ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
طلای سیاه ۷۰ دلار می‌شود/ قطرایرویز پشت بوئینگ ایستاد/ پاکستان در یک قدمی خروج از جمع خریداران نفت/ واردات پوشک به جای کمک به تولیدکنندگان داخلی

طلای سیاه ۷۰ دلار می‌شود/ قطرایرویز پشت بوئینگ ایستاد/ پاکستان در یک قدمی خروج از جمع خریداران نفت/ واردات پوشک به جای کمک به تولیدکنندگان داخلی

خبرگزاری تابناک
پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
اقتصادی
شناسه خبر : 887992
سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵:۰۸
۱۲

 

نماگر بورس به ۱۸۰ هزار واحد نزدیک شد

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بازار سهام توانست بیش از ۵۹۲ واحد رشد کند و به کانال ۱۸۰ هزار واحدی نزدیک شود. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۶۵۱ واحد رشد مواجه شد تراز ۳۴ هزار واحدی را رد کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۹۶۹ واحد افزایش یافت و رقم ۲۰۱ هزار و ۷۹۲ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول و دوم ۲۶۴ و ۱۹۸۴ واحد رشد کردند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات ۱۷۸ هزار و ۱۵۵ نوبت رسید. در این میان شاخص کل فرابورس ۲۲ واحد افزایش یافت و رقم ۲۳۱۱ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار ۲۸۳ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به رقم ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

سایه وحشت از رکود اقتصاد آمریکا بر بازارها/برخی شاخص‌ها رشد کرد

روز سه‌شنبه، برخی بازارهای آسیایی پس از ۲ روز افت متوالی، بازگشتند، درحالی‌که برخی بازارهای دیگر منطقه همچنان با وحشت از اینکه اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شوند، سقوط کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از سقوط ۱.۴ درصدی دیروز، امروز توانست ۰.۳ درصد رشد کند. نیکی ژاپن، که روز دوشنبه بدترین سقوط خود از اواخر دسامبر تا کنون را ثبت کرده بود، ۲.۱۵ درصد جهش کرد، درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۶ درصد و شاخص سهام استرالیا ۰.۰۷ درصد رشد کردند. اما بازارهای چین هم امروز روز خوبی را سپری نکردند. کامپوزیت شانگهای ۱.۴۳ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۳ درصد پایین آمد. سرمایه‌گذاران با سقوط شدید سود اوراق قرضه آمریکا و معکوس شدن منحنی سود اوراق خزانه‌داری این کشور، که یک شاخص از قریب‌الوقوع بودن رکود اقتصادی است، به وحشت افتاده‌اند. از جلسه هفته قبل فدرال‌رزرو، که اعلام کرد در ادامه امسال هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهیم داشت، سود اوراق قرضه حدود ۱.۸ درصد سقوط کرده است و امروز به ۲.۴۳۰ درصد رسیده است. مایکل اوری، استراتژیست ارشد رابوبانک، می‌گوید: منحنی سود اوراق آمریکا همچنان معکوس می‌باشد که این اصلاً نشانه خوبی نیست. معلوم نیست چه مقدار این وضعیت طول می‌کشد و بعد از آن سقوط سهام آغاز می‌شود. به نقل از مهر؛ در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن که در روز دوشنبه، به پایین‌ترین میزان یک و نیم ماهه ۱۰۹.۷۰ رسیده بود، امروز با اندکی رشد به ۱۱۰.۱۰ رسید.

طلای سیاه ۷۰ دلار می‌شود

بن لوکاک، یکی از مدیران تجارت نفت شرکت ترافیگورا در کنفرانسی در مقر این شرکت در ژنو اظهار کرد: ما خوش بین هستیم و بازار باثبات تر و تقریباً حساس‌تری داریم. ما سال گذشته نفت را بین ۵۰ تا ۸۷ دلار در هر بشکه معامله کردیم. شاید ۸۷ دلار قیمت بیش از حد بالایی باشد. معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بسیاری را در بازار غافلگیر کرد. آمریکا پس از اینکه تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را در نوامبر آغاز کرد، به هشت کشور برای ادامه واردات نفت ایران معافیت داد. لوکاک هشدار داد عوامل متعددی از جمله احتمال تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه ایران و ثبات تولید لیبی و ونزوئلا ممکن است روی پیش بینی‌های تعادل عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد. وی در ادامه افزود: نفت سال آینده در محدوده ۷۰ دلار معامله خواهد شد. واشنگتن اخیراً با هدف سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، صنعت نفت این کشور را هدف تحریم قرار داده است. همچنین سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا نیز اظهار کرد: انتظار دارد بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ دچار محدودیت عرضه شود اما به دلیل ضعیف بودن شاخص‌های کلان، رشد قیمت‌ها محدود خواهد شد.

 

 

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد