ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
شکست هجمه تبلیغاتی تل‌آویو در خصوص تونل‌های حزب الله

شکست هجمه تبلیغاتی تل‌آویو در خصوص تونل‌های حزب الله

خبرگزاری تسنیم
رژیم صهیونیستی که از تحقق اهداف هجمه تبلیغاتی در خصوص تونل‌های حزب‌الله ناامید شده، بار دیگر موضوع تهدیدات نظامی را در پیش گرفته است.
بین الملل
شناسه خبر : tn.ai
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۲۳
۸

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، رژیم صهیونیستی بعد از تحریکاتی که بخش مهندسی ارتش در مرزهای لبنان ترتیب داده بود، وقتی شانتاژ تبلیغاتی خود در خصوص تونل‌های حزب‌الله را بی‌فایده دید و نتوانست اهداف مورد نظر خود را در تحریک عرصه داخلی لبنان ضد حزب‌الله تامین کند، طی دو روز گذشته تلاش کرده این شکست را با تهدیدات مطرح شده از سوی مقامات صهیونیستی به ویژه تعدادی از وزرای اسرائیلی جبران کند.

این تهدیدات در خصوص آغاز جنگ با لبنان مطرح شده و به نظر می‌رسد هدف از این تهدیدات نگران کردن عرصه داخلی لبنان به موازات مبالغه‌های صورت گرفته در خصوص تونل های حزب‌الله است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان مانند گذشته از تهدید نظامی و امنیتی لبنان خودداری کرده و بر ضرورت همبستگی بین‌المللی برای اعمال تحریم‌های بیشتر اقتصادی ضد حزب‌الله تاکید دارد.

 

نتانیاهو معتقد است که اسرائیل باید از فرصت کشف تونل‌های حزب‌الله برای افزایش فشار سیاسی بر این حزب و اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدتر ضد این حزب و ایران استفاده کند.

"رونین مانیلیس" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز همین خط فشار بر عرصه داخلی لبنان را دنبال کرده و به انتقاد از عملکرد رهبران سیاسی و نظامی لبنان پرداخته و آن‌ها را به سستی در برابر حزب‌الله متهم کرده است.

مانیلیس از تریبون روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط که توسط عربستان تامین مالی می‌شود، انتقادات خود را متوجه میشل عون رئیس جمهور لبنان و سعد حریری نخست وزیر این کشور نیز کرده و تهدیدات خود را در خصوص تخریب و ویران کردن تمامی لبنان تکرار کرده است.

رژیم صهیونیستی در حالی طی دو روز گذشته لبنان را تهدید به جنگ کرده که در عین حال از بروز هر نوع تنش با لبنان امتناع می‌کند. اسرائیلی‌ها نگران بروز هر نوع تقابل با لبنان در جریان فعالیت‌های مهندسی خود در طول مناطق مرزی هستند. رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که این عملیات ممکن است چندین ماه طول بکشد. علاوه بر اینکه آنها به مشکلات میدانی و جغرافیایی این عملیات نیز واقف هستند.

اسرائیلی‌ها در عین حال که اهداف خود را در برجسته کردن تونل‌های حزب‌الله در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی از دست رفته می‌بینند، اما همچنان امیدوار هستند که بتوانند برخی مطالبات خود را به کرسی بنشانند و طرف سوم را برای مقابله با حزب‌الله دست و پا کنند. آنها به دنبال تحریک در عرصه داخلی لبنان ضد حزب‌الله یا تغییر مأموریت‌های یونیفل یا افزایش فشارهای خارجی بر لبنان هستند.

با این شرایط به نظر می رسد بزرگنمایی‌های رژیم صهیونیستی در خصوص کشف تونل‌های ادعایی آنها با گذشت زمان ادامه خواهد داشت. بویژه که یووال اشتاینتس عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد است که عملیات سپر شمال، بیش از اینکه با واقعیت همراه باشد، در چارچوب هجمه تبلیغاتی برای جلوگیری از بزرگنمایی نظامی سوریه و لبنان و ایران است.

نشنال اینترنست: تونل‌های حزب الله بسیار پیچیده است

نشریه آمریکایی نشنال اینترست نیز در ادامه هیاهوی تبلیغاتی رژیم صهیونیستی در خصوص تونل‌های نظامی حزب الله نوشت، اسرائیل با استفاده از ابزارهای پیشرفته تکنولوژیک و اطلاعاتی مدعی وجود تونل‌های عظیم حزب الله در مرزهای خود شده است. این تونل ها یک چالش برای اسرائیل و متحدانش در واشنگتن و سایر نقاط است.

نشنال اینترست در خصوص این تونل ها مدعی شده، یک تونل در نزدیکی متولا کشف شد که 200 متر از طول آن در خاک اسرائیل امتداد یافته است. هم اکنون ارتش اسرائیل یک نیروی مشترک در شمال تاسیس کرده است که هدف آن نظارت بر تونل های حزب الله است. به زعم اسرائیلیها، پیچیدگی تونل‌های حزب الله بسیار بالاست و تونل های حماس در مقایسه با آنها یک پروژه کودکانه است. بنابراین نتانیاهو دیگر اعضای کابینه را متقاعد کرده است که نیاز به تمرکز بیشتر بر حزب الله دارد.

تردید نبیه بری در خصوص ادعاهای صهیونیستی در مورد تونل‌های حزب‌الله

در همین رابطه نبیه بری رئیس پارلمان لبنان پس از دیدار با 'الیزابت ریچارد' سفیر آمریکا در بیروت گفت که کشورش با وجود درخواست های مکرر هنوز اطلاعاتی را درباره مختصات تونل های زیرزمینی ادعا شده از سوی اسرائیل، دریافت نکرده است.

وی روز دوشنبه افزود که در نشست سه جانبه اخیر بین لبنان و رژیم صهیونیستی با وساطت سازمان ملل که درباره وضعیت مرزی برگزار شد، نماینده ارتش لبنان هیچ اطلاعاتی را درباره مختصات‌تونل های ادعایی دریافت نکرد.

رئیس پارلمان لبنان ضمن اشاره به پایبند نبودن اسرائیل به قطعنامه 1701 شورای امنیت، تنها راه برای جلوگیری از نقض حریم لبنان را اجرای کامل این قطعنامه دانست و گفت که اسرائیل به طور متوسط 150 بار حریم مرزی لبنان را نقض می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح سه‌شنبه ضمن اعلام بالاترین سطح آماده‌باش در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان عملیات موسوم به سپر شمال را آغاز کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی منطقه شمالی و با مشارکت سرویس اطلاعات و بخش مهندسی در این عملیات حضور دارند. هدف از این عملیات مبارزه با تونل‌های هجومی معرفی شده که به ادعای سران اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان در داخل اراضی اشغالی حفر شده است.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد