ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پايان دور گروهي ليگ ملت‌هاي اروپا با تساوي پرتغال و لهستان/ پيروزي ايتاليا و برزيل در ديدارهاي دوستانه

پايان دور گروهي ليگ ملت‌هاي اروپا با تساوي پرتغال و لهستان/ پيروزي ايتاليا و برزيل در ديدارهاي دوستانه

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- دور گروهي ليگ ملت‌هاي اروپا با برگزاري هفت بازي، به پايان رسيد.
ورزشی
شناسه خبر : 20181121090629486
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷:۲۷
۴
خبرگزاري آريا- دور گروهي ليگ ملت‌هاي اروپا با برگزاري هفت بازي، به پايان رسيد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، در ليگ A، پرتغال در گروه سوم که صعودش به مرحله نيمه نهايي را از قبل مسجل کرده بود، در خانه، مقابل لهستان متوقف شد. در اين گروه، ايتاليا دوم شد و لهستان با حضور در قعر جدول، به ليگ B سقوط کرد. با شروع مسابقه، پرتغال بازي بهتري را به نمايش گذاشت. ضربه رناتو سانچز، توسط لهستاني ها دفع شد. در دقيقه 14، شوت ژوا کانسلو با اختلاف نسبتا زيادي از بالاي دروازه به بيرون رفت. دو تيم در لحظاتي از بازي توپ و ميدان را در اختيار مي گرفتند. با اين وجود موقعيت هاي چنداني خلق نمي کردند. در دقيقه 34، پرتغال مزد بازي بهتر خود را گرفت و توسط آندره سيلوا به گل رسيد. پس از اين گل، لهستان فشار خود را بيش تر کرد و فرانکووسکي مي توانست به گل برسد که بتو توپ را در اختيار گرفت. فرانکووسکي باز هم موقعيت نسبتا خوبي داشت که شوت اين بازيکن راهي به دروازه سلسائوي اروپا نداشت. سرانجام نيمه اول با نتيجه 1-0 به سود ميزبان يعني پرتغال خاتمه يافت.
با شروع نيمه دوم، لهستان جلوتر کشيده بود اما دفاع خوب پرتغالي ها، مانع بزرگي بر سر راه آن ها بود. در دقيقه 56، شوت کميل گروشيتسکي، راه دروازه را پيدا نکرد. سفيد هاي لهستان فشار خود را لحظه به لحظه افزايش مي دادند. در دقيقه 59، ضربه سر ميليک توسط بازيکنان پرتغال دفع شد. در دقيقه 63، دنيلو پريرا مرتکب پنالتي و از زمين مسابقه اخراج شد. آکارديوش ميليک ضربه پنالتي را وارد دروازه بتو کرد. پس از آن گزگوژ کريچووياک فرصت باز کردن دروازه حريف را داشت که ضربه سر او از کنار دروازه به بيرون رفت. در ادامه بازي، زيلينسکي و کادزيو مي توانستند دروازه تيم سرخ پوش ميدان را باز کنند که ضرباتشان دقت کافي را نداشت. دو تيم به تساوي 1-1 قانع شدند تا آلمان در سيد دوم رقابت هاي مقدماتي يورو 2020 حضور داشته باشد.
در ليگ B، سوئد در ديداري تعيين کننده در گروه دوم، ميزبان روسيه بود و در نهايت با پيروزي 2-0، به ليگ A صعود کرد. روسيه در رده دوم ايستاد و ترکيه نيز سوم شد و به ليگ C سقوط کرد. در ليگ C، اسکاتلند در گروه اول، رژيم صهيونيستي را شکست داد و به عنوان صدرنشين به ليگ B صعود کرد. در گروه چهارم نيز صربستان با شکست ليتواني، به عنوان صدرنشين، به ليگ B صعود کرد. در همين گروه روماني در خانه مونته نگرو پيروز شد اما اين برد براي صعود به ليگ بالاتر کافي نبود. در ليگ D، کوزوو که از پيش صعودش به ليگ C را قطعي کرده بود، در خانه با 4 گل جمهوري آذربايجان را شکست داد. مالت و جزاير فارو نيز به تساوي رسيدند.

در ديداري دوستانه، ايتاليا مقابل آمريکا به برتري رسيد. پاس در عمق بلند بونوچي در دقيقه پنج با ضربه بيرون پاي کيه زا همراه شد ولي هورواث کار سختي براي مهار توپ نداشت. در دقيقه 11 کيه زا از فاصله‌اي دورتر اقدام به شوتزني کرد اما اين بار ضربه او از کنار دروازه راهي اوت شد. ارسال دقيق سنسي در دقيقه 18، در فضايي باز توپ را به بونوچي رساند ولي ضربه پاي اين بازيکن به توپ براي گل کردن آن از چند قدمي دروازه آمريکا کافي نبود و توپ توسط گلر يانکي‌ها مهار شد. در دقيقه 23 کيه زا با عبور از سد دلگادو، ارسالي بلند به تير دورتر داشت ولي ضربه سر امرسون راهي به دروازه حريف نيافت و به يک ضربه دروازه تبديل شد. در دقيقه 40، براردي با ضربه‌اي قوس دار، گوشه بالايي دروازه آمريکا را نشانه گرفت ولي نوک انگشتان هورواث براي هدايت کردن توپ به کرنر کافي بودند. ارسال وراتي در دقيقه 45 از روي ضربه‌اي آزاد، قصد ورود مستقيم به دروازه را داشت ولي دروازه‌بان آمريکا اين بار هم از راه رسيد و توپ را از دروازه تيمش دور کرد.
در حالي که در دقيقه 54 همه انتظار داشتند توپ آرام آرام راهي اوت شود، گريفو خودش را به توپ رساند و ارسالي به محوطه شش قدم آمريکا داشت ولي ضربه سر وراتي دقيق نبود و راهي اوت شد. در دقيقه 60 پاس بونوچي، لازانيا را در موقعيت گلزني قرار داد ولي باز هم هورواث توپ را مهار کرد. در دقيقه 64 آمريکا در اولين فرصت جدي خود در اين بازي مي‌توانست به گل برسد ولي ضربه زيمرمن پيش تاخته در به مهار سالواتوره سيريگو ختم شد. در دقيقه 70 شوت فني گريفو در آستانه باز کردن دروازه يانکي‌ها قرار داشت اما باز هم دروازه‌بان بروخه بلژيک ناجي دروازه تيمش شد. در دقيقه 72 لازانيا براي دومين بار در نيمه دوم، موقعيتي تک به تک را از دست داد و توپ را به دروازه‌بان حريف کوبيد؛ اين مهاجم اودينزه در دقيقه 85 در آخرين فرصت جدي خود پس از حرکتي خوب از مويزه کين، توپ را از بالاي تير افقي به بيرون فرستاد. ايتاليا 1-0 آمريکا؛ پوليتانو (4+90): آتزوري بالاخره روي يک کار تيمي به گل رسيد؛ گاليارديني، پاس دريافتي از وراتي را به صورت تک ضرب به پوليتانو رساند تا اين بازيکن با خونسردي دروازه حريف را نشانه بگيرد و توپ را با تور دروازه آشتي دهد.

در يک بازي دوستانه دو تيم فوتبال برزيل و کامرون در کشور انگليس به مصاف هم رفتند و در نهايت اين بازي با حساب 1 بر 0 به سود برزيل به پايان رسيد اما نکته مهم اين بازي مصدوميت نيمار در همان دقايق نخست بازي بود. برزيلي ها بازي را خوب آغاز کردند و در همان 10 دقيقه نخست بازي برتري خود را به حريف آفريقايي نشان دادند. پس از مصدوميت نيمار، برزيل کمي آرام گرفت اما پس از دقايقي با ضربه فيرمينو اولين خطر را پس از بيرون رفتن نيمار ايجاد کردند. تا دقيقه 35 بازي موقعيت خطرناک ديگري نداشت تا اينکه کامروني ها يک فرصت خوب را از دست دادند. در دقايق پاياني نيمه اول نيز برزيل و فيرمينو به شدت دروازه حريف را تهديد کردند و در نهايت نيز به گل رسيدند.
تيم برزيل نيمه دوم را هم مثل نيمه اول هجومي آغاز کرد. 10 دقيقه از نيمه گذشته بود که بازي جذاب شد، ابتدا کامرون و سپس ژسوس يک فرصت عالي را از دست دادند. از دقيقه 60 به بعد اين برزيل بود که فرم خوب تيمي خود را نشان داد. حرکات متعدد بازيکنان برزيل سبب شد تا غيبت نيمار اصلا به چشم نيايد. تا دقيقه 80 موقعيت خيلي جدي ايجاد نشد اما برزيل تيم برتر زمين بود. برزيل در دقايق پاياني نيز چند حمله انجام داد و کامرون نيز يک فرصت عالي را در ثانيه هاي پاياني از دست داد تا در نهايت اين بازي با همان تک گل به پايان برسد.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد