ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی

توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی

خبرگزاری تسنیم
زائران اربعین حسینی (ع) برای بهره‌مندی از سفری ایمن و سرشار از معنویت ملزم به رعایت کردن توصیه‌ها و هشدارهایی هستند که از سوی دستگاه‌های ذیربط به ویژه نیروی انتظامی ارائه می‌شود.
اجتماعی
شناسه خبر : tn.ai
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۳
۳۹

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ کنگره عظیم اربعین چند سالی است که به صورت متوالی با حضور مشتاقان میلیونی اباعبدالله الحسین (ع) در کمال آرامش و امنیت خاصی برگزار می‌شود که البته این امر مرهون مشارکت، مجاهدت و تلاشهای خستگی‌ناپذیر دستگاه‌های مسئول نظیر وزارت کشور، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر، راهداری و... است.

برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم، مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) نیز ملزم به رعایت کردن توصیه‌ها و هشدارهایی هستند که از سوی دستگاه‌های ذیربط به ویژه نیروی انتظامی ارائه می‌شود تا انشاالله سفری ایمن و سرشار از معنویت و در کمال برنامه‌ریزی و امنیت را داشته باشند.

1 ـ زائران برای خروج از کشور با گذرنامه معتبر که حداقل دارای شش ماه اعتبار است، اقدام کنند و اگر گذرنامه معتبر ندارند به هیچ عنوان به مبادی مرزی مربوطه مراجعه نکنند.

2 ـ دارا بودن گذرنامه معتبر کفایت نمی‌کند و فرد متقاضی طبق شرایط و ضوابط در قانون گذرنامه باید از اجازه خروج معتبر در سیستم پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا برخوردار باشد.

3 ـ رعایت بند دو منوط به دارا بودن شرایط و مراجعه به مراجع ذیربط از قبیل سازمان وظیفه عمومی ناجا (برای متقاضیان مشمول خدمت وظیفه) و پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا است.

4 ـ زائران در صورت نداشتن گذرنامه معتبر در نخستین فرصت برای اخذ گذرنامه به دفاتر پلیس +10 در سراسر استانها مراجعه کنند، در این مورد تأکید می‌شود از درخواست صدور گذرنامه در روزهای نزدیک به اربعین حسینی (ع)خودداری کنند، چراکه در آن ایام حجم بالایی از درخواستها وجود دارد.

5 ـ یکی از شرایط اخذ اجازه خروج یا درخواست صدور گذرنامه دارا بودن کارت هوشمند خدمت وظیفه است بنابراین اقدام به هوشمند کردن کارت معافیت یا خدمت برای دارندگان کارتهای قدیمی اجباری است.

6 ـ اگر ممنوعیت خروج شخص متقاضی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی محتمل است، قبل از اقدام به سفر به اداره بررسی صلاحیت پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا و در استانها به مدیریت گذرنامه مراجعه کند تا از وضعیت خروج از کشور خود مطمئن شود.

7 ـ  زائران نسبت به اخذ روادید معتبر از سفارت و نمایندگیهای عراق در داخل کشور اقدام کنند و درخواست خود را به روزهای نزدیک به اربعین حسینی (ع) موکول نکنند.

8 ـ زائران از اعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغی، پیشنهاد اخذ روادید عراق را در اسرع وقت به آنها می‌دهند، خودداری کنند؛ روادیدهایی که به اینگونهافراد تحویل داده می شود، جعلی است.

9 ـ اتباع خارجی مقیم ایران به جز اخذ روادید کشور عراق باید با مراجعه به مدیریتهای اداره‌های مهاجرت و گذرنامه استانهای سراسر کشور، روادید خروج و مراجعت دریافت کنند.

10 ـ اتباع خارجی مقیم ایران که دارای کارت آمایش و یا به صورت غیرمجاز در کشور هستند حق خروج از کشور به مقصد عراق را ندارند.

11 ـ نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای ساماندهی اعزام به عراق اقدام کنند.

حین سفر

1 ـ به همراه داشتن گذرنامه و روادید معتبر در هنگام خروج از مبادی مرزی برای اتباع ایرانی و خارجی الزامی است.

2 ـ تأکید می‌شود زائران هنگام خروج از گیت گذرنامه در مبادی خروجی مرزی کشور نسبت به ممهور کردن مهر خروج در گذرنامه خود توسط افسر پلیس گیت مرزی اقدام کنند؛ عدم اقدام به این امر تبعات و پیگرد قانونی برای مسافر در بردارد.

3 ـ بعضاً مشاهده می‌شود برخی زائران اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غیر، برای خروج از مرز می‌کنند، این موضوع به جز اینکه برای فرد استفاده‌کننده از گذرنامه غیر، به عنوان تخلف و تخطی از قانون محسوب می‌شود برای صاحب اصلی گذرنامه نیز تبعات قانونی به همراه دارد.

4 ـ گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هویتی برای مسافر تلقی می شود لذا حفظ و نگهداری از آن، اهمیت به سزایی دارد و اگر گذرنامه زائر به هر دلیل مفقود شود امکان ورود به کشور پس از طی مراحل قانونی برایش امکان پذیر می شود.

5 ـ زائر در صورت گم یا جدا شدن از بستگان یا فقدان گذرنامه در حین سفر به کنسولگری ایران در عراق مراجعه کند.

6 ـ زائران به منظور حفظ امنیت جانی و تأمین سلامت فردی و گروهی از مرزهای مجاز اعلامی و در مسیر مشخص شده، تردد کنند.

7 ـ زائران در هنگام سفر با مأموران و کارکنان مرزی برای تسهیل در تردد در مناطق مرزی همکاری نزدیک داشته باشند.

8 ـ زوار بایستی به افرادی که در پوششهای مذهبی، قصد تهییج مردم به عدم رعایت قانون را دارند، توجه نکنند و در صورت برخورد با اینگونه افراد، آنها را به مأموران انتظامی و امنیتی معرفی کنند.

9 ـ زائرانی که دارای روادید دسته‌جمعی هستند باید همگی به صورت همزمان و با حضور راهنمای گروه که روادید گروهی به نام وی صادر شده به گیتهای کنترل گذرنامه مراجعه کنند.

10 ـ از مراجعه زائران به نقاط صفر مرزی بدون مدرک مسافرتی و یا روادید معتبر عراق خودداری می‌شود، این افراد علاوه بر جلوگیری از خروجشان موجب تداخل و کندی فعالیت برای ارائه خدمات به دیگر زائران نیز می‌شوند.

11 ـ حتی‌الامکان زنان با محارم خود از مرز خارج شوند.

12 ـ زائران از ایجاد بی‌نظمی و ترافیک توسط هیئات عزاداری مستقر در کنار جاده‌های اصلی، خیابانها و ورودی شهرهای منتهی به مرزها خودداری کنند.

13 ـ زائران مسائل شرعی و عرفی مراسم اربعین را رعایت کرده و از اجرای مراسمی چون قمه‌زنی یا استفاده از زنجیرهای خاردار خودداری کنند.

بعد مراجعت از سفر

1 ـ ارائه گذرنامه توسط زائران در هنگام ورود به گیت گذرنامه در مبادی ورودی مرزی به کشور برای ممهور شدن مهر ورود در گذرنامه توسط افسر پلیس مستقر در گیت مرزی الزامی است، عدم اقدام به این امر تبعات و پیگرد قانونی برای مسافر در بردارد.

2 ـ زائران از تجمع و ازدحام در مبادی ورودی خودداری کنند و ضمن حفظ آرامش خود، دیگران را نیز به این امر دعوت کنند.

3 ـ زائران در مبادی ورودی و خروجی با مأموران کنترل مرزی، نهادهای امنیتی و انتظامی تعامل و همکاریهای لازم را داشته باشند و از بحث و جدل با آنان پرهیز کنند.

4 ـ زائران زمان بازگشت خود را به کشور مدیریت کرده و به ساعات پایانی مراسم اربعین موکول نکنند.

5 ـ با توجه به انبوه بازگشتها در برگشت به کشور، زائران نسبت به افراد کهنسال و کودکان اهتمام داشته و به آنها در طول مسیر کمک کنند.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد