ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تخريب مسجدالاقصي گام بعدي ترامپ / تحليل

تخريب مسجدالاقصي گام بعدي ترامپ / تحليل

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - پارس تودي - «فوزي برهوم» ، سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، تاکيد کرد: رفتار سفير آمريکا نشانگر همدستي دولت اين کشور با رژيم اسرائيل در تعدّي و تعرض به مقدسات ملت فلسطين و امت‌هاي عربي و اسلامي است.
بین الملل
شناسه خبر : 120180524121657272
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۱۱
۸
خبرگزاري آريا - پارس تودي - «فوزي برهوم» ، سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، تاکيد کرد: رفتار سفير آمريکا نشانگر همدستي دولت اين کشور با رژيم اسرائيل در تعدّي و تعرض به مقدسات ملت فلسطين و امت‌هاي عربي و اسلامي است.
اخيراً عکسي از «ديويد فريدمن» ، سفير آمريکا در فلسطين اشغالي منتشر شد که در آن مسجد الاقصي و قبة‌الصخره تخريب و «هيکل» (معبد ادعايي صهيونيست‌ها) جايگزين آن شده است. در سايه تشديد اقدامات توطئه آميز آمريکا در قبال قدس در دوران ترامپ ، رژيم صهيونيستي نيز اخيراً در اقدامي تحريک آميز از ماکت «معبد هيکل» بر بام ساختماني نزديک مسجد الاقصي رونمايي کرد. صهيونيست‌ها با حمايت آمريکا و در سايه انفعال سازمان ملل و برخلاف قوانين بين‌المللي همواره در پي نابود کردن هويت اسلامي و تاريخ ملت فلسطين و جايگزين کردن نشانه‌ها و سمبل‌هاي جعلي صهيونيستي است.
اين درحالي است که مقامات آمريکايي تنها به چراغ سبز نشان دادن به مقامات اسرائيلي جهت پيگيري سياستهاي سلطه جويانه و تخريب خود در بيت المقدس اکتفا نکرده اند. مقامات آمريکايي بارها با حضور مستقيم در فعاليتهاي افراطيون صهيونيست عليه مسجد الاقصي عملاً به رژيم صهيونيستي جهت تداوم سلطه جويي هايش در بيت المقدس چراغ سبز نشان داده اند. در اين زمينه چند سال پيش «بيل جانسون» و «ديويد ماکنلي» از اعضاي وقت مجلس نمايندگان آمريکا به همراه افراطيون صهيونيست و شهرک نشينان صهيونيست در يورش به مسجد الاقصي مشارکت کردند.
در مجموع توطئه هاي خطرناکي از جانب آمريکا و رژيم صهيونيستي جهت سيطره بر بيت المقدس در حال جريان است که اين موضوع بيش از پيش اهداف پشت پرده آمريکا را از انتقال سفارتش از تل آويو به بيت المقدس ، آشکار کرده است. آمريکا با انتقال سفارت خود به بيت المقدس قصد دارد تا سياستهاي تخريبي خود در قبال قدس را که در طرح توطئه آميز ترامپ به عنوان «توافقنامه قرن» لحاظ شده است با سرعت بيشتري به پيش ببرد. اقدامات آمريکا بيانگر دور جديد فضاسازي هاي آمريکا جهت تخريب مسجد الاقصي و همدستي با صهيونيست ها در اين زمينه است. در طرح آمريکايي موسوم به «توافقنامه قرن»، واگذاري قدس به رژيم صهيونيستي و محو آثار و اماکن اسلامي و هويت فلسطيني آن جهت چهره صهيونيستي دادن به آن لحاظ شده است.
تلاش آمريکا و رژيم صهيونيستي براي حذف نمادهاي اسلامي «ناجح بکيرات» مدير دايره امور شرعي اوقاف اسلامي قدس تاکيد کرد رژيم صهيونيستي از اقدام آمريکا در انتقال سفارتش به قدس به عنوان پوششي براي پيشبرد سياستهاي تخريبي خود استفاده مي کند. بکيرات در ادامه افزود، اسرائيل مي خواهد هويت عربي و اسلامي قدس را محو کند و تمامي نهادهاي فلسطيني شهر قدس را از بين ببرد، اما به رغم تمام اين تجاوزات، فلسطينيان همواره در شهر قدس و مسجد الاقصي حضور دارند و به عمق طرح ها و توطئه آنان پي برده و به مقابله با آنها برخاسته اند. تحولات نيز نشان مي دهد که اعتراضات فلسطيني ها در برابر رژيم صهيونيستي و آمريکا با نزديک تر شدن به روز جهاني قدس ابعاد گسترده تري به خود گرفته است که اين موضوع به شدت مقامات امريکايي و اسرائيلي را نگران کرده است.
طرح آمريکا موسوم به «توافقنامه قرن» که مورد پذيرش فلسطيني ها قرار ندارد و با قطعنامه هاي بين المللي همخواني ندارد با تشديد انتفاضه فلسطيني ها عملاً به يک معامله شکست خورده تبديل شده است. اما آمريکا و رژيم صهيونيستي با ترفندهاي مختلف و فضا سازي هاي مشترک به سياستهاي تخريبي گام به گام خود در بيت المقدس ادامه مي دهند که اين موضوع هوشياري بيشتر فلسطيني ها و جهان اسلام را در برابر اين توطئه ها ضروري کرده است. 112/114
نويسنده: بيژن نجفي
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد