ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ضرب‌الاجل حذف مدیران چندشغله به کجا رسید؟

ضرب‌الاجل حذف مدیران چندشغله به کجا رسید؟

آفتاب
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید اقدام وزیر کار در اعلام اسامی مدیران و اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه این وزارتخانه اگرچه مثبت و اثرگذار بوده، ولی ما تنها لیست اسامی را دیدیم و هیچ گزارشی از اقدامات بعد از آن منتشر نشد. به گفته وی، اگر قرار بود به ترکیب اعضای هیات مدیره دست نخورد چرا ضرب الاجل یک هفته‌ای برای حذف مدیران و تعیین تکلیف آنها صادر شد؟
سیاسی
شناسه خبر : 561746
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۷
۱۸
آفتاب‌‌نیوز :
هادی ابوی ارائه گزارشی کامل از مجموع اقدامات صورت گرفته پس از دستور صریح وزیر کار برای حذف مدیران چندشغله و پروازی را خواستار شد و گفت: از  ضرب الاجل حذف مدیران چندشغله تنها به دنبال شناختن آدمها نبودیم بلکه هدف این بود که بدانیم چند نفر از این افراد که به اسم اعضای هیات مدیره در شرکتهای تابعه وزارت کار تحت عناوین مختلف نماینده مجلس، آقازاده و ... ورود کرده‌اند، نمایندگان واقعی کارگران و کارفرمایان و دلسوز واقعی این دستگاه و سازمان هستند.

وی با بیان این که نمایندگان واقعی بیمه‌شدگان و سرمایه‌گذاران باید در هیات مدیره‌های تامین اجتماعی و شرکتهای تابعه حضور پیدا کنند، گفت: ما نه از مشاوران وزیر بلکه از شخص وزیر که حجت را بر همگان تمام و اعلام کرد مساله پنهانی در این وزارتخانه نداریم می‌خواهیم گزارش شفافی به کارگران و مردم بدهند.

ابوی افزود: دستورات وزیر کار در ابتدای شروع فعالیت خوب و ارزشمند بود ولی مساله مهم این است که این اقدامات و دستورات در حد شعار و بخشنامه نباشد لذا اعتقاد داریم اگر هدف واقعی از این کار حذف مدیران چندشغله بوده باید به آن عمل شود ولی اگر قرار است به ترکیب همان افراد دست زده نشود چرا از ابتدا ضرب الاجل صادر شد؟ جامعه کارگری اکنون منتظر شنیدن اقداماتی است که در این مدت صورت گرفته است.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، همان طور که نمایندگان مجلس گزارش اقدامات و شفافیت عملکرد می‌خواهند، جامعه کارگری هم از وزارت کار انتظار دارد به اصل سه جانبه گرایی پایبند باشد و کارگران را به عنوان یکی از شرکای اجتماعی به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: گله‌ ما این است که نمایندگان کارفرمایی و کارگری در این جریان فراموش شده‌اند. شورای اسلامی کار، مجمع نمایندگان، انجمن‌های صنفی کارگران و کانون بازنشستگان این حق را دارند که به طور شفاف در جریان امور و اقدامات صورت گرفته قرار گیرند. شستا و تامین اجتماعی با جان و مال و مطالبات کارگران و بازنشستگان در ارتباط است و ما در تغییرات و تصمیماتی که درباره این شرکتها و سازمانها گرفته می‌شود، نقش داریم.

این مقام مسئول کارگری تامین اجتماعی و شستا را خط قرمز کارگران عنوان کرد و گفت: شاید توقع این است که کارگران در جریان همه کارهایی که انجام می‌شود قرار نگیرند ولی وقتی از شفافیت صحبت می‌کنیم و می‌گوییم موضوع پنهانی نداریم حق داریم به عنوان سهامداران اصلی در جریان انتقال و خرید و فروش زیرمجموعه‌ها و شرکتها قرار گیریم و از مجلس نشنویم که شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های شستا و تامین اجتماعی در حال فروش هستند و قرار است بیمه درمان ما حذف شوند.

۲۲ آبان ماه امسال شریعتمداری ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرب‌الاجل هفت روزه‌ای را برای حذف مدیران چند شغله در وزارت کار صادر کرد و از سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خواست تا ظرف هفت روز کاری استعفای مدیران چند شغله از هیات مدیره شرکت‌های تابعه خود را اجرایی کنند.

منبع: ایسنا
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد