ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مردمی کردن اقتصاد و رسانه امروز مهم‌ترین استراتژی است

مردمی کردن اقتصاد و رسانه امروز مهم‌ترین استراتژی است

خبرگزاری فارس
عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز مردمی کردن اقتصاد و رسانه‌ها مهم‌ترین استراتژی است و دشمن تلاش می‌کند از نقاطی نظیر اقتصاد در مردم نارضایتی ایجاد کند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 13970703000356
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۵
۳۰

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از مجموعه «یادمان عشق» اولین مجموعه واقعیت مجازی یادمان‌های دفاع مقدس و بازی ویدئویی «تکاور» صبح امروز -سه‌شنبه ۳ مهرماه- در خبرگزاری فارس برگزار شد. 

بنا بر این گزارش، محسن رضایی عضو تشخیص مصلحت نظام در این مراسم در سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا و حادثه تروریستی اهواز، گفت: من امروز از اهواز می‌آیم، وقتی وارد بیمارستان اهواز شدم از همه اقوام خوزستانی‌ام مجروح و شهید می‌دیدم. تروریسم کور که گفته می‌شود همین است اما هدفشان چیز دیگری است. این‌ها ماسکی روی اهدافشان می‌زنند که نیت باطنی‌شان مشخص نشود، اما قصه طولانی‌تر از این حرف‌ها است.

عضو تشخیص مصلحت نظام که به عیادت مادر طاها شهید ۴ ساله اهوازی رفته بود، ادامه داد: من در آنجا به عیادت مادری رفتم که دقیقاً دو ساعت قبل پسر ۴ ساله‌اش شهید شده بود و به شدت منقلب بود، او گفت، شب گذشته به همراه پسرم به عزاداری امام حسین (ع) رفته بودیم و او می‌گفت مامان من می‌خواهم لبیک یا حسین(ع) را تکرار کنم. من هم به او گفتم امام حسین(ع) در این راه علی اصغر(ع) خود را داد و تو هم پسرت را دادی. همه این‌ها نشان از این دارد که این مادر جزای خود را از اباعبدالله (ع)گرفته است.

رضایی در ادامه افزود: حوادث مشابه این تروری که در اهواز صورت گرفت، نشان می‌دهد که دشمنان خلاف شعار حقوق بشر هدفشان در این ۴۰ سال مقابله با دستاوردهای ملت ایران در نهضت جدید خود است، این‌ها در هر مرحله با یک ابزار وارد صحنه می‌شوند،‌ دهه اول انقلاب اسلامی به تهدیدات سخت روی آوردند و در کردستان با پوشیدن لباس‌های محلی خودمختاری به راه انداختند. در سال ۵۹ ـ ۵۸ نیز درگیری‌ها از این قبیل بود و سال ۶۰ منافقین شروع به فعالیت کردند که روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر از ما و آنها شهید و تعدادی دیگر نیز مجروح می‌شدند. حدود ۳الی ۴ ماه کوچه‌های تهران مملو از درگیری بود و این درگیری‌ها به مشهد، اصفهان و تبریز هم رسیده بود. در همین دوران در شهریور ۵۹ صدام حسین با چند تانک نفربر و هواپیما از ایران عبور کرده و وارد خاک ما شد. بعد از آغاز جنگ دشمنان تا مدتی خاموش بودند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۵ سال است که حادثه‌آفرینی‌های جدیدی در زمینه اقتصاد و رسانه آغاز شده و تحلیل‌شان این است که  ما باید به جایی برویم که مردم ایران ناراضی هستند و آنجا هم اقتصاد ایران است. آنها می‌گویند ایران ابزار مقابله با ما را ندارد. تکنولوژی به کمک‌شان آمده، تبلیغات گسترده‌ای کرده‌اند و به چین و هند گفتند تا آخر امسال کار ایران تمام است و با ایران قرارداد نفتی نبندید. ما در چنین شرایطی با مصافی ناجوانمردانه روبه‌رو هستیم.

رضایی در ادامه با اشاره به سرمنشأ اصلی این جریانات گفت: آمریکا و اسرائیل سرمنشأ اصلی این جریان‌ها هستند، اما ابوظبی و عربستان و برخی کشورها نیز به میدان آمدند تا از هجمه جدید با پول و امکاناتشان نقش‌آفرینی کنند. البته ما هر دوی این کشورها را در کنار منافقین دیدیم. آنها بعد از مدتی دوستی می‌خواهند از پشت به ما خنجر بزنند. خلاف فرمایش امام خمینی (ره) مسئولین کشور ارتباط با عربستان و آمریکا را از سر گرفتند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: این‌ها می‌خواهند  از طریق فضای مجازی و اقتصاد به ما ضربه بزنند بنابر این جنگ ناجوانمردانه جدی  بعد از عبور از دورانی تنش‌زا وجود دارد و در این شرایط دولت و مجلس باید از تجارب خود استفاده کنند.

وی با تشویق مردم به عرصه مبارزه علیه دشمنان بیان داشت: مردم، خبرنگارها، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و ... باید به میدان بیایند و نهادهای دولتی بدون حضور مردم نمی‌توانند کاری از پیش بردارند و بدون آنها بسیجی که باید صورت بگیرد، صورت نمی‌گیرد. ما نمی‌توانیم جنگ را بدون مردم پیش ببریم، بعد از سال اول جنگ که در ۴ عملیات شکست خوردیم، در سال دوم با حضور مردم توانستیم پیروز شویم و افرادی چون شهید باکری، خرازی، متوسلیان و ... قهرمان‌هایی ناشناخته و از جنس مردم بودند که جنگ را تغییر دادند.

رضایی ادامه داد:‌امروز هم باید همین کار را انجام دهیم، اگر مردم به صحنه نیایند و دولت بخواهد با نهاد دولتی پیش رود، روز به روز وضعیت‌مان بدتر خواهد شد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با درخواست از  بسیجیان اظهارداشت: ضمن تشکر از دوستان بسیجی از آنها می‌خواهم تا کار خود را به صورت مردمی ادامه دهند و با ارائه فراخوانی از نیروهای جوان در ادامه مسیر خود استفاده کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: امروز مهمترین استراتژی ما علیه چالش‌های فعلی مردمی کردن رسانه‌ها و اقتصاد است، قهرمان‌های گمنامی بین مردم ما وجود دارند که اگر نیاز باشد از بیل‌گیتس هم جلو می‌زنند، حتی خبرنگاران گمنام، نویسنده‌ها، سردبیرها و ... آدم‌های توانمندی هستند که اگر به آنها توجه شوند می‌توانند جبهه قدرتمندی را به وجود آورند.

رضایی در ادامه افزود: باید سطح بازارهای منطقه‌ای را در نظر بگیریم و در غیر این صورت اقتصاد ما منفعل خواهد بود. اقتصاد ما باید روحیه پیدا کند. در بین این جوان‌ها قابلیت‌های بالایی وجود دارد که باید دیده شود. عربستان و اسرائیل و منافقین سه لشکر رسانه‌ای درست کردند و عده‌ای هم به آنها پول می‌دهند. کارشان این است که پشت کامپیوترهایشان نشسته و مرتب به ما حمله کنند در بین آنها هنرمندهایی هم وجود دارند که فارسی را به خوبی حرف می‌زنند و با فضای داخلی کشور ما آشنا هستند و علیه ما کار می‌کنند در چین شرایطی چرا ما نتوانیم در این فضا حضور داشته باشیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان صحبت‌هایش گفت: جا دارد از همین جا به مناسبت هفته دفاع مقدس به تمامی خبرنگاران تبریک می‌گویم و اقدام بسیج را برای برگزاری این مراسم به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم تحرکی در فضای مجازی توسط بسیج به وجود بیاید.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد