ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ممنوعیت عرضه دام در خیابان‌ها و معابر تهران در روز عرفه و عید قربان

ممنوعیت عرضه دام در خیابان‌ها و معابر تهران در روز عرفه و عید قربان

خبرگزاری تسنیم
مدیرعامل گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در دادسرای ویژه جرایم پزشکی قرار براین است که از عرضه دام در خیابان‌ها و معابر همزمان با روز عرفه و عید قربان جلوگیری شود.
اجتماعی
شناسه خبر : tn.ai
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۵
۱۲

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در نشست خبری خود، اظهار کرد: بیش از یک دهه است که این سنت حسنه در خصوص ذبح دام در قالب ساماندهی عرضه دام بهداشتی به مناسبت عید قربان توسط شهرداری تهران در جایگاه‌ها و مراکز مورد نظر ساماندهی می‌شود. تلاش شده است این خدمات همراه با توسعه و کیفیت باشد که امسال نیز بیش از دو ماه است ستادی در خصوص این موضوع فعال و تصمیمات خوبی نیز برای عید قربان پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با بیان اینکه بسیاری از موارد در بحث ذبح دام خارج از شهرداری است و باید سایر دستگاه‌ها ورود پیدا کنند، گفت: علاوه برهمه موارد شهرداری تهران 27 جایگاه عرضه دام را در سطح شهر تهران امسال راه اندازی کرده که این تعداد در سال گذشته 25 جایگاه بوده است ضمن اینکه امسال 17 مرکز خیریه دام ذبح خواهند کرد.

رحیمی گفت: در 4 منطقه تهران از جمله مناطق 4، 15، 2 و 18 دو جایگاه عرضه دام با توجه به درخواست شهروندان پیش بینی شده است ضمن اینکه ساعت فعالیت مراکز نیز از ساعت 8 صبح روز عرفه خواهد بود.

وی با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو بیان کرد: با توجه به فصل گرما و شدت این بیماری از مردم درخواست می‌شود که از خرید دام در سطح خیابانها و معابر جلوگیری کنند چرا که دامی که در مراکز شهرداری عرضه می‌شود کاملا سالم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: سلامت شهروندان برای مجموعه شهرداری موضوع پراهمیتی است و به همین جهت شهرداری تهران هزینه بسیاری را برای راه‌اندازی مراکز عرضه دام داشته است اما علی رغم همه هزینه‌ها تلاش شده است که دام سالم در مراکز ذبح شود.

رحیمی افزود: 40 مرکز عرضه دام (27 مرکز عرضه دام در مراکز و 17 مرکز خیریه) در روز عید قربان پیش بینی شده است و آمادگی ارائه خدمت به شهروندان هستند ضمن اینکه تلاش شده است که در کنار جایگاه‌ها تمام استانداردها در خصوص عرصه دام رعایت شود.

وی در خصوص فرآیند عرضه دام به شهروندان گفت: زمانی که دام وارد مرکز می‌شود قرنطینه و توسط دامپزشک معاینه می‌شود  وپس از این مرحله دام پلاک کوبی می‌شود و بعد از این دام وارد ترازوی دیجیتال و وزن کشی می‌شود و پس از این مرحله دام وارد قربانگاه و در همان لحظه مجددا توسط دامپزشک معاینه می‌شود اگر دام سالم بود وارد قربانگاه و در نهایت ذبح می‌شود. ضمن اینکه در مرحله پایانی نیز لاشه توسط دامپزشکان معاینه و در صورتی که لاشه مشکلی به لحاظ سلامت داشته باشد مرجوع و به جای آن دام جدیدی به متقاضی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با بیان اینکه تمامی این مراحل در راستای صیانت از حقوق شهروندان است، گفت: کاری که در مراکز انجام می‌شد کاملا رایگان است و البته تمامی اقدامات برای شهرداری هزینه بر است اما شهرداری همه این مراحل را به نیابت سلامت مردم به صورت رایگان انجام می‌دهند.

رحیمی با بیان اینکه بیش از 450 ذابح در مراکز عرضه دام حضور پیدا خواهند کرد، گفت: سال گذشته 350 ذابح در مراکز در نظر گرفته شده بود که امسال این تعداد به 450 ذابح رسیده است، علاوه براینکه 270 دامپزشک نیز در مراکز حضور دارند و علاوه بر همه موارد 1200 نفر از کارکنان شهرداری اعم از نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی درگیر این موضوع هستند.

وی گفت: عرضه دام از روز عرفه و از ساعت 9 صبح در جایگاه‌ها شروع خواهد شد و تابعدازظهر ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه دو جایگاه ثابت در مناطق 19 و 20 تا ساعت 22 شب فعالیت خود را در روز عرفه انجام خواهند داد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: همزمان با روز عید قربان فعالیت مراکز از 5 صبح آغاز وتا 15 بعدازهظر ادامه خواهد داشت ضمن اینکه مراکز ثابت در مناطق 4، 15 و 17 فعالیت خود را از ساعت 8 صبح فردا آغاز و به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود.

رحیمی افزود: در بحث قیمت نیز تلاش کرده‌ایم انصاف را در بحث عرضه کنندگان دام و مصرف کنندگان در نظر بگیرید و به همین جهت کمیته قیمت‌گذاری در ستاد تشکیل شده است که قیمت را از سطح شهر و از استان‌هایی از جمله استان قم اخذ کرده است و قیمت عرضه دام روز عرفه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به جلسه‌ای که روز گذشته در دادسرای ویژه جرایم پزشکی و با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد ممنوعیت عرضه دام در خیابان‌ها و معابر در روز عرفه و عید قربان تأکید شده است و در این رابطه دستگاه‌های مربوطه برخورد جدی را با عرضه کنندگان دام در خیابان‌ها  و معابر خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به اینکه سال گذشته 28 هزار رأس دام وارد جایگاه‌های عرضه دام شدند، گفت: نزدیک به 14 هزار رأس دام از این تعداد ذبح شدند که امسال پیش یبنی می‌شود بالغ بر 30 هزار رأس دام وارد جایگاه‌ها شوند ضمن اینکه دام‌ها از استانهایی از جمله همدان، اردبیل، آذربایجان، خراسان و کردستان تهیه می‌شود.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد