ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مقطع دکتری مهندسی سوانح ایجاد شد/ ورود مدیریت بحران در دروس متوسطه

مقطع دکتری مهندسی سوانح ایجاد شد/ ورود مدیریت بحران در دروس متوسطه

خبرگزاری فارس
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با تلاش‌های این سازمان مقطع دکتری مهندسی سوانح و ارائه ۲ واحد درسی اختیاری با موضوع مدیریت بحران در نظر گرفته شد؛ هم‌چنین مطالب مرتبط با مدیریت بحران در دروس ابتدایی و متوسطه مدارس سراسر کشور گنجانده شد.
اجتماعی
شناسه خبر : 13970302000912
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۸
۶

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس؛ در ارتباط با گسترش دانش و آگاهی در حوزه مدیریت بحران برای بخش مدارس و دانشگاه‌ها گفت: در این امر مهم چندین اقدام اساسی توسط سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری شد که برخی از آن‌ها تا کنون به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در دانشگاه‌های سراسر کشور 2 واحد درسی اختیاری با موضوع مدیریت بحران گنجانده شده‌است؛  هم‌چنین 2 واحد درسی نیز در دروس دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت.

سعیدی ادامه داد: برای ارتقای دانش مدیریت بحران در کشور مقطع دکتری مهندسی سوانح ایجاد شد؛ هم‌چنین درس آمادگی-دفاعی بازبینی و مطالب مرتبط با مدیریت بحران در آن گنجانده شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره گنجاندن مطالب مرتبط با مدیریت بحران در دروس ابتدایی و متوسطه مدارس سراسر کشور گفت: اقدامات لازم برای انجام این موضوع توسط سازمان پیگیری شد و نیاز به دستور وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی در سنین پایین به مراتب تأثیر بیش‌تری در یادگیری دارد و کودکان و نوجوانان آسان‌تر تغییر رفتار خواهند داشت، بهتر است در این سنین آموزش‌های لازم ارائه شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: چندین مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش انجام و طی آن مقرر شد که در بخش دروس متوسطه، سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان متولی اصلی این امر مسئولیت تهیه محتوا را برای درس آمادگی-دفاعی بر عهده بگیرد؛ لذا در بخش دروس ابتدایی این پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی درباره محتوای درسی دوران متوسطه در خصوص مدیریت بحران افزود: حوادث مهم کشور شامل سیل، زلزله، خشک‌سالی، آتش‌سوزی، طوفان گرد و غبار، طوفان برف و کولاک به همراه خود امدادی و دگر امدادی، به عنوان مطالب لازم در کتاب قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ارتباط با محتوایی که ارائه می‌شود، گفت: اینکه دانش‌آموزان در سه مرحله قبل، حین و بعد از بحران چه اقداماتی را بایستی انجام دهند تا درصد خسارات جانی و مالی کاهش پیدا کند، مهم‌ترین مسأله مطرح شده در مطالب ورودی به کتاب‌های درسی است.

وی ادامه داد: قرار است در این کتاب از تصاویر آموزشی استفاده شود و در صورت لزوم باید برخی از دستگاه‌های اجرایی مکلف شوند تا به صورت عملی در داخل مدارس این موضوعات را آموزش دهند.

سعیدی در پایان اظهار داشت: درس آمادگی-دفاعی در سال های 9 و 10 تحصیلی در مدارس ارائه می‌شود و فرصت مناسبی است تا قدمی مهم و اساسی در راستای افزایش سطح دانش دانش‌آموزان مدارس کشور برداریم؛ برای نهایی شدن مطالب این کتاب 1 سال زمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد