ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
آمريکا، پشتِ پرده حادثه تروريستي اهواز

آمريکا، پشتِ پرده حادثه تروريستي اهواز

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- عضو کميسيون امنيت ملي مجلس: دستِ پنهان عربستان و امارات با سازماندهي آمريکا درحمايت از گروه‌هاي تروريستي کاملاً مشخص است.
سیاسی
شناسه خبر : 20180925115812840
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۳۶
۲۳
خبرگزاري آريا- عضو کميسيون امنيت ملي مجلس: دستِ پنهان عربستان و امارات با سازماندهي آمريکا درحمايت از گروه‌هاي تروريستي کاملاً مشخص است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صداوسيما، سيدحسين نقوي حسيني در ارتباط تلفني با برنامه گفتگوي ويژه خبري دوشنبه شب شبکه دو سيما افزود: کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بلافاصله پس از حادثه تروريستي اهواز، ضمن محکوم کردن اين حادثه جلسه ويژه‌اي را با حضور مسئولان امنيتي، سياسي و نظامي تشکيل داد و ابعاد امنيتي، نظامي و انتظامي موضوع را بررسي و جمع بندي کرد. وي افزود: همچنين در اين جلسه کاستي‌هاي تامين امنيت مراسم هم بررسي و ريشه يابي شد.
نقوي حسيني گفت: وقتي گروه تجزيه طلب مورد حمايت کشور همسايه به طور آشکار، عمليات تروريستي انجام مي‌دهد ديگر جاي پنهان کاري و مماشات نيست و دستگاه ديپلماسي و سياسي مربوط بايد با اين موضوع برخورد قاطع و جدي داشته باشند. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اين کميسيون در حوزه امنيتي و سياسي پيشنهاداتي را ارائه کرد، افزود: شايد اين برخورد‌هاي لازم، به حضور رئيس جمهور در سازمان ملل متحد و طرح موضوع در آن سطح ارجاع و در آن جا مطالب بيان خواهد شد.
مهدي محمدي کارشناس مسائل سياسي هم با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري با بيان اينکه ادعاي گروه الحوازيه و داعش را در طراحي عمليات تروريستي اهواز نبايد جدي گرفت، گفت: توانمندي عملياتي اين گروه‌ها در اندازه‌اي نيست که بتوانند در محيط داخلي ايران عمليات موفق و با ابعاد قابل توجه انجام دهند.
وي ادامه داد: سطح آن چيزي که اکنون با آن مواجه هستيم فراتر از توانمندي اين گروه هاست. اطلاعيه‌اي که داعش داد نشان مي‌دهد از جزئيات اين حمله مطلع نبوده و ارتباط افراد موجود در تصاوير با اين حادثه شفاف نيست. محمدي اضافه کرد: رقابتي ميان اين گروه‌هاي تروريستي در پذيرفتن مسئوليت اين گونه حملات وجود دارد، زيرا مي‌توانند از طراحان اصلي اين حملات، منابع مالي بيشتري جذب کنند.
وي گفت: از ابتداي امسال اطلاعات وسيعي داريم که آمريکا، اسرائيل و سعودي به همراه امارات، اتاق عمليات مشترکي عليه ايران تاسيس کردند که هدف اصلي آن جلوگيري از شکست‌هاي بيشتر آن‌ها در منطقه در مقابل ايران است. محمدي با اشاره به اينکه وضعيت آن‌ها در منطقه بسيار وخيم است، افزود: در همه جبهه‌هايي که عليه مقاومت باز کرده بودند از جمله در سوريه، عراق، پاکستان و يمن شکست خوردند.
وي با بيان اينکه آن‌ها طبق برنامه‌اي که از 4 تا 5 سال پيش طراحي کردند مي‌خواهند ايران، ناامن باشد، اضافه کرد: داعش يا گروه الاحوازيه را نبايد جدي گرفت بلکه مسئوليت اصلي اين حادثه بر عهده آمريکاست و شواهد متنوعي وجود دارد که برخي از شرکاي منطقه‌اي آن‌ها در اين ماموريت دخيل هستند.
محمدي ادامه داد: هدف آن‌ها جلوگيري از تعميق شکست‌هاي راهبردي آن‌ها در خاورميانه و انتقام از مردم ايران است و اين گروه‌ها نقش مباشر، معاون و يا تابلو‌هاي تبليغاتي را ايفاء مي‌کنند. وي گفت: گزينه‌هايي که ترامپ عليه ايران در اختيار دارد بيش از گزينه‌هاي اوباما نيست و اوباما نتوانست کاري کند بنابراين آن‌ها هم نمي‌توانند اقدام خاصي را انجام دهند. بيشتر جنبه رواني دارد و مي‌خواهند در داخل کشور ناامني رواني ايجاد کنند.
اين کارشناس مسائل سياسي افزود: اگر اعتماد به نفس خود را حفظ کنيم و جامعه در حال تعادل باشد که اين گونه هم است، دولت آمريکا ابزار واقعي براي فشار به ايران در اختيار ندارد و اگر مقاومت کنيم آمريکا وارد مرحله عقب نشيني راهبردي مي‌شود. محمدي گفت:: دولت ترامپ در قبال ايران دچار خلاء سياستگذاري راهبردي است که اين خلاء را گروه‌هاي مثل منافقين و سلطنت طلبان مقيم آمريکا پر مي‌کنند و به عبارتي يک مشت آواره، سياستگذاري راهبردي عليه ايران را انجام مي‌دهند.
وي با اشاره به اينکه پروژه "توجيه تروريسم" در رسانه‌هاي وابسته به آمريکا و انگليس وجود دارد، افزود: آن‌ها به تروريست، فعال قوميتي و به جاسوس، روزنامه نگار مي‌گويند و اساساً ايجاد پوشش مدني براي فعاليت‌هاي امنيتي در دستور کار آن‌ها قرار دارد. محمدي ادامه داد: متاسفانه جريان شبه روشنفکر داخل کشور هم در دام آن‌ها مي‌افتد و از سر ناآگاهي يا در برخي اوقات از سر عناد با آن‌ها همراهي مي‌کند.
وي اضافه کرد: خيانت اخير در اهواز مستقيماً عليه مردم بود. مردم ديدند که اگر آمريکا، سعودي و اسرائيل دستشان برسد جز خون و گلوله و آتش براي مردم ندارند. اين کارشناس مسائل سياسي درباره ديدار وکيل ترامپ با منافقين هم گفت: اين از عقب ماندگي راهبردي آمريکايي هاست که گروهي مثل منافقين که در کشورمان در اوج منفوريت قرار دارد و از نظر عملياتي هم ناتوان است به ترمينال و هماهنگ کننده اقدامات ضد ايراني در دولت آمريکا تبديل شده است.
وي افزود:کساني مانند جان بولتون و رودي جولياني حقوق بگير منافقين هستند تا از آن‌ها حمايت و در همايش‌هاي آن‌ها شرکت کنند. محمدي ادامه داد: در پس اين وقايع، فرصت راهبردي براي کشورمان وجود دارد و در آينده نزديک از مواهب آن بهره‌مند خواهيم شد.
حسين اکبري کارشناس مسائل غرب آسيا هم با حضور در اين برنامه با اشاره به حادثه تروريستي اهواز گفت: آن چه که اتفاق افتاد در راستاي تحقق تهديد گسترده‌اي است که ترامپ از آغاز مسئوليتش با سعودي‌ها به اين نتيجه رسيدند که 1500 ميليارد دلار را آن‌ها تامين کنند و ترامپ بحث ناامن سازي و تهديد عليه ايران را طراحي و اجرايي کند و اين در راستاي سفر ترامپ به عربستان سعودي است.
وي افزود: ترامپ با اين کار، هم مي‌خواهد مشکلات داخلي خود را حل کند و هم آن‌ها را اميدوار کند که عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند اقداماتي را انجام دهد. اکبري اضافه کرد: دشمنان از ابتداي انقلاب اسلامي همه توان خود را به کار گرفتند و اين کار آن‌ها تازگي ندارد. وي گفت: هدف مرکزي و اصلي همه اقدامات آن‌ها از جمله پيدايش گروه‌هاي تکفيري، مقابله با انقلاب اسلامي است، اما هيچ وقت موفق نشدند.
اين کارشناس مسائل غرب آسيا افزود: اقدامات اخير آن‌ها هم واکنشي نسبت به شکست‌هاي اخير آن‌ها در منطقه است. اکبري ادامه داد: گروه الاحوازيه گروه کوچکي است که در زمان صدام تشکيل شد و سپس دشمنان سعي کردند اين گروه را حفظ کنند تا بگويند جريانات معارض انقلاب اسلامي فعال هستند و از آن‌ها به عنوان ابزار تبليغاتي استفاده مي‌کنند. وي اضافه کرد: يکي از اهداف اين طرح اين است که آمريکايي‌ها به اين بهانه پول‌هاي زيادي از برخي کشور‌هاي منطقه بگيرند تا مشکلات اقتصادي خود را حل کنند.
اکبري گفت: آن‌ها سعي مي‌کنند اسم داعش را زنده نگه دارند و بگويند که هنوز آن‌ها وجود دارند و اقداماتي را انجام مي‌دهند. وي افزود: وقتي داعش سيطره خود بر مناطق مختلف را از دست داد اعلام کرد که اعضاي اين گروه به عنوان گرگ‌هاي تنها عمليات کنند بنابراين آن‌ها به اين نتيجه رسيدند که نمي‌تواند دوباره تشکيلات خود را بازسازي کنند. اين کارشناس مسائل غرب آسيا گفت: جمهوري اسلامي ايران در حوزه فرامرزي هم اقتدار امنيتي دارد.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد