ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ورود ورزشکاران اسرائيلي به مالزي ممنوع شد

ورود ورزشکاران اسرائيلي به مالزي ممنوع شد

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - وزير خارجه مالزي بار ديگر بر مواضع کشورش مبني بر مخالفت با ورود ورزشکاران صهيونيست و يا ساير هيئت‌هاي اسرائيلي تاکيد کرد.
بین الملل
شناسه خبر : 120190119191046268
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳:۳۴
۲۷
خبرگزاري آريا - وزير خارجه مالزي بار ديگر بر مواضع کشورش مبني بر مخالفت با ورود ورزشکاران صهيونيست و يا ساير هيئت‌هاي اسرائيلي تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «سيف الدين عبدالله» وزير امور خارجه مالزي روز شنبه اعلام کرد مجوز ورود براي هيات رژيم صهيونيستي به منظور شرکت در مسابقات ورزشي و يا رويدادهاي ديگر در مالزي صادر نخواهد شد.
وي با محکوم کردن جنايات نظاميان رژيم صهيونيستي در نسل کشي مسلمانان فلسطيني تاکيد کرد، دولت مالزي از مردم مظلوم و مسلمان فلسطين حمايت مي کند و مخالف عادي سازي روابط با اين رژيم نامشروع است.
پيش از اين نيز «ماهاتيرمحمد» نخست وزير مالزي در گفتگو با رسانه ها تاکيد کرد ورزشکاران اسرائيلي هيچ جايي در مالزي نخواهند داشت.
ماهاتير محمد گفت: کشورش با اعطاي رواديد به ورزشکاران اسرائيلي براي شرکت در مسابقات قهرماني شناي پارالمپيک 2019 مخالف است.
اين موضع دولت مالزي با واکنش هايي از سوي صهيونيست ها و همچنين حمايت هاي گسترده گروه هاي فلسطيني و حاميان مردم فلسطين در جهان روبه رو شده است.
در همين حال؛ رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» روز پنجشنبه در پيامي به نخست وزير مالزي، از وي بابت مخالفت قاطع کشورش با عادي‌ سازي روابط با رژيم صهيونيستي و ورود ورزشکاران اسرائيلي به اين کشور تقدير کرد.
«اسماعيل هنيه» در پيام خود به ماهاتير محمد، نخست وزير مالزي تاکيد کرد که موضع اصولي و قاطع مالزي در مخالفت با صدور ويزا براي ورزشکاران اسرائيلي جهت مشارکت در مسابقات جهاني شنا در اين کشور مايه فخر و مباهات است.
گفتني است که مالزي از کشور‌هاي حامي فلسطين به شمار مي‌رود و هيچگونه روابط ديپلماتيک با رژيم صهيونيستي ندارد.
حدود 60 درصد از جمعيت 32 ميليوني مالزي مسلمانان مالايي هستند که بسياري از آنها در موارد زيادي درگذشته براي حمايت از مردم فلسطين در خيابان‌هاي اين کشور راهپيمايي کرده‌اند.
قرار است مسابقات قهرماني شناي پارالمپيک جهان 2019 با حضور ورزشکاران 70 کشور جهان 29 جولاي تا چهارم آگوست آينده در ايالت ساراواک در شرق مالزي برگزار شود. 114/118
کليدواژه اسرائيل مالزي