بندر چینگ‌دائو در چین اعزام کردند.
بین الملل
شناسه خبر : 6905841
یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲:۲۱
۱۷

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به منظور نشان دادن حسن نیت و برای شرکت در یک نمایش نظامی، هند، روسیه، ژاپن، استرالیا و چند کشور دیگر کشتی‌های جنگی خود را به بندر چینگ‌دائو در چین اعزام کردند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که چین علی‌رغم تنش‌های منطقه‌ای دست دوستی به این کشور‌ها دراز کرده و آن‌ها را برای شرکت در مانور دریایی به مناسبت هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی خود دعوت کرد.

قرار است روز سه‌شنبه، هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین برگزار شود و پکن قصد دارد از جدیدترین ناو جنگی این کشور که شامل زیردریای و ناوشکن است رونمایی کند. گفته می‌شود قرار است ناو هواپیمابر لیائونینگ، زیردریایی‌های اتمی، انواع جدید ناوشکن و همچنین هواپیما‌های جنگنده در آن نمایش داده شود. بنا به گفته مقامات پکن، علاوه بر چین ۱۲ کشور دیگر نیز از جمله هند، روسیه، ژاپن و استرالیا در این نمایش دریایی حضور خواهند یافت.

با وجود آنکه هند با چین بر سر مسائل مرزی دچار اختلاف است و پکن طرفدار رقیب منطقه‌ای دهلی‌نو یعنی پاکستان است، ناوشکن موشکی «آی‌ان‌اس کلکته» هند به همراه کشتی حمایت‌کننده آن در این نمایش شرکت کرده است. آدیتیا هارا، کاپیتان این ناو، امروز پس از خروج از کشتی خود در بندر چینگ‌دائو به خبرنگاران گفت: «یکی از بهترین کشتی‌هایی را که ساخته‌ایم، برای شما آورده‌ایم. بسیار خوشحالیم که در اینجا حضور داریم».

استرالیا نیز که متحد صمیمی آمریکاست با کشتی «اچ ام‌ای‌اس ملبورن» که قابلیت هدایت موشکی دارد در این نمایش دریایی حضور یافته است. با این حال هیچ کدام از مقامات این کشتی حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشدند. روابط چین و استرالیا کمی تیره شده است. کانبرا مدعی دخالت پکن در سیاست‌های استرالیا است و چین از ممنوعیت فعالیت شرکت مخابراتی هوآوی در تجهیز شکبه مخابراتی استرالیا به نسل ۵G ناخرسند شده است.

ژاپن نیز یک ناوشکن به چینگ‌دائو اعزام کرده است. از سال ۲۰۱۱ این نخستین باری است که ژاپن کشتی جنگی به آب‌های چین اعزام می‌کند. روابط میان این دو کشور بر سر اختلافات ارضی قدیمی متزلزل شده است. از دیگر کشور‌های شرکت‌کننده در این نمایش دریایی، روسیه، دوست نزدیک چین است و همچنین ویتنام، مالزی و فیلیپین نیز در این گردهمایی دریایی حضور یافته‌اند.

روز گذشته (شنبه) کیو یانپنگ، فرمانده ارشد نیروی دریایی چین، اعلام کرد در رزمایشی که همزمان با هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین برگزار می‌شود جدیدترین ناو جنگی این کشور شاملی زیردریای و ناوشکن به نمایش گذاشته می‌شود.

این فرمانده نیروی دریایی چین با اشاره به اینکه رزمایش نظامی روز سه شنبه هفته جاری برگزار می‌شود گفت: در این رزمایش ۳۲ کشتی و ۳۹ هواپیما شرکت خواهند داشت و احتمالا رئیس جمهور شی نیز از نزدیک بر این رزمایش نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد