ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
نمازی:  الگو برداری مربیان لیگ برتری از تیم ملی صحیح نیست/برخی  تیم ها با اوت دستی به دنبال گلزنی هستند

نمازی: الگو برداری مربیان لیگ برتری از تیم ملی صحیح نیست/برخی تیم ها با اوت دستی به دنبال گلزنی هستند

خبرگزاری فارس
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت:‌ الگو برداری مربیان لیگ برتری از تیم ملی صحیح نیست زیرا لیگ برتر قابل قیاس با جام جهانی نیست.
ورزشی
شناسه خبر : 13970528001135
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰:۰۹
۳۶

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با حضور امید نمازی از چهار مسابقه پنج امتیاز گرفته است با این حال بازی‌های ذوب‌آهن مورد تقدیر کارشناسان فوتبال است و خیلی‌ها معتقدند این تیم فوتبال چشم‌نواز و تماشاگرپسندی ارائه می‌کند هرچند در فوتبال روز دنیا نتیجه‌گیری حرف اول و آخر را می‌زند با امید نمازی سرمربی ذوب‌آهن گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم.

فارس: ارزیابی شما از لیگ برتر ایران در این چهار هفته ابتدایی چیست؟

ما یک لیگ فیزیکی را شاهد هستیم که به خاطر تغییرات دائمی مربیان لیگ کاملاً نتیجه‌گرا است البته همه لیگ‌های حرفه‌ای دنیا نتیجه‌گرا هستند اما این نتیجه‌گرایی در فوتبال ایران نمود بیشتری دارد. خیلی از تیم‌ها حتی گرفتن یک امتیاز را برای خود کافی می‌دانند و به همین دلیل عقب‌نشینی می‌کنند و با فوتبالی دفاعی و بسته به دنبال امتیازگیری هستند ضمن اینکه برای گلزنی هم به پرتاب‌های بلند اوت و ضربات ایستگاهی بسنده می‌کنند. در یکی دو بازی که ما در این چهار هفته داشتیم با این مسئله روبه‌رو شدیم.

فارس: البته بازی ذوب‌آهن با استقلال و سپاهان خوب بود.

بله، در این دو بازی هر دو تیم برای پیروزی بازی می‌کردند و فکر می‌کنم هر دو بازی بهترین بازی‌های هفته بود. ما در ذوب‌آهن نیز به دنبال نتیجه‌گرایی و ارائه فوتبال تماشاگرپسند هستیم و می‌خواهیم فوتبالی ارائه دهیم که به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر است البته در این مورد از برخی جاها ضربه خوردیم کمبودهایی هم داریم که سعی می‌کنیم آن را رفع کنیم.

فارس: در بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان عبدالله ویسی سرمربی نفت مدعی شد که تیم ملی هم با همین روش دفاعی در جام جهانی بازی می‌کند و ظاهراً خیلی از مربیان لیگ برتری از بازی دفاعی تیم ملی الگوبرداری می‌کنند نظر شما در این مورد چیست؟

شاید این فوتبال دفاعی الگوبرداری از تیم ملی باشد اما از یک نکته نباید غافل شد اینکه در لیگی که ۳۰ هفته دارد بازی دفاعی و الگوبرداری از تیم ملی نمی‌تواند درست باشد زیرا تیم ملی فقط سه بازی در جام جهانی دارد و حساسیت هر بازی تیم ملی در جام جهانی ۱۰ برابر لیگ برتر ایران است. بنابراین مقایسه تیم ملی و لیگ برتر ایران اشتباه است. امیدوارم روزی برسد که مربیان باشگاهی ما به فوتبال بهتر و زیباتری رجوع کنند. فوتبالی که در آن پرتاب اوت دستی بلند و ضربات ایستگاهی حرف اول و آخر را نزند.

فارس: البته ضربات ایستگاهی یک تاکتیک در فوتبال است.

بله، اما به جز ضربات ایستگاهی راههای دیگر گلزنی هم وجود دارد  اما جالب است که در ایران تقریباً تمامی تیم‌ها بازیکنانی دارند که اوت‌های دستی بلند پرتاب می‌کنند و این مسئله عجیب است زیرا فوتبال با پا بازی می‌شود شاید برای من که از یک فرهنگ دیگر فوتبال آمده‌ام برایم جالب است.

فارس: پس معتقدید مربیان لیگ برتری نباید الگویشان بازی دفاعی تیم ملی در جام جهانی باشد.

نه، زیرا لیگ ۳۰ هفته است یک ماراتن است اما مسابقات بین‌المللی مثل جام جهانی شرایطش کاملاً متفاوت است. در آنجا سه بازی باید بکنیم و ممکن است تیمی هم با سه امتیاز سقوط کند بنابراین نباید این دو مقوله را با هم مقایسه کرد.

فارس: این هفته با ماشین‌سازی تبریز بازی دارید نظرتان در مورد این مسابقه چیست؟

فیلم‌های بازی ماشین‌سازی را مرور کرده‌ایم این تیم خوشبختانه به دنبال ارائه فوتبال است و هر دو تیم هم ما و هم ماشین‌سازی برای پیروزی به میدان می‌آییم که امیدوارم شاهد یک بازی خوب و زیبا باشیم. امیدوارم در دو هفته‌ای که قبل از تعطیلی موقت لیگ داریم بتوانیم بیشترین امتیاز را بگیریم.

فارس: در بازی با سپاهان خیلی به داور در کنار زمین اعتراض کردید.

کنار زمین من باید حق تیمم را بگیریم اما بیرون از میدان مسابقه اجازه بدهید که کمتر از داوری شکایت کنم به هر حال اشتباه داوری هم جزیی از بازی است همانطور که بازیکنان ما و بازیکنان حریف اشتباه می‌کنند داور هم ممکن است مرتکب اشتباه شود ما با تمرین زیاد تلاش می‌کنیم اشتباهاتمان کم و کمتر شود و امیدوارم داوران با تمرین و آموزش بیشتر اشتباهات خود را کمتر کنند. البته در یکی دو مورد اشتباهات داوری به ضرر ما بوده اما من این مسئله را جزیی از مسابقه می‌دانم.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد