ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» حامی گسترش زبان فارسی در جهان شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» حامی گسترش زبان فارسی در جهان شد

خبرگزاری فارس
با هدف گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان و استفاده بهینه از توان و ظرفیت های موجود کشور و باتوافق رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»و ریاست بنیاد سعدی ، یادداشت تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 13970703000403
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۵
۳۷

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی، در این مراسم با بیان اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  "هما"، با قدمتی که در صنعت هوایی دارد، می تواند بسیار در اشاعه فرهنگ و زبان فارسی موثر باشد، گفت: این تفاهم نامه مقدمه یک همکاری سازنده و طولانی بین "هما"، با این عظمت و بنیاد سعدی است و فرصت های زیادی برای معرفی زبان و ادبیات فارسی و جذب علاقمندان به این زبان فراهم خواهد کرد.

وی به سفر بسیاری از گردشگران غیر ایرانی از طریق پروازهای "هما" به کشورمان اشاره کرد و گفت: این گردشگران در طول پرواز می توانند از طریق مجله درون پروازی دوزبانه هواپیما، با فعالیت های بنیاد سعدی و خدمات آن آشنا شوند و نمونه هایی از ادب فارسی به مسافران منتقل شود.

حدادعادل با اشاره به برگزاری هرساله چندین دوره دانش افزایی زبان فارسی کوتاه و بلند مدت توسط بنیاد سعدی، گفت: "هما" می تواند در حمل و نقل فارسی آموزان خارجی، که مهمان ما در ایران و بنیاد سعدی هستند، کمک کنند چنانچه امسال در هشتادوپنجمین دوره دانش افزایی میزبان حدود 60 استاد زبان فارسی از 14 کشور جهان بودیم و دی ماه نیز فارسی آموزان دیگری برای گذراندن دوره به ایران می آیند.

رییس بنیاد سعدی با بیان اینکه "هما" برای انتشار کتاب های تازه تالیف در حوزه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی یاری رسان ما خواهد بود، گفت: با افتخار نشان "هما" را بر روی  کتاب های بنیاد سعدی قرار می دهیم که هرجای دنیا تدریس شد، فارسی آموزان جهان با این هواپیمایی با سابقه کشورمان کاملا آشنا شوند.

دکتر فرزانه شرفبانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" نیز در این مراسم، اظهار کرد: موجب افتخار است که "هما" با سابقه 57 سال پرواز متوالی به تمامی دنیا به ویژه کشورهایی در قلب اروپا، خاور دور و آفریقا، به عنوان پرچمدار صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان، برای اشاعه زبان و ادبیات فارسی در جهان فعالیت کند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه "هما" و بنیاد سعدی، افزود: اکثر مسافران غیرایرانی ما، مجله درون پروازی "هما"  را می خوانند و از طریق مطالب با ایران و  فرهنگ و آداب و رسوم  اجتماعی آن آشنا می شوند اما تا کنون جایی در مجله نداشتیم که بتوانند خط فارسی را بخوانند و از این به بعد ما می توانیم این فرصت را در اختیارشان قرار دهیم.

مدیرعامل "هما" با بیان اینکه ما اهل عمل هستیم، اظهار کرد: ما فقط به دنبال امضاء تفاهم نامه نیستیم بلکه احساس می کنیم بحث مهم و بزرگ ما این است که می توانیم فرصتی داشته باشیم تا در خدمت زبان و ادب فارسی باشیم چراکه هرچقدر برای گسترش زبان فارسی در جهان کار کنیم، کم است و آنچه برای ما باقی خواهد ماند همین است.

 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر توسعه زبان و ادب فارسی در جهان، تصریح کرد که امروز با این تفاهم نامه اعلام می کنیم که حامی زبان و ادب فارسی و نماینده اشاعه آن هستیم و این مسولیت اجتماعی خود را از طریق فرصت هایی که در اختیار داریم، انجام خواهیم داد. 

یاداشت تفاهم نامه همکاری بنیاد سعدی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"  در هفت زمینه از جمله « همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی مشترک در خصوص ارتقاء و گسترش جایگاه زبان فارسی و آشناسازی ملت ها با فرهنگ و تاریخ ایرانی اسلامی، کمک به ترویج کتاب ها و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی بنیاد، همکاری و مشارکت شعب خارج از کشور "هما" با بنیاد و نمایندگان خارج از کشور آن در اجرای  برنامه های گسترش زبان فارسی منعقد شد و در شش ماده به امضاء دکتر غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی و دکتر فرزانه شرفبافی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رسید.

انتهای پیام/

 

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد