ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
#از_تسنیم-بپرسید: اتباع خارجی هم کارت سوخت می‌گیرند؟ + 5 سوال دیگر

#از_تسنیم-بپرسید: اتباع خارجی هم کارت سوخت می‌گیرند؟ + 5 سوال دیگر

خبرگزاری تسنیم
پاسخ به جدیدترین سوالات در خصوص کارت سوخت در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است؛ اگر سوالی در خصوص کارت سوخت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را از دست ندهید.
اقتصادی
شناسه خبر : tn.ai
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷:۰۷
۳۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری تسنیم ، موضوع کارت سوخت و احیای دوباره آن در فرآیند سوخت‌گیری، موضوعی است که این روزها توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده و از طرفی آنها را با سوالات متعددی روبرو کرده است.

مخاطبان خبرگزاری تسنیم سوالات خود درباره احیای کارت سوخت را از خبرگزاری تسنیم پرسیده‌اند و پاسخ آن را طی چند گزارش دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم  در بخش  #از_تسنیم_بپرسید همچنان پاسخگوی سوالاتی است که از سوی مخاطبان به خبرگزاری ارسال می شود.

در این گزارش به 6 سوال دیگر مخاطبان خبرگزاری تسنیم پاسخ داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

1. ماشین به نام پسرم است که شش سال سن دارد و تا پسرم به سن 18 سال نرسد نمی توانم برای او سیم‌کارت ثبت نام کنم. برای ثبت نام کارت سوخت المثنی برای ماشین پسرم  باید چکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید تشکر.

الزاما برای ثبت نام اینترنتی باید شماره تلفن همراه به نام مالک خودرو باشد و در غیر این صورت برای ثبت نام باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه شود. با توجه به اینکه سیم‌کارتی به نام مالک خودرو نیست، شما فقط با مراجعه به مراکز پلیس 10+ می توانید نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنید.

2. اتباع خارجی چگونه کارت سوخت بگیرند؟ من تبعه افغانستان هستم و ماشین به نام خودم است. چگونه کارت سوخت بگیرم؟ از لطف و راهنمایی شما کمال تشکر و سپاس را دارم.

ثبت نام اتباع خارجی برای صدور کارت سوخت المثنی در روزهای 23 و 24 آذرماه در سامانه های اینترنتی همچون سایت خدمات دولت همراه، اپلیکیشن مربوطه و همچنین کد درگاه دولت الکترونیک *4# فراهم شده و شما می توانید در این دو روز با ثبت نام اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت المثنی خود را ارائه دهید و یا اینکه در روز شنبه 24 آذرماه، به یکی از دفاتر پلیس 10+مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنید. در صورتی که شما سیم کارتی به نام خود ندارید، تنها با حضور در یکی از دفاتر پلیس 10+ می‌توانید نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنید و امکان ثبت نام اینترنتی بدون مالکیت سیم کارت، امکان پذیر نیست.

3. آیا به ماشینهای پلاک منطقه آزاد اروند کارت سوخت تعلق میگیرد؟ چون کارت خودرو مناطق آزاد فاقد شماره VIN یا بارکد 8 رقمی می باشد.

فعلا در خصوص کارت سوخت خودروهای مناطق آزاد که فاقد شماره VIN هستند، تصمیم گیری نشده و شما باید منتظر صدور اطلاعیه های جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در این خصوص باشید.

4.طبق آنچه اعلام شده برای ثبت نام کارت سوخت المثنی نیاز به معرفی شماره کارت بانکی می‌باشد که این کارت بانکی بعدا بعنوان کارت سوخت مورد استقاده قرار خواهد گرفت. پدرم در بستری بیماری است و ماشین پدرم کارت سوخت ندارد‌. ماشین برای درآمد زایی به شخص دیگری اجاره داده شده است. پدرم در حال حاضر فقط کارتی که حقوق مستمری در آن واریز میشود را به عنوان تنها کارت بانکی خود در اختیار دارد. چگونه میتوانم کارت بانکی مهم ایشان را به شخص دیگری بسپارم؟ از طرفی به دلیل مهجور بودن نمیتوانیم حساب بانکی جدید برایش باز کنیم و یا اینکه کارت بانکی که منقضی شده را دوباره بگیریم. چکار کنیم؟

شما باید با همراه داشتن مدارک مالکیت خودروی پدرتان به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کارت سوخت المثنی کنید. با راه اندازی نرم افزار CCO در دفاتر پلیس 10+ نیازی به ارائه کارت بانکی نیست و نگرانی شما بابت وصل شدن تنها کارت بانکی پدرتان به کارت سوخت خودرو، برطرف می شود.

5. در حال حاضر کارت سوخت ماشین من به‌نام شخص دیگری است و در پشت کارت شماره پلاک و نام مالک قبلی درج شده است اما سند ماشین و کارهای قانونی انجام شده و نقل و انتقال صورت گرفته است. آیا این کارت سوخت قابل استفاده میباشد؟ میتوانم از کارت در زمان سوختگیری استفاده کنم؟

بله، کارت سوخت شما حتی اگر به نام مالک قبلی باشد، برای خودرویی صادر شده که اینک در مالکیت شماست. می توانید کماکان از این کارت سوخت استفاده کنید و نیاز به مراجعه برای صدور کارت سوخت المثنی ندارید.

6. اگر به هر دلیلی بعد از اتمام مهلت ثبت نام، کارت سوخت خراب یا گم شود چکار باید بکنیم؟

بعد از اتمام مهلت ثبت نام (24 آذرماه) کماکان دفاتر پلیس 10+ نسبت به ثبت درخواست صدور کارت سوخت المثنی اقدام خواهند کرد و اگر کارت سوخت خود را بعد از این تاریخ گم کردید، می توانید با مراجعه به دفاتر پلیس 10+  نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنید.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد