ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
موريکونه: درباره تارانتينو غيرمنصفانه صحبت نمي‌کنم

موريکونه: درباره تارانتينو غيرمنصفانه صحبت نمي‌کنم

خبرگزاری آریا
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 120181112185520169
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۵۴
۲۳
خبرگزاري آريا - انيو موريکونه (آهنگساز افسانه‌اي سينما)، گفت‌وگويي که از جانب او در يک مجله مشهور آلماني عليه تارانتينو منتشر و اين کارگردان را مجنون و دزد خوانده بود، تکذيب و اعلام کرد از اين مجله شکايت خواهد کرد.
روز گذشته (11 نوامبر) يک مجله شناخته‌شده در آلمان، سخناني جنجالي از زبان انيو موريکونه عليه تارانتينو (کارگردان مشهور آمريکايي) منتشر کرده و بسياري از رسانه‌ها از جمله «اينديپندنت» آن را نقل کرده بودند. اين مجله اعلام کرده بود که موريکونه همکاري با تارانتينو را (در فيلم هشت نفرت‌انگيز) همکاري خوب و شادي ندانسته و حتي اين فيلم را آشغال ناميده و با انتقاد از کليت هاليوود درباره اسکار هم معتقد است: «هيچ تمايلي ندارم که دوباره به اين گوشه ترسناک آمريکا بيايم و نظاره‌گر عظمت و شکوه پوشالي و خودنمايانه‌گري مثل مراسم اسکار باشم.»
اما «هاليوود ريپورتر» که اين خبر را منتشر کرده بود، امروز تکذيبيه موريکونه را روي سايت خود قرار داد.
اين آهنگساز بزرگ در متن تکذيبيه خود نوشته: «متأسفانه اين مجله آلماني مطلبي از زبان من منتشر و جملاتي منفي عليه تارانتينو، فيلم‌هايش و همچنين آکادمي اسکار نقل کرده است. من هيچ‌گونه صحبتي درباره اسکار، کوئنتين تارانتينو و فيلم‌هايش نکرده و فيلم‌هاي او را «آشغال» خطاب نکرده‌ام. به وکيل خود در ايتاليا هم گفته‌ام که اين موضوع را به طور قانوني پيگيري کند.»
آهنگساز فيلم «خوب، بد، زشت» گفته که من تارانتينو را به عنوان يک کارگردان بزرگ قبول دارم و به رابطه‌ و همکاري‌ام با او که در طول سال‌هاي متمادي شکل گرفته، مي‌بالم. او همچنين تارانتينو را فردي شجاع ناميده که شخصيت بزرگي دارد و گفته است: «اسکاري که براي فيلم «هشت نفرت‌انگيز» گرفتم در نتيجه همکاري با او است که يکي از بزرگ‌ترين افتخارات کاري من است و از اين‌که فرصت ساخت موسيقي براي فيلم او را به دست آورده‌ام، تا هميشه به خودم افتخار مي‌کنم.»
اين رسانه نوشته بود موريکونه که براي ساخت موسيقي فيلم «خوب، بد و زشت» به شهرت زيادي رسيد، رسماً تارانتينو را ديوانه خطاب کرده و گفته: «او فقط از ديگران دزدي مي‌کند و آن‌ها را دوباره کنار هم مي‌چيند؛ کارهايش اصالت ندارند و نمي‌توان به او واژه کارگردان را اطلاق کرد. بنابراين قابل مقايسه با بزرگان هاليوود مانند «جان هيستون»، «آلفرد هيچکاک» و «بيلي وايلدر» نيست؛ آنها واقعاً هنرمندان بزرگي هستند.»
اما موريکونه تمام اين حرف‌ها را تکذيب کرده و نوشته: «من پيش از اين در يک نشست مطبوعاتي در لندن در مقابل تارانتينو گفتم که او را به عنوان يکي از بزرگ‌ترين کارگردان‌هاي دوران مي‌شناسم و فکر مي‌کنم که سخنانم به اندازه کافي شفاف بوده‌اند پس مطمئن باشيد که به هيچ عنوان درباره اين چهره بزرگ اسکاري و کسي که به من دو بار مهم‌ترين موقعيت‌هاي شغلي‌ام را اعطا کرده، به اين شکل غيرمنصفانه صحبت نمي‌کنم!»
آخرين موسيقي ساخته موريکونه، يک فيلم ايتاليايي-انگليسي با بازي جرمي آيرونز و اولگا کيريلنکو با نام «مکاتبه» بوده و به تازگي هم بزرگداشت «انيو موريکونه» آهنگساز برنده جايزه آکادمي، با عنوان «نود سالگي- جشني براي انيو موريکونه» در قالب کنسرتي ويژه در تالار بزرگ موسيقي شهر رم برگزار شد. اين برنامه توسط آکادمي ملي سانت سيسيليا به مناسبت زادروز 90 سالگي اين هنرمند روز 10 نوامبر به اجرا در آمد.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد