ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مشاور دولت سوييس در پروژه شهر هوشمند: تهران پتانسيل تغييرات مثبت را دارد

مشاور دولت سوييس در پروژه شهر هوشمند: تهران پتانسيل تغييرات مثبت را دارد

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- لارس مينت عضو شوراي جهاني شهر هوشمند و مشاور دولت سوييس در حوزه شهر هوشمند در نشست مديران فاواي کلانشهرها به مقوله تاب آوري شهرها اشاره کرد و گفت: المان هاي موجود در يک شهر هوشمند کمک مي‌کند که شهري تاب آورتر داشته باشيم.
اجتماعی
شناسه خبر : 20181211111835077
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۵۳
۱۲
خبرگزاري آريا- لارس مينت عضو شوراي جهاني شهر هوشمند و مشاور دولت سوييس در حوزه شهر هوشمند در نشست مديران فاواي کلانشهرها به مقوله تاب آوري شهرها اشاره کرد و گفت: المان هاي موجود در يک شهر هوشمند کمک مي‌کند که شهري تاب آورتر داشته باشيم. 
وي بسياري از مشکلات مربوط به تاب آوري شهري را مربوط به اين موضوع دانست که بسياري از سازه‌هاي شهري از ابتدا با کاربري ديگري ساخته شده‌اند و چون در حال حاضر استفاده‌اي غير از آن از برخي فضاهاي شهري مي‌شود در نتيجه تاب‌آوري شهر کاهش پيدا مي‌کند. 
مينت موضوع زلزله، آتش سوزي، رانش زمين و....را در زمره مسائلي دانست که از ديرباز با انسان‌ها و شهرها همراه بوده و تصريح کرد: اما برخي مسائل تنش‌هاي روزمره است. مانند ترافيک، بيکاري، آلودگي هوا، منابع آب و...که در سطح شهر با آن مواجه هستيم. مجموعه تمام اينها در ابعاد شهر و منطقه،  حکومت‌ها را ملزم مي کند که نسبت به آنها واکنش نشان داده و درصدد مقابله با آنها در مي‌آيد. عضو شوراي جهاني شهر هوشمند اظهار کرد: از اين رو، تاب‌آوري به شهر کمک مي‌کند تا مسائلي که در ظاهر ديده نمي‌شود اما به صورت روزمره بر زندگي افراد تاثير مي‌گذارد. شناسايي شود. مسوولان شهري خودشان را موظف مي‌دانند که در اين رابطه تنش زدايي کرده و به شهروندان کمک کنند، تاب آوري در پس زمينه به شهرداري ها کمک مي‌کند که بتوانند آمادگي لازم را براي رويارويي با اين مباحث داشته باشند. 
وي با اشاره به اينکه مسائل مربوط به تاب‌آوري شهرها قطعا ضروري است گفت:  براي ارائه راه حل و راهکارهاي مناسب و براي اينکه بتوانيم براي هر اتفاق پاسخ مناسبي داشته باشيم نياز به برنامه جامع تاب‌آوري در ابعاد کشور، نقشه راه براي توسعه دولت و هماهنگي براي استراتژي‌ها و راهبردهاي منطقه، سرمايه‌گذاري و مباحث مالي مربوط به توسعه پروژه‌هاي مربوطه، مديريت در حوزه دارايي و آناليز مناطق و تهيه طرح‌هاي توجيهي براي هر منطقه خاص، پشتيباني و حمايت براي اجرا شدن اين برنامه‌ها در طولاني مدت داريم. 
مينت ادامه داد: اتفاق مهمي که بايد در ادامه بيفتد اين است که بايد از کپي کردن کار ديگر کشورها در اين حوزه اجتناب کنيم. چراکه هر شهر و حتي محلات مختلف يک شهر  مختصات و مشخصات مربوط به خودشان را داشته و نياز به نقشه راه بومي شده و مختص به خود دارند. 
وي در رابطه با شهر تهران گفت: تهران پتانسيل بزرگي براي تغييرات مثبت دارد. مهمترين دارايي هر شهري شهروندان آن هستند بنابراين،  بايد با چشمان باز واقع بينانه مشکلات را همانگونه که هستند ببينيم و اقدامات لازم را در کوتاه مدت و بلند مدت پيرامون آن داشته باشيم. 
وي يکي از مهمترين اقداماتي که در حوزه تاب آوري شهري انجام مي‌شود را سرمايه‌گذاري و ايجاد چرخه کسب و کار دانست و افزود: تاب آوري براي اين مقوله برنامه ويژه‌اي دارد.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد