ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ابعاد مختلف جنگ اقتصادی‌/جنگ تعرفه‌ای آمریکا با دنیا‌

ابعاد مختلف جنگ اقتصادی‌/جنگ تعرفه‌ای آمریکا با دنیا‌

خبرگزاری فارس
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد مختلف جنگ اقتصادی‌، گفت: ترامپ به تازگی موردی مطرح کرده که خلاف قواعد سازمان تجارت جهانی است، تعرفه‌ زیادی برای واردات از اروپا و چین اعمال کرده‌اند و این نوع جنگ سوم اقتصادی است.
اقتصادی
شناسه خبر : 13970703000430
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۷
۲۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزار فارس، صبح امروز و همزمان با هفته دفاع مقدس، با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرعامل خبرگزاری فارس، ‌از صفحه جنگ اقتصادی خبرگزاری فارس رونمایی شد.

در این مراسم محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با قدردانی از توجه ویژه خبرگزاری فارس به موضوع جنگ اقتصادی و اطلاع‌رسانی در این‌باره، اظهار داشت: از خبرگزاری فارس قدردانی می‌کنیم که بر موضوع جنگ اقتصادی تمرکز دارد و اخبار و موضوعات این مهم را به آگاهی ملت ایران می‌رساند.

وی به ابعاد مختلف جنگ اقتصادی در دنیا پرداخت و گفت: پیش از این جنگ اقتصادی و تحریم‌ها در حوزه محاصره بنادر انجام می‌شد، در و‌اقع بنادر، تجارت و حمل‌ونقل را به طور مستقیم محاصره می‌کردند، اما در دهه‌های اخیر به جهانی شدن اقتصاد  و ارتباطات بین‌‌المللی،‌ جنگ اقتصادی شکل جدیدتری به خود گرفته است که در شکل تحریم‌های اقتصادی است. 

وی با بیان اینکه دو نوع جنگ تحریمی داریم، بیان کرد: یکی از این موارد ‌تحریم‌هایی است که یک دولت‌ و کشور رسماً در مجلس خود، کشور دیگر را تحریم می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مورد دوم جنگ اقتصادی و تحریمی پنهان است، توضیح داد: در خزانه‌داری آمریکا بیش از 15 سال است که قرارگاهی احداث شده است که با بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ مذاکره می‌کنند و با دادن اطلاعات غلط به ‌آنها و در برخی از شرایط با تهدید، آنها را وادار می‌کنند نوعی تحریم پنهان علیه یک کشور اعمال کنند.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها در خزانه‌داری آمریکا در حالی اعمال می‌شود که ‌هیچ مصوبه‌ای از مجامع بین‌المللی ندارند، مراجع رسمی بین‌المللی مجوزی به آنها نداده است و حتی در کشور خود و کنگره خود هم چنین مجوزی ندارند، در واقع زیرساخت‌های حقوقی بین‌الملل و زیرساخت‌های حقوقی کشور خودشان هم چنین مصوبه‌ای برای این‌کار ندارد، اما اینها تلاش می‌کنند، همان‌گونه که گفته شد ‌با مذاکره و یا تهدید شرکت‌ها‌ و بانک‌های بزرگ، آنها را وادار کنند نوعی تحریم پنهان علیه یک کشور اعمال کنند.

رضایی ادامه داد: به تازگی رئیس جمهور آمریکا مورد جدیدی مطرح کرده است که برخلاف قواعد سازمان تجارت جهانی است، آنها تعرفه‌های زیادی برای واردات از کشورهای اروپایی و چین اعمال کرده‌اند و این نوع جنگ سوم اقتصادی است که مکانیزم اقتصادی دارد، اما با روابط و مناسباتی که با کشورهای بین‌المللی در اقتصاد با هم دارند، خلاف این مورد است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: ‌فقط کشور و ملت ما تحت تحریم آمریکا نیست، روسیه و ترکیه هم تحریم هستند، اما فعلاً شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند.

به گزارش فارس ‌امروز صفحه جنگ اقتصادی خبرگزاری فارس رونمایی شد، ‌با توجه به اینکه نظام سلطه نوک پیکان و نقطه تمرکز برخورد و رویارویی با استقلال طلبی مردم ایران را در حوزه اقتصاد قرار داده و سازماندهی مفصلی را با همین ابزار برای از بین بردن مزیت‌های قدر‌ت‌آفرین ملت ایران و دستاوردهای کشور ترتیب داده است، خبرگزاری فارس برای اطلاع‌رسانی درباره ابعاد این برخورد رو در رو صفحه مستقلی را با عنوان جنگ اقتصادی رونمایی کرد.

در این صفحه اخبار و اطلاعات و گزارش‌های تخصصی مربوط به تحریم، سازماندهی نظام سلطه در اتاق‌های جنگ اقتصادی به خصوص در وزارت خزانه‌داری آمریکا برای ضربه زدن به نقاط ضعف اقتصادی کشور، آینده پژوهی رفتار نظام سلطه و همچنین راهکارهای خنثی کردن هجوم اقتصادی دشمن منتشر خواهد شد.

به روز‌ترین اخبار مربوط به تصمیمات داخلی و خارجی موثر بر این نبرد در صفحه جنگ اقتصادی قابل مشاهده خواهد بود.

صفحه جنگ اقتصادی تا جای ممکن به کارشناسان، مسئولان، فعالان سیاسی و اجتماعی و اقشار مختلف مردم امکان پیش‌بینی درباره آینده این نبرد اقتصادی و راهکارهای پیروزی در این نبرد نابرابر را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/ ب

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد