ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
محمود اردلان در گفت‌وگو با آي‌فيلم: زمان بازي در صحنه کربلا آب‌ نخوردم

محمود اردلان در گفت‌وگو با آي‌فيلم: زمان بازي در صحنه کربلا آب‌ نخوردم

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- محمود اردلان بازيگر نقش «زائده» و «زهير» در سريال «مختارنامه» گفت: براي ايفاي نقش زهير در صحنه کربلا و نماز ظهر عاشورا، آب نخوردم تا کامل اين حس را درک کنم.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 20181015140812334
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۴۴
۶۲
خبرگزاري آريا- محمود اردلان بازيگر نقش «زائده» و «زهير» در سريال «مختارنامه» گفت: براي ايفاي نقش زهير در صحنه کربلا و نماز ظهر عاشورا، آب نخوردم تا کامل اين حس را درک کنم.
به‌گزارش آريا به نقل از روابط‌عمومي شبکه آي‌فيلم، محمود اردلان بازيگر سريال «مختارنامه» گفت: مخاطبان، بازي من در نقش «زائده» را دوست داشتند. در اين نقش حضور بازيگران حرفه ‌اي مثل آقاي اصلاني و عرب‌نيا در صحنه‌ها باعث جذابيت بيشتر اين نقش مي‌شد؛ اما در نقش زهير تمام بار صحنه روي خودم بود. چه در چادر و بازي مقابل خانم بوباني و چه در ميدان جنگ و نماز ظهر عاشورا. نقش زهير ملودرام قوي‌تر داشت. ايجاد حسي که مخاطب با ديدن آن اشک بريزد.
ايفاگر نقش «زهير» در اين سريال افزود: حضور در نماز ظهر عاشورا در حالي که لب‌هايم از تشنگي خشک شده علي‌رغم مسائل سخت فيزيکي، از جمله گريم سخت با لاتکس روي صورت، گرماي بالاي 50 درجه و شمشير سنگيني که در دست داشتم، نيزه‌هايي که هر کدام دو متر طول داشت و... کار سختي بود؛ اما درام اين نقش براي من بسيار جذاب بود.
اردلان که هم‌زمان دو نقش در «مختارنامه» ايفا کرده‌است، گفت: از ابتدا بنا نبود عاشورا به اين شکل نمايش داده شود. ولي بعد از مدتي قرار شد که وقت بيشتري بگذاريم. بنا شد از بازيگران سرشناس سينمايي براي نقش «زهير» استفاده کنيم ولي کار سختي بود آموزش‌دادن به يک هنرپيشه سرشناس براي حضور در اين نقش بازي با شمشير و نيزه واقعي. بعد به من پيشنهاد شد که بازي کنم و من هم گفتم که ايفاي اين نقش آرزوي من است.
وي با بيان اينکه براي بازي در نقش زهير، گريمش هر روز حدود 3 تا 4 ساعت زمان مي‌برده، اظهار کرد: با وجود اين، خدا انرژي خاصي به همه‌مان داد و توانستيم از پس اين کار بربياييم طوري که خستگي از تن همه درآمد.
بازيگر نقش «زهير» گفت: زمان بازي در اين صحنه، آب نخوردم تا کامل اين حس را درک کنم. قدرت عجيبي پيدا کردم. نقش‌هاي اکشن زيادي بازي کردم ولي اين نقش بسيار براي من  عجيب بود. وقتي آخرين پلان تمام شد داخل چادر رفتم و گريه کردم و آرزو کردم کاش يک فيلم سينمايي منحصر به زهير ساخته مي‌شد.
وي که هم‌زمان با بازيگري، طراحي صحنه‌هاي جنگي را هم برعهده داشته است، در اين مورد گفت: پيش از اين براي طراحي صحنه‌هاي اکشن در پروژه‌هاي تاريخي به سوريه رفته بودم. سوري‌ها سال‌ها با اروپايي‌ها کار مي‌کردند و به‌نوعي من اين کار را از آن‌ها ياد گرفتم. علاقه زيادي به کار در پروژه‌هاي تاريخي دارم چه تاريخ معاصر و چه تاريخ اسلام.
طراح صحنه‌هاي جنگي «مختارنامه» افزود: من به انجام کارهاي اکشن در پروژه‌ها علاقه‌مند شده بودم؛ چون سال‌هاست که کاراته کار مي‌کنم و عضو فدارسيون هستم. سر پروژه «مختارنامه» ابتدا طراحي‌ها را به  ميرباقري نشان دادم و ايشان هم خوششان آمد و اين شد که من به اين سمت رفتم و پس از آن در «معماي شاه» و «تبريز در مه» هم حضور داشتم.
اردلان با بيان اينکه در پروژه «سلمان فارسي» هم حضور دارد، گفت: در پروژه ‌هاي زيادي حضور داشتم. ولي از بازي در مقابل دوربين ميرباقري چيزهاي زيادي ياد گرفتم. او بازيگري را در من زنده کرد.
وي درباره بازپخش «مختارنامه» از آي‌فيلم گفت: من اين شبکه را خيلي دوست دارم. بازپخش سريال «مختارنامه» را هم در اين شبکه مي بينيم. اين بازپخش‌ها باعث مي‌شود که ما متوجه نقايص کارمان بشويم و سعي کنيم آنها را برطرف کنيم.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد